خانه / مطالب متنوع دیگر / دانلود رایگان 8 تا از بهترین ضرب های زورخانه ای بی کلام
در حال تمرین در زورخانه

دانلود رایگان 8 تا از بهترین ضرب های زورخانه ای بی کلام

تئوری-موسیقی

ورزش زور خانه ای ورزشی است که قدمت 1000 ساله دارد و در گذشته ها به آن زور خانون گفته می شد . زور خانه به محلی گفته می شود که در آن افراد با زور و بازوی خود می توانند کار های خارق العاده انجام دهنداز وسایل زور خانه می توان به میل و زنجیر اشاره کردو پهلوانان طبق نوایی که مرشدبا تنبک اجرا می کندپهلوانان ورزش می کنند .

مقدمه

زور خانه و ورزش های زور خانه طبق شواهد بدست آمده در هیچ کجای جهان وجود نداشته اند و منحصرا به ایران تعلق دارند. مردم ایران به سمت و سوی ورزش باستانی خود گرایش زیادی داشتند و به خاطر همین است که این ورزش ها سینه به سینه ونسل به نسل منتقل شده است . در زمان ما مردم از این ورزش فاصله گرفته اند شاید به دلیل این است که مردم بیشتر افکارغرب گرایانه  را در ذهن خود می پرورانند و اینکار را یک کار دمده تلقی می کنند.

 

مطلب مشابه :جدیدترین سازهای کوبه ای برای یادگیری کدامند؟

آداب ورزش زور خانه ای

ورزش زورخانه‌ای آداب و سنتی خاص دارد. آداب و سننی که با پیروی از پهلوانان و دلاوران افسانه‌ای دورهٔ باستانی و تاسی از پیشوای نخستین شیعیان و جوانمردان، خُلق و خوی مردانگی و مروت و جوانمردی را در ورزش کاران برمی‌انگیزد یا نیرو می‌بخشد. این ویژگی‌های نیکو در قالب شعرها و داستان‌هایی به صورت آهنگین و به همراهی «ضرب زورخانه» که مهم‌ترین ساز این نوع موسیقی است، برای برانگیختن ورزشکاران در هنگام ورزش از سوی «مرشد» خوانده می‌شود. ورزش کاران هماهنگ با موسیقی و نوای مرشد، جست و خیر می‌کنند و حرکات زیبای گروهی یا فردی به نمایش می‌گذارند.

 

زور خانه

 

دانلود هشت تا ضرب های بدون کلام از نوای زور خانه ای

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

مطلب مشابه: دانلود ۸ درس رایگان و مهم آموزش تار آذری (فیلم)

ورزش زور خانه ای جز ورزش های باستانی ماست سعی کنیم به اینگونه ورزش ها بیشتر توجه کنیم و اجازه ندهیم این گونه ورزش ها به کناره کشیده شود.

اگر که سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید .

حتما بخوانید!

نتیجه‌ای پیدا نشد.

35 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست