خانه / مطالب متنوع دیگر / 10 تا از سخت ترین سازهای موسیقی از لحاظ یادگیری کدامند؟
سخت ترین سازهای موسیقی

10 تا از سخت ترین سازهای موسیقی از لحاظ یادگیری کدامند؟

تئوری-موسیقی

امروزه سازهای flutes, pianos, guitars, organs, drums, pipes, bugles و غیره وجود دارد. اینها موسیقی ماندگاری تولید میکنند که میتوانند روح بیمار را ارتقاء بخشند. این ابزارها به برقراری ارتباط بین ذهن و بدنتان کمک میکند و احساسی فوق العاده در شما ایجاد میکند. در این مطلب دشوارترین سازهای موسیقی برای یادگیری را به نقل از مجله معتبر لیستاکا به شما معرفی می کنیم.

10- درام Drums

درام Drums

درام-طبل- جزء ابزارهای موسیقی ضربه ای است. آنها حداقل یک پوسته دارند که پوسته ی درام-drum skin- نامیده میشود. طراحی اولیه ی درام بدون تغییر مانده است و قدیمی ترین ابزار موسیقی جهان است. Diembe نوعی درام است که میتوان با یک درامر آن را نواخت در حالیکه انواع دیگر مثل bongo drums و timpaniبه 2 یا چند نوازنده نیاز دارد. نوازنده های جاز، درام هایی را ترجیح میدهند که تکان و طنین بالایی داشته باشد درحالیکه نوازنده های راک، درام هایی را ترجیح میدهند که صدای بلند وخشکی داشته باشد. قرن ها پیش از درام حتی در مراسم مذهبی نیز استفاده میکردند.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 18 ماه

9-آکاردئون ACCORDION

آکاردئون ACCORDION

آکوردئون یک ساز بادی شستی‌دار با سطح مورب متحرک در دو طرف و بدنه فانوسی است. این ساز جزء ابزارهای موسیقی با حالت جعبه ای است، و همچنین به عنوان squeezebox نیز شناخته میشود. این ساز را نوازنده بین دو دست خود می‌گیرد که در میانهٔ آن، مجاری هوایی قرار دارند که با باز و بسته شدنشان توسط نوازنده، صدا تولید می‌شود. در یک سمت صفحه ‌کلید کوچکی تعبیه شده‌است که کلیدهای آن وظیفه کنترل ورود هوا به مجاری را دارند و در سمت دیگر جعبه طنین قرار دارد که آن نیز معمولاً دکمه‌های مخصوص خود را دارد. آکاردئون در اروپا، شمال و جنوب آمریکا معمولا در موسیقی folk استفاده میشود. این وسیله همچنین به عنوان ابزار انفرادی یا به همراه موسیقی کلاسیک استفاده میشود. قدیمی‌ترین نام این ساز هارمونیکا است که یک اسم یونانی و به معنی هارمونی موسیقیایی میباشد.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 20 ماه

8-گیتار کلاسیک CLASSICAL GUITAR

گیتار کلاسیک CLASSICAL GUITAR

گیتار کلاسیک یک گیتار چوبی آکوستیک است که در موسیقی کلاسیک استفاده میشود. این جزء خانواده گیتار است و 6 سیم دارد. گیتارهای کلاسیک مثل گیتارهای مدرن امروزی ساخته میشوند اما همچنان میتوانیم انواع تاریخی آن را که شبیه گیتارهای رمانتیک باستانی فرانسه و ایتالیا است، پیدا کنیم. برای ساختن سیم گیتارهای کلاسیک از پلیمرهایی مانند نایلون استفاده میشود. این وسیله را luthier Antonio Torres Jurado اسپانیایی در قرن 19 طراحی کرد که به گیتارهای مدرن امروزی تبدیل شد. گیتارهای فلامنکو معروف که رقص جهانی را شکل داد، از گیتارهای کلاسیک منشا گرفته است. اولین گیتار کلاسیک در 4 قرن پیش اختراع شد و ترکیبی از گیتارهای lute, vihuela و the baroqueبود.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 22 ماه

حتما بخوانید: معرفی 15 تا از بزرگ ترین و معروف ترین اساتید موسیقی ایران

7-پیانو piano

پیانو piano

پیانو با استفاده از یک صفحه کلید نواخته میشود و بطور گسترده در موسیقی کلاسیک و جاز بصورت تک نفره- در خانه و برای آهنگ سازی و تمرین استفاده میشود. sound board و سیم های فلزی توسط یک جعبه ی چوبی محافظت میشوند. در حقیقت پیانو یکی از معروف ترین ابزار موسیقی در جهان است که نام آن مخفف کلمه ی ایتالیایی pianoforte است که این کلمه از دو قسمت شامل: پیانو به معنی ملایم و فورته به معنی صدای بلند –رسا- تشکیل شده‌است و به خوبی منعکس‌کنندهٔ توانایی این ساز در تولید شدت‌های گوناگون صدا می باشد.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 22 ماه

6-چنگ Harp

چنگ Harp

چنگ یک ابزار موسیقی چند رشته ای است که به دسته ی chordophoneها-ابزارهای سیمی- تعلق دارد و سازی مثلثی شکل است که از جنس چوب میباشد. این ساز در اندازه‌های مختلفی وجود دارد و بنابر اندازه ساز، می‌تواند از ۱۹ تا ۴۷ سیم داشته باشد. چنگ‌هایی که دارای پدال می‌باشند معمولاً ۴۰-۴۷ سیم دارند به نام -Pedal Harp- شناخته می‌شوند. نایلون، سیم یاابریشم برای ساخت رشته های چنگ استفاده میشود. بسیاری از آهنگ سازان کلاسیک و باروک مثل Mozart و Dussek از چنگ به عنوان یک ساز انفرادی در کنسرت ها و ارکست ها استفاده میکردند. Casper Reardon جزء اولین هارپیست های شناخته شده در نواختن جاز بود. پیشرفت های منظم در طراحی، باعث شد که هارپ راه خود را در موسیقی مدرن پیدا کند.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 22 ماه

5-نی انبان bagpipe

نی انبان bagpipe

نی انبان جزء ابزار موسیقی aerophone است که نی های محصوری در آن قرار گرفته است. این وسیله از زمان اختراعش یک موسیقی مهیج در اروپا، قفقاز، اطراف خلیج فارس و شمال افریقا ایجاد کرده است. نی انبان 9 نوت دارد که باید در فشار ثابت نواخته شود. اگرچه تاریخ دقیق پیدایش نی انبان ناشناخته است اما گفته شده‌است که بابِلی‌ها در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد نی انبان داشته‌اند.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 24 ماه

4-ابوا OBOE

ابوا OBOE

ابوا ساز بادی چوبی دو قمیشی یا از مواد مصنوعی است که معمولاً در موسیقی کلاسیک غربی بکار می‌رود. ابوا سوپرانو تقریباً دارای ۶۵ سانتی‌متر طول، کلیدهای فلزی و سوراخ‌های مخروطی شکل است که با دمیدن در آن صدا تولید می‌شود. در گذشته این ابزار با نام های hautbois, hoboy یا French hoboy خوانده میشد. در میان انواع گوناگون سازها ابوا به دلیل صدای نافذ و مشخص آن، به راحتی قابل شنیدن است. نی به دلیل تاثیر زیادی که بر تولید صدا میگذارد، مهمترین قسمت ابوا میباشد.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 24 ماه

3-ارگان Organ

ارگان Organ

ارگان یک ابزار موسیقی با صفحه کلید است و از یک یا چند قسمت تشکیل شده است که هرکدام کیبوردهای مختلفی دارند و با دست ها یا پاها نواخته میشود. ارگان یک قطعه ی هنری نسبتا قدیمی است که تا قبل از انقلاب صنعتی به عنوان یکی از پیچیده ترین ابزارهای مکانیکی دست ساز انسان شناخته میشد. ارگان قلب و روح سنت موسیقی غرب بوده است. یکی از ویژگی های برجسته ی این ساز، توانایی آن برای تولید کوچکترین صداها تا قدرتمندترین آن است. پس تعجبی ندارد که Wolfgang Amadeus Mozart ارگان را شاه ابزارهای موسیقی نامید!

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 26 ماه

حتما بخوانید: جدیدترین سازهای کوبه ای برای یادگیری کدامند؟

2-کر French horn

کر French horn

کر سازی از خانواده سازهای بادی برنجی است. این ساز از لوله‌ای نسبتاً طولانی درست می‌شود که برای سادگی دست گرفتن و نواختن آن را به صورت مارپیچ خم می‌کنند.کلیدهائی برای کوتاه و بلند کردن طول لوله نیز روی آن نصب شده‌است. زیری و بمی نت‌ها در این ساز توسط فشار هوایی که وارد دهانه شده و کلیدهایی که به دریچه‌ها و لوله‌ها متصل هستند، ایجاد می‌شود. همچنین این زیری و بمی نت‌ها را می‌توان با قرار دادن دست بر روی بخش زنگ مانند ساز تنظیم کرد.قطر لوله این ساز مانند کورنت یا ساکسوفون به‌تدریج گشاد می‌شود، یعنی لوله آن در نزدیک دهنی باریک است و به طرف انتهای ساز گشادتر می‌شود.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 27 ماه

1-ویولن violin

ویولن violin

ویولن کوچک‌ترین عضو سازهای زهی-آرشه‌ای است. ویالونیست ها برای نواختن از یک آرشه که بر روی زه کشیده میشود استفاده میکند. ویولن توسط luthier-اولین کسی که ویولن را ساخت-از چوب های مختلفی ساخته شده است و رشته های آن از سیم های مصنوعی یا فولادی ساخته میشوند. با توجه به ریشه ی باستانی، نوازندگان از ویولن برای نواختن انواع مختلف موسیقی مثل کلاسیک، جاز، فولک و راک و… استفاده میکردند.

point ico   مدت زمان یادگیری متوسط: حدود 30 ماه

هر گونه سوال یا نظر یا تجربه ای در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما و سایر هموطنان عزیز مطرح نمایید.

اصول یادگیری موسیقی (آموزش 3 گام ساده)

حتما بخوانید!

144 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • جالبه شما بر چه اساسی اینها رو مرتب کردین ؟؟شاید شما اصلا گیتار فلامنکو کار نکردین یا اطلاعاتتون ناقصه در این مورد …لطفا در مورد فلامنکو مطالعه بفرمایین تا بدونین سخت یعنی چی

    پاسخ
    • شما درست میگی سخت ترین سبک گیتار فلامنکو هستش

      پاسخ
      • سخت ترین ساز گیتار فلامنکو نیستش ویولون هستش

        پاسخ
        • درسته

          پاسخ
          • ب تظرتون گیتار بهتره یا سنتور درکل میگم برا اسون یا سختش نیس برایه صدا و ریتم کدوم بهتره کدوم یکی صداش رسا تر و با کیفیت تره

        • نی هفت بند به چند دلیل سخترین ساز هست.یک اول باید ۲دای ساز را در بیاری ۲ بعد صدای مطلوب ایجاد کنی و بعد از ایجاد صدای بیس و بم سه صدای اوج خیس و پس خیس بتونی با کیفیت از نی که یک لوله هالی هست بیرون بدی و تازه انگشتان هم باید کاملا مسلط شوند.

          پاسخ
          • از ویولن که سخت تر نیست ویولن اگه انگشتتو حتی یک میلیمتر اونور تر بزاری صداش بد میشه خودت باید به طور فرضی انگشتاتو یجا بزاری که اون صدای خوب در بیاد هر کسی نمیتونه

        • داداش اصلا شما اطلاعات دارید ؟ سخت ترین ساز دنیا ویولن هست و برای حرفه ای زدنش حداقل ۷ سال زمان لازمه

          پاسخ
          • من نودم میرم ویولون و در مورد ویولون خیلی چیزا رو میدونم و حدود یه سه سالی میرم یا شاید بیشتر

        • گیتار یک ساز خیابانی و چرت و پرته که جوان ها و نوجوان ها می‌رن سمتش . ساز های ایرانی هم صدا ندارن همه شبیه همن.

          پاسخ
          • سلام شما اشتباه میگید گیتار هم مانند ساز های دیگه یک ساز زیبا هست که اتفاقا نوازنده های زیادی دارد اینکه جوانان جوانان نو جوانان به سمت اون میرن دلیل خوبی برا اینکه بد هست نیست همه ساز ها در جهان زیبایی خودشون رو دارن و نباید به هیچ کدومشون هیت داده بشه

          • سلام.
            آدم محترمی که معتقدین ساز های ایرانی صداشون شبیه همه،لین طرز فکر اشتباهه.شنا صدای تنبک و سنتور رو در نظر بگیر.اصلا شبیه هم نیستن.یا صدای دو ساز کوبه‌ای رو اگه بخوایم بگیم،دف و کاخن.یا ساز های ملودیک،عود و تار.گیتار هم اصلا ساز چرتی نیست که جوان های لات میرن دنبالش،نوعی ساز ملودیک و پرطرفدار که گاها بدلیل قیمت ارزانش افراد دوره گرد می‌خرن و هر آنچه می‌فهمن رو مینوازن.اتفاقا این ساز صدای بسیار زیبایی داره.خواهش میکنم افرادی که تخصصی به کار ساز و موسیقی ندارن و همه ی سازهای موسیقی ایرانی رو نمیشناسن نظری در این باره ندن.

          • محمدسپهوند
            شهریور 24, 1402 9:51 ق.ظ

            سخت ترین ساز کمانچه هست نوازنده هایی کمانچه میتونن به راحتی ویوولن بنوازن

          • 😂

      • سلام ساز های ایرانی یکی از سخت ترین ساز های جهان هستند و تار مادر تمامی ساز های ایرانی است

        پاسخ
        • تار نواز
          دی 6, 1399 4:51 ب.ظ

          تار پدر ساز های ایرانی هست

          پاسخ
        • هومهر حامد
          آبان 29, 1400 4:57 ق.ظ

          گل پسر سنتور مادر ساز های ایرانیه😂تار پدر ساز های ایرانیه اشتب زدی

          پاسخ
          • کاملا درسته
            ساز پیانو از ساز سنتور ساخته شده 😂😐بابا اطلاعات ندارید
            سنتور از پیانو ساخته شده و یکی از سخت ترین ساز ها از لحاظ یاد گرفتن هستش….شما حداقل باید 3یا چهار سال سنتور بزنید تا به صورت حرفه ای بتونید آهنگ های مختلف رو اجرا کنید و حداقل 10سال طول میکشه که بتونید بدون نت خوانی سنتور بزنید…

          • جناب خوبی مادر موسیقی ایرانی تار و ویلون اشتباه نکنین ی خورده در باره موسیقی مطالعه کنید بد نیست با موسیقی اروپایی کاری نداریم از آلات موسیقی ایرانی دفاع کنیم

        • اگر منظورتون از پدر سازهای ایرانی، الگو و منبع الهام خلق بقیه سازهاست، باید بگم که اشتباه میکنید. دراونصورت سازهای عود و تنبور پدر سازهای ایرانی و حتا جهان هستند.

          پاسخ
      • شما گیتار الکتریک نزدین؟ مطمئنا از فلامنکو سخت تره

        پاسخ
        • موضوع اینه که فلامنکو دستگاه داره و اجرای دستگاه های فلامنکو کار هرکسی نیست

          پاسخ
      • من تجربه سازهای دیگه رو ندارم ولی پیانو من رو پیر کرد تا بتونم یک آهنگ کامل با کلید solو کلید faبزنم بارها ناامید شدم اما فهمیدم با تمرین و پشت کار میشه …یاد اون روزها بخیر

        پاسخ
        • سلام من خودم ۶ ساله ویولون میزنم ویولون مثل تار یا گیتار فرت نداره و حسی ساز میزنی و در ساز ویولن باید حواست به آرشه و انگشت گزاری خیلی جمع باشه به نظرم از همی ساز هایی که گفته شد سخت تره

          پاسخ
    • مگه ساز راحتم داریم شما زنبورکم بخوای اصولی بزنی باید یکسال روزی دوساعت تمرین کنی از کنکورم سختتره

      پاسخ
      • واقعا😐😀😄؟!نه دیگه حالا از کنکور که سخت تر نیست.تازه ، ساز زدن( حالا هرچی که می خواد باشه -آسون یا سخت ) لذت بخشه و روح آدمو التیام می بخشه.من که تصمیم دارم بعد کنکور حتما نواختن یه سازی رو شروع کنم.البته اگه تو اون رشته ای که میخوام قبول بشم که ان شاءالله هم میشم.

        پاسخ
        • من خودم هم سنتور ،سه تار ،قیچک (ساز آرشه ای) و پیانو میزنم که البته همه ی سازها باید سخت تمرین کرد و ممارست داشت ولی تجربه شخصی من اینه که سنتور یکی از سخت ترین سازهاست . هرکی دوست داشت دلایلشم میگم . در کل ساز راحت نداریم

          پاسخ
        • ایشالا چهل هزار شی

          پاسخ
    • داداش من یک ویونلیستم و تا حالا سازی به این سختی ندیدم در ضمن دختر خاله ام هم گیتار فلامنکو هست و اصلا درباره سختی اون حرف نمیزنه

      پاسخ
      • آدم تا بخواد صدای نی رو حالا چه با دندون و چه لب در بیاره باید سختی زیاد بکشه.چرا نی اصا توی ده تا تون نیست.

        پاسخ
        • بله موافقم از آنجایی که چند تن از شاگردان نی بودند که مجبور شدن برن سمت ویولون،سه تار،سنتور و…

          پاسخ
      • کاملا درسته ویلن ساز مادر ساز آرشه ای من با ساز های ایرانی گیتار و… کار کردم هیچکدوم به سخه ویلن نشدن

        پاسخ
      • وجدان تو ایران گیتار یه ساز کاملا خز و جوادی شده 😅😀😂
        بیچاره گیتاریستهای حرفه ای رو شون نمیشه گیتار رو بندازن رو دوششان برن اجرا
        اینقدر که هر کی رو میبینی تو خیابان یه گیتار انداخته رو دوشش …فاز دسپرادو گرفته

        پاسخ
        • باید بگم شما فردی بی فرهنگ هستین که هیچ ارزشی برای هنر قائل نیستید پس لطفا تو نظر نده

          پاسخ
        • گیتار پاپ رو آره همه بلدن ولی کلاسیک خیلی سخت تره باید کاملا ریلکس باشه دستت و تنفس داره و خیلی چیزای دیگه پاپ اصلا چیز خاصی نداره نمیگم راحته ولی قطعا کلاسیک هم سخت تره هم اکثرا پاپ میزنن نه کلاسیک

          پاسخ
    • دوستان عزیز یکی از مشکل ترین سازها بادی ساکسیفون هست که کسی ازش اسم نمیبره واقعا سخته هم نواختن صدا در آوردنش

      پاسخ
      • سلام روز بخیر
        من ۵۲ سالمه و تازه میخوام برم نواختن سازی رو آموزش ببینم.بین ۳تار و سنتور کدوم راحتتره چون هردو رو دوست دارم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

        پاسخ
    • اگه متن را به دقت بخونید نوشته به نقل از مجله لیستاکا. از خودش نگفته که.

      پاسخ
    • من خودم گیتار میزنم و به نظر خود من هم ویلون سخت ترین ساز زهی هست
      یکی از دلایلش هم اینه که در ساز گیتار فرت وجود داره اما در ساز ویلون نه و همینه که یکم کار رو مشکل کرده☺

      پاسخ
    • شما برو ویولن یاد بگیر
      اون وقت میفهمی چرا سخترینه

      پاسخ
    • گیتار فلامنکو هم مگه سازه ؟!

      خوب اولش با گیتار بازی میکنن تا بعدش برن آموزش ساز واقعی دیگه

      پاسخ
    • عزیزم همه ی ساز ها سخت هستند هر سازی سخته اما ویولن توشون سخت ترینه

      پاسخ
  • شما ساز های محلی و سنتی رو مورد نظر نگرفتین وگرنه ساز
    کمانچه که خودم کار میکنم یه سه تار خیلی سخت هستن بهتره در مورد ساز های محلی اطلاعات جمعاوری کنید

    پاسخ
  • داداش چجوری سنتور رو نزاشتی تو لیست ناموسا 😐 ینی سنتور از گیتار هم سخت تر نی 😐

    پاسخ
    • سنتور جزو ساز های اسونه من داداشم سنتور میزنه خودم گیتار شما داری با مضراب ضربه میزنی ولی توی گیتار ی چند ماهی باید دستات به سیم عادت کنن انگشتات پینه میکنن و…..

      پاسخ
      • من با مضراب گیتار میزنم

        پاسخ
        • خب با مضراب میزنی، بلخره که سر انگشتات پوستشون سفت شده؟😄
          تازه آکورد باره دار هم نگرفتی که ببینی چجوریه

          پاسخ
          • احمدجلودار
            بهمن 22, 1401 5:00 ق.ظ

            خخخ واقعا اینقدر دارن ب سره کله هم میزنن همه سازا مشگل خودشو داره مهم اون علاقه اس ک تو وجودت باشه دنبالشو بگیری خسته نشی زودی ازش، چون ک یادنداری..کم کم میادتودستت اونوقت لذتشومیبری
            7

      • میدونید ‌2سال طول میکشه تا بتونید به صورت چکشی مظراب بزنید؟ گیتار از حق نمیشه گذشت.. ناخون ادم درد میگیره شدید شدید…لطفا ساز سنتور رو موسیقی ساده نبینید…..

        پاسخ
      • همون مضراب میدونی چقدر طول میکشه . حالا چند سالی هم طول میکشه قشنگ بتونی خوب بزنی
        منم گیتار رفتم قبولم دارم سخته ولی رفیق من سنتور میرفت قشنگ مشخص بود چقدر سخته
        کلا همه ساز ها سختن . منم شروع کردم به سنتوز یاد گرفتن . بیشتر وقتم رو میزارم رو سنتور تا گیتار( برای اموزش اولیه)

        پاسخ
    • امید رضازاده
      آذر 25, 1400 10:30 ب.ظ

      جیگر
      توی این مقاله درمورد ساز های جهانی صحبت میشه. نه ساز های محلی و سنتی.
      چرا اینقدر درگیره حاشیه هستید. تا یکی میگه فلان ساز سخته سریع گارد میگیرید. مهم اینه که از موسیقی لذت برد. و از افرادی که همچین وبسایت هایی رو برای افراد علاقه مند ایجاد میکنند تشکر کرد.

      پاسخ
    • من که ویولن می زنم کلاس نرفته می توانم سنتور بزتم

      پاسخ
      • Musicbranch_Behnam666@yahoo.com
        آبان 8, 1401 6:31 ق.ظ

        خیلی خنده دار بود حرفت 🤣👍🏻

        پاسخ
        • سلام من الان ۷ سال دارم ویالون میزنم
          ساز خخخخخخخخخییییییللللللیییی جذابی
          هست
          اگه مثل سگ 🐕 تمرین کنی عالی میشی

          پاسخ
        • حق الهی خدا خیرت بده برادر اینجا جنگ جهانیه سوم ساز ها شده بخدا

          پاسخ
      • اااا نه بابا😂. منو یاد کلاس ابتداییم میندازی که فکر میکردم اسونه تا رفیقم رو دیدم مثل چی پشیمون شدم

        پاسخ
  • حمید طوافی
    تیر 27, 1398 5:35 ق.ظ

    بد نیست سری به ساز نی هفت بند ایرانی بزنید تا ساز سخت را تجربه کرده باشید.

    پاسخ
    • خخخخخخ ارع اینا هنوز دست نگرفتن بدونن چیه نی هفت بند یه لوله خالیه که صدای اصلیش رو اگ بتونی که نمیتونی استخراج کنی بردی

      پاسخ
  • من خودم ویالون میزنم از همه ی ساز ها بهتره

    پاسخ
    • هرکس به تمنای کسی غرق نیاز است
      بلبل به غزل خوانی و قمری به ترانه
      به نظر بنده هر دستگاه موسیقی تلاش و ممارست خودش رو داره ولی اگه هر سازی رو با عشق دنبال کنید قطعا تمام سختی و تلخیهاش به شیرینی تبدیل میشه و هر نتی از هر دستگاهی که بلند میشه برای تمام افراد دلخوش و دلنوازه

      پاسخ
  • ساز بربط رو فراموش کردی فکر کنم

    پاسخ
  • یه ساز داریم به نام تار ,یه سرچی کنید بد نیست

    پاسخ
  • من بین گیتار و ویولن موندم کدومو بگیرم رهانمایی کنید

    پاسخ
    • برید صداهای هر دو رو از نزدیک گوش کنید سعی کنید دوتا نوازنده ها هم سطح باشن خودتونم هر دورو دست بگیرید و همینجور بزنید این هوشمندانه ترین راه برای انتخاب ساز هست

      پاسخ
      • داداش چرا دوتا شعرو تو هم قاطی کردی؟
        اون هرکس به تمنای کسی غرق نیاز است
        هرکس بسوی قبله خود رو به نماز است
        یه شعره
        هرکس به زبانی صفت حمد تو گوید
        بلبل به غزلخوانی و قمری به ترانه
        اینم یه شعر دیگه س جناب استاد

        پاسخ
    • ویولن بگیر

      پاسخ
    • گیتار برای مبتدی ها بهتره هم بازدهیش زودتره و هم کامل تره. البته من از لحاظ علمی گفتم به سلیقه ی فرد هم بستگی داره

      پاسخ
    • بستگی به علاقه شخصیتون داره. آهنگ های مختلف و سبک های متعددی که با این دو ساز میشه زد رو بررسی کنید . اگر بیشتر علاقه مند به این هستید که تک نوازی کنید و با سازتون بخونید گیتار انتخاب خوبیه براتون. همچنین اگر صبر و حوصله کمتری دارید ، چون گیتار ساز نسبتا آسونیه.
      اما اگر صبر و تلاش بالایی دارید و علاقه مند به نوازندگی در کنسرت هستید ویولن انتخاب عالی هستش .همونطور هم که خودتون مشاهده کردید در کنسرت ها همیشه ویولنیست خیلی زیاده ساز محبوبیه و اشرافیه اما خب واقعا به عنوان ی ویولنسیت میگم سخته. یعنی حدودا تا ۲ سال شما نمیتونید ی اهنگ خیلی زیبا بنوازی . اما بعد از چند سال تمرین روز به روز اهنگای قشنگ تر و ارامش بخش تری رو مینوازید. درضمن با ویولن میشه سبک های بسیار زیادی رو نواخت. منم قبل از شروع آموزش ساز بین ویولن و گیتار دو دل بودم اما خب نهایتا ویولن انتخاب کردم . و در نهایت تصمیم با شماست . امیدوارم موفق باشید🌹

      پاسخ
      • بله ویالون واقعا سخت هست
        ولی کی گفته گیتار اسونه؟شما خودتون گیتار کار کردین؟من همیشه سر انگشتام پینه میبنده،خودم به شخصه سر لنگشتام پوست موست هست
        و اکورد های باره دار که واقعا دهن ادمو صاف میکنه
        خیلی این اکوردهای باره دار سخت هستش خیلییییی

        پاسخ
    • تار نواز
      دی 6, 1399 4:54 ب.ظ

      قطعا صدای ویولون دلنشین تر و مورد پسند تر است ولی گیتار زیاد خوب نیست من خودم نوازنده حرفه ای هستم و متخصص تار و سه تار و کمانچه هستم

      پاسخ
    • با سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان محترم
      من پیانیست هستم به نظر من هیچ کدوم از موسیقی ها سخت نیست ، خواهر من کلاس سنتور میره ولی میگه اصلا سخت نیست که کاملا درسته ، پیانو مادر ساز ها و ستار پدر موسیقی هاست . به نظر من اول ویولن و بعد پیانو یه کم مدت یادگیریش زیاده ، وگرنه هیچ چیزی سخت نیست

      پاسخ
      • اممم اشتباه گفتی مادر ساز ها والا من تا میدونم تو ایران سنتوره . و اینطور که بنظر میاد ساز های زیادی هستن که از سنتور الهام گرفتن

        پاسخ
    • ویلون

      پاسخ
    • ویولن سخته گیتار هم سخته من می گم بهتره گیتار بگیری چون ویولن زود برا ادم کوچک می شه

      پاسخ
    • اولا ویولن اصلاا سخت نیست نمیدونم چرا هرجا میرم میگن سخته😐دوسااال خیلی زیاده بابا فوق فووقش یه سال لازمه تا بتونی یه صدای دقیق ازش دربیاری و بتونی یه آهنگ سخت و بزنی ، ویلونم تا سایز ۴/۴ هستش دیگه بزرگتر نداره… و اینکه ویولن صداهای بیشتر و متنوع تری میشه ازش دربیاری
      درمورد گیتارم نظری ندارم چون گیتار الکتریک رو بیشتر میپسندم

      پاسخ
      • با سلام و عرض ادب و احترام خدمت عوامل زحمتکش این وبسایت و دوستان و اعضای این وب سایت.ولی واقعا متاسفم از بابت اینکه بدون اینکه تخصص و سواد کافی در یه موردی داشته باشیم نظرات کاملا سلیقه ای و غیر اصولی و بی پایه میدیم.ابتدا در مورد این مطلب منبع انتشار این مطالب ذکر شده و نقل قول به حساب میاد.دوم اینکه این نظرات از زبان و به تشخیص آهنگسازان و موسیقیدانان و افراد صاحب نظر و متخصص و بنام جهانی و به تشخیص آنها این رتبه بندی و نتیجه گیری شده و و نتیجه سالها تحقیق و مطالعه موسیقیدانان در دانشگاهای مختلف جهان انجام شده و بر پایه تعصب یا نوع سلیقه و استعداد شخصی من و شما نیست..مطلب بعدی در مورد سازهای جهانی صحبت شده نه سنتی.ولی برای مثال اگر ویالون اسم برده شده مجموعه ای از سازها رو شامل میشه مثل کمانچه .چلو.گامبا که شبیه ساز چلو یا ویلن سل هستش که مال کشور اسپانیاست…و اینکه کسی نگفته پیانو سخت ترین سازه گفته شده مادر همه سازها یعنی وسعت صدا و اصوات پیانو از همه سازها بیشتره و از لحاظ سختی یادگیری در رتبه چهارم پنجم هستش.سخت بودن پیانو هم به چند دلیله اول اینکه در اکثریت سازها یکی از نیم کره های مغز درگیر و به کار گرفته میشه و هر دو دست تلاش برای نواختن یک ملودی میکنند ولی در پیانو هر دست یک کار متفاوت و یک ملودی جداگانه مینوازد و هر دو نیم کره مغز به کار گرفته میشه.دست راست به طور نرمال ملودی اصلی رو مینوازه و دست چپ اکورد یا آرپژ و…و اینکه همزمان نواختن دو لحن متفاوت موسیقی تمرکز ویژه ای میخواد.در مورد لاز پیانو که بخوایم بگیم توانایی نوازنده و قدرت انگشتان در برابر کلاویه های پیانو و ضربه هایی که به کلاویه اعمال میشه خیلی مهمه چون کلاویه های پیانو به زبان ساده وزن داره و بسیار سنگینه و قابل مقایسه با ارگ نیست.در مورد ویالون هم باید بگم یادگیریش اگر سخت تربن ساز معرفی شده واقعا همینطوره.به دلیل عدم وجود پرده ..نزدیکی سیمها و شرایط قرارگیری سیم روی خرک و آرشه کشی اصولی و درست و دقیق برای همه کار اسون و راحتی نیست.جدای این مسائل حالت نواختن و بدن رو هم تحت تاثیر قرار میده و تو شروع و یادگیری که عادت نداریم و بلد نیست هنرجو و تا زمان مسلط شدن خیلی سخته و …. در هر صورت اگر بخوام بگم بی اندازه مطلب طولانی میشه و از نظر دادن خارج میشه…ولی در حالت کلی بخوام خلاصه کنم یادگیری هر چیزی بستگی به میزان استعداد در اون زمینه و عشق و علاقه و پشتکار هر شخص دارد.شاید کسی ویالون رو اسون تر از گیتار بدونه یا برعکس.مطالب منتشر شده این وبسایت هم نظر شخصی نبوده و سالها تحقیق و مطالعه پشتش هست.ارزوی موفقیت برای همه دوستان

        پاسخ
      • چرا عزیز دلم ویولن کنتر باس،ویلولا و ویولن سل هم داره که همشون از ویولن بزرگ تر هستن

        پاسخ
    • ویولن علاوه بر اینکه یادگیریش سخته..وضعیت بدن هم در حالت بدیه و فشار رو دوبرابر میکنه…وقت و صبر و تمرین خیلی زیادی نیاز داره

      پاسخ
  • ب نظر من همه ی ساز ها سختیه خودشون رو داره بستگی به زمان و برنامه ریزی داره که چگونه تمرین کنید و اگر تمرین و پشتکار داشته باشید مطمعینم به هدفتون میرسین

    پاسخ
  • The hardest saz is three tar because it control is really hard

    پاسخ
    • داداش انگلیسی بلد نیستی ما هممون ایرانی هستیم فارسی میفهمیم مجبور نیستی انقد خودتو تو فشار بزاری😂

      پاسخ
    • من خودم چندین ساله سه تار میزنم نمیدونم بر چه اساس میگین سخترین سازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    • 🤣🤣نمیخواد انگلیسی تایپ کنی خیلی ضایع بود saz دیگه چیه میگن instrument

      پاسخ
      • ایول این یارو فک کنم از انگلیسی ها هم انگلیسی تره از نظر خودش خخخ

        پاسخ
  • جالبه هر کی هر سازی میزنه میگه اون سخته 😂😂 به نظرم هر سازی سختی خودشو داره .

    پاسخ
  • CBگيتار فقط يه ساز دهاتي و بيخوده كه نوجوون ها جَو ميگيرنشون ميرن توش و بعد ول ميكنن😂😂

    پاسخ
    • عزیزم لطفا احترام خودتو نگه دار هر کس یه سلیقه ای داره و هیچکس حق نداره به هیچ سازی توهین کنه اتفاقا گیتار یکی از اصولی ترین ساز ها دنیاست که قابلیت های خیلی زیادی داره و شما اگه از گیتار خوشت نمیاد بدون که کاملا در اشتباهی

      پاسخ
      • تار نواز
        دی 6, 1399 4:57 ب.ظ

        شما در اشتباهی که کشور ما این همه ساز ملی مثل تار سه تار کمانچه نی سنتور تنبک و ….. داره که شما نمیبینی اونوقت میگی گیتار خوبه چیه ساز بدرد نخور بد دست و بد صدا

        پاسخ
        • ساچمه نواز
          دی 3, 1400 5:57 ب.ظ

          سازهای ایرانی همه بدصدا و گوش کر کن و رو اعصابن مثل صدای وز وز زنبورن

          پاسخ
    • خیلی معذرت میخوام از همه
      منو ببخشین
      ولی چرا چرت و پرت میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟تو سلیقه ت بده نمیخواد نظر بدی اگه یکم شعورت می‌رسید توهین نمیکردی.فکر نمیکنی طرفتارهای گیتار ناراحت میشن؟ از یازده تا دوست من هفت تاشون به علاوه ی خودم گیتار میرن و خیلی ها به گیتار علاقه دارن پس به سلیقه ی خودت نگاه نکن. گیتار خیلی هم صداش قشنگه من خودم گیتار میرم.
      کسایی هم که میگن گیتار آسونه چرا الکی حرف در میارید گیتار خیلی هم آسون نیس اگه اینطور بود همه گیتاریست میشدن.اولش همش باید نت حفظ کنی و دستهات هم تازه درد میگیره چون باید به سیم فشار بدی و اگه یکم سفت نگیری،صداش بد میاد!پس اینقد الکی زود قضاوت نکنید

      پاسخ
      • اقا بحث سلیقه و صداش خب حق با شما ولی درکل جوگیرها دنبال گیتارن ، هرکسی یه سازی علاقه داره ، هرسازی یه طبعی ولی باور کنید اگر نوازنده چیره دست سه تار وتار باشید هرگز دنبال سازهای دیگر نمیرید ، به شرطی که ردیف ها رو تسلط داشته باشید ، باور کنید که از نواختن و گوش دادنشون عاشقشون میشید. امیدوارم هرکس در هر سبک وسیاقی موفق باشه

        پاسخ
    • میدونی اگه گیتار نبود الان خیلی از ساز ها هم به وجود نمی اومد مثلا پیانو می پرسی چرا سرچ کن پیانو چطور به وجود اومد

      پاسخ
    • بشین ببین همین گیتار چیکار میکنه فلا که جزو قدیمی ترین سازهاست و اکثر موزیسیناهم میگن سخت ترینه اینکه میگی چهارتا جوون میرن دنبالش دلیلش فقط واسه شاخ کردنش خودشون تو اینستاست وگرنه گیتار درکنار پیانو سازیه که هم زمان قابلیت اجرای اکورد و ملودیو ارپژ رو داره که به شدت سخت و به شدت دو نیمکره مغز رو فعال میکنی نعمتی که بعید میدنم شما ازش برخوردار باشی والا همچین نظر سخیفی نمیدادی

      پاسخ
  • من الان یکساله نتونستم یه سازی و برا ادامه انتخاب کنم برا هرکدوم سختیای زیادی نوشتن. اونیم که نسبتا بهش جذب شدم خیلی گرونه که پیانو باشه.

    پاسخ
  • امیرحسین
    تیر 1, 1399 10:13 ق.ظ

    به نظرتون تار بهتره یا سه تار
    یعنی کدوم راحت تره

    پاسخ
    • سه تار نسبت به تار آسون تره (البته نه خیلی!) ولی اگه تار رو یاد بگیری میشه گفت سه تار رو هم بلدي اما اگه سه تار کار کنی لزوما تار رو بلد نیستی اما با تمرین کمتری تار رو یاد میگیری😁 بهتره که با سه تار شروع کنین چون تار اوایل واقعا سخته!

      پاسخ
      • من خودم پیانو💤 کار میکنم و بنظز من تا اینجا اصلا سخت نبود😉.ولی اگر نظر من را میخواهید هر سازی که میروید فقط پشتکار مهم است چون استعدار خدادادی است و دست خود آدم نیست

        پاسخ
    • دوست عزیز امیر حسین من 46 سال دارم.واز اواسط سال دوم دبیرستان شروع به اموختن ساز تار کردم.اولا دعوای یک سری از این اقایون رو که بین ساز غربی وساز ایرانی اصلا تفاوت قائل نیستن.گیجت نکنه.هر سازی دارای یک سری نکاتی از نظر اجراست که ساز دیگه نیست ولی باز اون ساز یک خصوصیاتی داره که اون ساز اول نداره.مثلا بین گیتار وتار یا سه تار.گیتار رو میشه باهش اکورد گرفت اما به اون شورت وتوانایی با تار یا سه تار اکورد نمیشه گرفت.چون اصلا موسیقی سنتی نیازی به اکورد نداره.درعوض تمام سازهای ایرانی.وقتی با تئوری موسیقی اشنا بشی مثلا تار.سه تار.سنتور.کمانچه.نی.وووهمه جز پرده بکار یا اصلی مثلا نت می که گیتار وتمام سازهای غربی هم دارن.می بمل ومی دیز که نیم پرده اولی نت اصلی رو بم تر ودومی نیم پرده زیر تر میکنه.هم سازهای ایرانی دارن هم گیتار وسازهای غربی.اما موسیقی سنتی ایران کرن وسری هم داره که اولی یک چهارم پرده صدارو بم میکنه ودومی یکچهارم پرده زیر تر میکنه که دیگه این در کل سازهای گیتار وغربی وجود نداره بجز سازهای برون پروه وارشه ای .مثل ویلون.ویلن التو.ویلن سل.که چون پرده ندا ن میشه صدای یک چهارم پرده رو هم از اونها در اورد ولی گیتار.وانواع اون وپیانو که به حق مادر تمام سازهاست .ودر دانشگاه موسیقی چنوین واحد اجباری اشنایی با پیانو ونواختن اون وجود داره چون کامل ترین ساز از نظر وسعا شداست واکو دهای ماژور ومینور برای اهنگسازی ومبحث هارمونی باید اون رو در دانشگاه موسیقی اموخت.درضمن این که پیانو از ساز سنتور گرفته شده داستانه.پیانو سازی بوده که در خود اروپا ودر دوران های مختلف هنری.مقل.دوره باروک.کلاسیک.روکوکو.اهسته اهسته در خود اروپا کامل تر وپیشرفته تر میشوه که امروز به شکل کامل خودش در اومده.سنتور هم از قدیمی ترین سازهای ایرانی است که در نقاشی های کوههای ایران که به حدود سه هزار سال پیش بر میگشته نقاشیش کشیده شدا والبته اون هم بعد دورانها کامل تر ش ا تا امروز.اما بین یازهای سنتی ایران.ساز تار رو نمیگن .پدر سازهاست یا مادر سازهاست.به شاه یاز ایرانی معروفه.چون قدرت مانور در این ساز زاده.البته ساز سه تار هم زیاد فرقی با تار نداره وچون ارزان تر هست.بیشتر سمت این ساز سنتی جوونا میرن.البته ارزان نسبت به تار میگم.که باز هردوساز ابتدایی.متوسط وحرفه ای داره که یک سه تار حرفه ای ساخت استاد قنبری مهر حتی تاحدود.چهار پنج .ملیون قیمتشه وتار حرفه ای وقدیمی تا صدو چهل ملیون هم داریم.من پیشنهاد میکنم سه تار رو دنبالش برو باز هم خودت میدونی.پون گفتی بین تار وسه تار.

      پاسخ
  • سلام من سنتور رو تموم کردم خودم میخوام گیتار کارکنم ولی بابام میگه نه سنتور رو ادامه بده. به نظرتون گیتار برم یا همون سنتور رو کار کنم

    پاسخ
    • گیتار ساز خیلی خوبیه ولی به نظر من هر سازی رو که شروع کردی تا آخرش برو

      پاسخ
    • استاد من 25 ساله سنتور کار میکنه، و هنوز داره تئوری سنتور میخونه و هنوزم داره. چطور میگی تموم شدی

      پاسخ
  • اینجا چه خبره
    خدا نکنه یه نظر خواهی پیش بیاد و ما دعوا نکنیم.
    هیچ چیز دردنیا سخت نیست . خواستن توانستن است و بس .

    پاسخ
  • لعنتی نی خیلی سخته!

    پاسخ
  • افشین مهرجو
    آذر 7, 1399 6:47 ق.ظ

    سلام
    کلا سازهایی که ردیف نوازی دارند مثل سازهای سنتی ایرانی سخت و طاقت فرسا هستند علاوه بر نواختن آهنگ ها و تصانیف و رنگ ها و چهار مضراب های مختلف فقط 15 سال باید برای نواختن دوره تکمیلی ردیف های سنتی وقت بزارید آنهم زیر نظر استاد قدر. ..
    متاسفانه بعضی از دوستان همین طوری طبق علایق شخصی وشنیدن صدای خوبی از سازی توسط نوازنده های حرفه ای. ..یه ساز میخرند و بعداز چند صباحی بربه یک مشکل اساسی در نواختن میشوند ولی در کل ساز راحت و بدون مشکل وهلو بیا برو تو گلو نداریم باتشکر

    پاسخ
  • من خیلی وقته موسیقی کار میکنم و به جرعت میگم گیتار فلامینگو سخترین ساز هست که یعالمه تکنیک و مهارت نیاز داره و تعداد کسایی که بلدن هم خیلی کم هستن و تا دهسال هم زمانبره یادگیریش مثل تار و اینا نیست که تو۲۰۰صفحه کتاب بشه همش رو یادگرفت درکل علاقه به هر چیز باشه سختیش هم شیرینه برای آدم من که عاشق گیتارم و بنظرم ساز کامل و خوشصداییه مخصوصا برای کسایی که حرفه ای دنبالش میکنن و قطعات زیباش رو میتونن بنوازن.

    پاسخ
  • دوستان عزیز گیتار فلامنکو گیتار مادر هست و سبک ها و تکنیک های عجیب شیرین و سختی داره در ایران فلامنکو نوازی کم دیده و شنیده میشه من نمیگم کدوم ساز سخته ولی تجربه پیانو و گیتار رو دارم گیتار فلامنکو خیلی سخته و این که در ایران اکثر گیتاریست ها یا کلاسیک کار میکنن یا پاپ ولی و حتی فرق این سه نوع سبک رو نمیدونن اون دوست عزیزی هم که میگه دختر خالم فلامنکو میزنم و از سختیش چیزی نمیگه اون رو یک گیتاریست ماهر باید بشنوه و ببینه چی میزنه

    پاسخ
  • خیلی اتفاقی وارد این سایت شدم مطالب خواندم گفتم نظرمو بگم ، چندین سالی میشه که ساز گیتار کلاسیک و ویولن می نوازم ، باید بگم گیتار کلاسیک حداقل ۳ برابر سختر از ویولن کلاسیک است

    پاسخ
  • ماشالله هرکی اومده برای خودش ی بلد بازی دراورده اگ بلدید میدونید چی سخته چی نیست چرا سرچ میکنید اصلا این چیزارو خودتون ک مهندس کارید اینجوری ک هرکدومتون ی نظری داره.. ایرانی جماعتیم دیگ فقط میگیم من

    پاسخ
  • دوستان تو تمام بندها ساز مادر و بيس كار درام كه همه بايد با اون تنظيم كنن حتي موقع رژه رفتن هم با صداي تبل كه بايد زير پاي چپ باشه هماهنگ ميشه و فرقش با سازهاي ديگه در اينه و به نظرم از همه سازها هم كاربردي تره و هم بيس و پايه همه موزيك هاست كه خودش چند تا ساز مختلف رو تو خودش داره .
    موفق باشيد.

    پاسخ
  • سلام بچه ها صدای سنتور بهتره یا ویولن من سنتور دوس دارم ولی داداشم میگه ساز مزخرفیه و ویولن یاد بگیر به نظرتون چیکار کنم و از سبک کلاسیک متنفرم و سبک سنتی و پاپ دوس دارم

    پاسخ
  • سلام من بین تار و ویلن موندم کمکم کنید نمیدونم دو دلم

    پاسخ
  • من قبلا گیتار میزدم ، ولی تازگی‌ها به ویولن علاقه مند شدم و شروع به تمرین ویولن کردم
    هر دو مشکل هستن ، البته به شرطی که چند تا ریتم و آکورد گرفتن و زدن و خوندن پاپ رو نوازندگی گیتار میدونید.
    منظورم سبک کلاسیک هست، در کل به نظرم ویولن مشکلترین و در عین حال دلنشین ترین ساز دنیاست

    پاسخ
  • به نظر من به هر سازی علاقه داشته باشید اون ساز برای شما راحت ترین سازه . من خودم ویولن کار میکنم و اصلا هم‌ سختی نمیبینم توش. ولی چند بار سازهای دیگه رو امتحان خیلی سخت اومده واسم.

    پاسخ
  • سلام.

    من خودم۲۲نوع ساز مختلف رو به صورت حرفه ای بلدم ‌و سال پیش جایزه برترین نوازنده نوجوان ایران رو گرفتم و شخصا به نظرم ۱)سنتور باس ۲)ویولن ۳)تار باس
    جزو سخت ترین ساز های دنیا هستند .

    پاسخ
  • با سلام به دوستان عزیز. شما هیچکدومتون یک نوازنده حساب نمیشید جو گرفتتون رفتین یک ساز انتخاب کردین بعد هم… چون یک نوازنده واقعی بین ساز ها فرق نمیزاره همه ی ساز ها سخت هستن و باید باهم باشن تا بتونن صدایی مثل صدای یک کنسرت را در بیارن . من این رو در آخرین کنسرتم که با دوا لیپا در سال ۲۰۲۱ داشتم فهمیدم.

    پاسخ
  • یه سوال به نظرتون ویلن برای اینکه بخواهیم مبتدی یاد بگیریم چقدرزمان نیازه مثلا به پمج ماه رفتن درچه حد میتونی یاد بگیری؟؟

    پاسخ
  • در ابتدای یادگیری و در سطوح مبتدی ویولون بسیار ساز سختیه . در سطوح بسیار پیشرفته هر سازی سختی های خود و چالش های خودش رو داره ولی پیانو به شدت سخت تر میشه از همه ی ساز ها

    پاسخ
  • هر ساز برای نوازنده اون ساز سخت هستش الان یه گیتاریست مثلا میگه گیتار سخته چون سختی ویولون رو نچشیده و یه ویولونیست میگه ویولون سخته چون که سختی گیتار نچشیده و هرکس یه ساز جدید رو بخواد شروع کنه دهنش صاف میشه من کسایی رو دیدم که بخاطر گیتار انگشت هاشون برای اول کار نابود شد و پوست انداخت و یه ویولونیست که برای آرشه کشی دهنش سرویس شد و واقعا نمیتونیم بگیم چه ساری سخت ترینه چون که یه نفر نمیتونه کل ساز های جهان رو تست کنه و ببینه دنیای موسیقی به انتهاست و کاشکی بجای بحث با هم که کدوم سخت تر و آسون تره یاد می‌گرفتیم از اون ساز لذت ببرین نه اینکه به سختی هاش نگاه کنیم

    پاسخ
  • ویولن علاوه بر اینکه یادگیریش سخته..وضعیت بدن هم در حالت بدیه و فشار رو دوبرابر میکنه…وقت و صبر و تمرین خیلی زیادی نیاز داره

    پاسخ
  • سختی از نظر صدا در اودرن نگفته، از نظر طول زمان یادگیری گفته، وگرنه صدای هر سازی در آوردن همش سخته
    برای مثال،گیتار رو توی دو سال آموزش میتونی گوش نواز بزنی، ولی ویولن رو سه سال گفته

    پاسخ
  • درود بر اساتید گرانقدر، من یکماه ویولون خریدم و چندتا آهنگ میزنم، هیچ سازی هم قبلا امتحان نکردم، بنظرم اصلا سخت نیست، فقط از روح خودت به ساز بده.

    پاسخ
  • اولین ساز سخت ترومپت. فکر کنم شما اصلا نمیدونی ترومپت چطور نواخته میشه و یاد گیریش و نواختن چقدر سخته

    پاسخ
  • عزیزان هر سازی سختی خودش رو داره

    پاسخ
  • به نظر من اینجا تجربه شخصی افراد نمیتونه تعیین کننده باشه . کسی می‌تونه تا حدودی منطقی تر نظر بده که همه ساز ها رو بلد باشه!!! اونم که نمیشه. ضمنا یاد گیری داریم تا یاد گیری. در سطح حرفه ای همه ساز ها سختن. اما من فکر می کنم ویولن و گیتار و کمانچه و پیانو سخت باشه . البته جای ارگان یا ارگ کلیسا خالیه. ساز های ایرانی ظاهراً اسوننر هستند

    پاسخ
  • همه نظرات دوستان رو خوندم متاسفانه اکثر نظرات مبتدیانه و غیر حرفه ای و مشخصه کاملا بر اساس شنیده هاست البته چندتا نظر حرفه ای هم خوندم . ویولن بی شک در آغاز برای یادگیری سخت ترین ساز هستش اما در مرحله پیشرفته یادگیری آسانتر میشه ولی پیانو در ابتدا یادگیری آسانتری داره ولی در مرحله پیشرفته سخت میشه . هرچند هنرجو باید به دید لذت به هنرش نگاه کنه و به فکر لذت بردن از یادگیریش باشه وتفکر امتحانی و زود نتیجه گرفتن رو در مورد موسیقی نباید داشته باشه .مطمئن باشید هر چقدر تلاش کنید خیلی بیشتر پاداش و لذتشو میبرید . موفق باشید

    پاسخ
  • حالا چرا سر اینکه کدوم ساز سخته دعوا شده! کسی میتونه در مورد سختی ساز نظر بده که همه ساز ها رو در حد عالی بلد باشه. اونم که غیر ممکنه. من زمانی ساز هایی مثل سه تار و تنبور و پیانو رو البته با تمرین خانگی و با کلیپ های اموزشی تمرین کردم. چون مشغله داشتم و سن زیادی داشتم ادامه ندادم هرچند هرزگاهی برای گذر وقت، دستم میگیرم. ولی از بین این سه تا، پیانو خیلی سخت تر به نظرم اومد. من نوازنده نیستم، حتی در حد آماتور هم نیستم، اما اینو فهمیدم که نمیشه گفت کودوم ساز سخت تره. ولی از سه تا سازی که دستم گرفتم پیانو رو سخت تر دیدم. شنیدم ویولون هم سخته. در نهایت با مطالعاتی که داشتم، ارگان کلیسا و پیانو و ویولن و گیتار فلامینکو رو سخت تر خواندم. مطالب اینترنتی بود. ساز های مختلفی مثل گوژنگ و کوتو و گایاگعوم و گوچین و… در چین و ژاپن و سی تار در هند هستند که شاید سخت باشند. کمانچه هم احتمالا سخت باشه. ولی موضوع سخت بودن ساز که بحث نمیخاد. ضمنا زمان یادگیری متوسط همه رو زیر سی ماه زده، یعنی حدود دوسال،!!! کم نیست؟ در این صورت حرفه ای هم باید بشه سه چهار سال!!! معمولا مینویسند که پیانو با تمرین مداوم و با استاد، پانزده سال طول می کشه تا حرفه ای شی، فکر نکنم مطالب چندان موثق باشه. اگه سنم پایین بود و امکانش فراهم بود، ساز ارگان به نظر من کامل ترین هست

    پاسخ
  • کمانچه هم سخت است و به خاطر شباهت آن دو از زمان ناصر الدین شاه می‌توان کمانچه ایرانی را جزو ساز های نامدار نه تنها ایران بلکه در جهان هم می‌توان به حساب آورد و یادمون نره ایران جزو منابع اصلی‌ موسیقی در جهان است. با تشکر

    پاسخ
  • سلام من ٣٨ ساله هستم و به عنوان مهارت و علاقه دوم می خوام آموختن سازی ایرانی رو بیاموزم نکته اول اینکه می خوام سازی که بادی نباشه ولی مستقیما با دست نواخته نمی شه چون کمانچه یا سنتور رو بیاموزم البته مطالبی رو خوندم درباره این دو ساز و متوجه شدم که یادگیری سنتور راحت تره و چندان زمان بر نیست چون در کنار فعالیت اصلیم می خوام سازی بیاموزم و دوم اینکه متناسب با اوضاع جسمی من باشه چون کمی کند هستم و دستانم کوچکه و قدرت چندانی هم نداره، خانواده هم چندان علاقه و رضایتی به این کار من ندارن برای همین من دنبال سازی هستم که زود بیاموزم و نه تنها جلوی ایجاد مزاحمت و ممانعت خانواده رو بگیره بلکه اونا رو به این کار علاقه مند کنه لطفا راهنماییم کنین

    پاسخ
  • من برخی از ویژگی های خودم رو می گم لطفا بگین چه سازی مناسب من هست؟ البته من علاقه دارم به کمانچه
    من ٣٨ساله هستم
    خیلی خیلی شیفته موسیقی به ویژه موسیقی سنتی ایرانی و از جمله کمانچه و صداش و حالتش هستم
    در روز ۴۵ دقیقه موسیقی گوش می دم
    چپ دستم و دستام کوچیک هست (ضعف)
    برای آموختن موسیقی با انگیزه هستم
    دانش آموخته ادبیات فارسی هستم و تقریبا مسلط به وزن ها و آهنگ های شعری هستم و شعر هم می گم
    سازی رو به عنوان فعالیت دوم می خوام برگزینم چون فعالیت اصلی من پژوهش در حوزه ادبیات فارسی هست (از نظر زمان بندی می گم یعنی تمام وقت نمی تونم به این ساز بپردازم و البته نمی خوام روند یادگیریم آنقدر کند باشه که خسته شم رهاش کنم گرچه می دونم باید صبر و حوصله داشته باشم ولی می خوام حتی اگر روند یا گیریم سریع نیست خسته کننده نباشه و من رو ناامید نکنه از آموختن)
    من ویژگی های بد و خوبم رو گفتم تا شما آسان راهنمایی کنین
    کلا برای استعدادیابی قبل از خرید ساز چه توصیه ای دارین؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست