خانه / مطالب متنوع دیگر / 10 ساز موسیقی برتر برای آموزش به کودکان
کودکان در حال یادگیری

10 ساز موسیقی برتر برای آموزش به کودکان

تئوری-موسیقی

اگر قصد دارید یک ساز بنوازید اما مطمئن نیستید کدام ساز را انتخاب کنید، این مقاله را از دست ندهید. نواختن برخی از سازها برای مبتدیان مناسب‌تر و راحت‌تر از بقیه است. به همین دلیل در این پست لیست 10 ساز برتری که مناسب مبتدیان هستند را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

1- کیبورد/پیانو

پیانو یک ساز عالی برای مبتدی‌هاست. با اینکه یادگیری و تسلط در نوازندگی پیانو زمان‌بر است اما پیانو ابزاری است که به طرز باورنکردنی می‌توانید تا آخر عمر از نواختن آن لذت ببرید. پیانوهای آکوستیک سنتی‌تر ممکن است بزرگ و گران‌قیمت باشند، اما کیبوردهای فانتزی و پیانوهای دیجیتالی وجود دارند که صدا و آهنگ پیانو را با قیمتی بسیار پایین‌تر و در اندازه کوچکتر تولید می‌کنند.

2- گیتار

گیتار به چند دلیل یک انتخاب فوق‌العاده برای مبتدیان است. اول اینکه این ساز در اندازه‌ها و سبکهای متنوع برای راحتی نوازنده ساخته شده‌اند. گیتارهای کلاسیک بهترین گزینه برای تازه‌کارها مخصوصا نوجوانهاست، اما بسته به اینکه در چه سبک از موسیقی فعالیت دارید، گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. دلیل بعدی تکنیک‌های ابتدایی گیتار است که اجرای آنها واقعا آسان می‌باشد و کسانی که در گیتارنوازی مسلط هستند به راحتی می‌توانند سبک گیتارشان را به مدلهایی مثل یوکه لیلی و بیس تغییر دهند.

3- ویولن

ویولن یکی دیگر از گزینه‌های محبوب مبتدی‌ها به شمار می‌رود. این ساز در اندازه‌های متنوع از سایز کامل 4/4 تا 16/1 عرضه می‌شود که دومی برای هنرآموزان خردسال 3 ساله مناسب است.

با اینکه تسلط کامل روی این ساز زمان، تمرین و پشتکار بیشتری را می‌طلبد، مبتدی‌ها می‌توانند در مدت کوتاهی با ویولون آهنگ‌های زیبایی خلق کنند. ویولون همیشه در ارکسترها و گروه‌های موسیقی خواهان دارد بنابراین در صورت پیشرفت در نوازندگی این ساز، می‌توانید به این گروه‌ها ملحق شوید.

حتما بخوانید: 3 تا از بهترین آموزشگاه های موسیقی تهران (کودکان تا بزرگسالان)

4- ویولن سِل

ویولن سل هم به همان دلایلی که برای ویولن ذکر شد، یکی دیگر از سازهای مناسب برای مبتدی‌هاست. در اندازه‌های مختلف از 4/4 گرفته تا 10/1 موجود است که آخری برای کودکان 4 ساله مناسب است.

مبتدی‌ها می‌توانند خیلی زود تکنیک‌های این ساز را یاد بگیرند و در مدت کوتاهی آهنگ‌های خوبی بسازند. این مدل ویولن هم در ارکسترها و گروه‌های موسیقی تقاضای بالایی دارد.

5- ویولن دابل بیس

دابل بیس یکی دیگر از ابزارهای خانواده سازهای زهی ارکستری است که برای تازه‌کارها هم مناسب است. با اینکه ممکن است اینطور به نظر برسد که اندازه بزرگ دابل بیس برای مبتدیان جوان‌تر مناسب نیست، اما بد نیست بدانید که این ساز در اندازه‌های مختلفی از سایز کامل 4/4 گرفته تا 16/1 که مناسب کودکان 5 ساله است، عرضه می‌شود.

مشابه ویولن معمولی و سل، مبتدی‌های می‌تواند طی مدت کوتاهی آهنگهای خوبی را با این ساز خلق کنند. دابل بیس نقش مهمی را در بسیاری از ارکسترها و گروه‌های موسیقی ایفا می‌کند و در صورت پیشرفت در نواختن آن، فرصت‌های زیادی برای اجرا در یک گروه فراهم است.

6- ساکسیفون

ساکسیفون هم مناسب افرادی است که تازه می‌خواهند وارد دنیای موسیقی شوند. این ساز در اندازه‌ها و انواع مختلفی وجود دارد که نوع آلتوی آن برای مبتدی‌ها بسیار مناسب است. یادگیری و اجرای تکنیکهای انگشت‌گذاری و صداسازی ساکسیفون برای بسیاری از ساکسیفونیستهایی که در حال یادگیری هستند، آسان و سریع است.

به مبتدیان جوان ساکسیفون Nuvo jSax را توصیه می‌کنیم. این ساز کاملا پلاستیکی، سبک و مینیاتوری است که در رنگهای جذابی و زیبایی عرضه می‌شود.

حتما بخوانید: 10 تا از سخت ترین سازهای موسیقی از لحاظ یادگیری کدامند؟

7- فلوت

فلوت هم جز سازهای محبوب و مناسب مبتدی‌ها مخصوصا هنرآموزان مدرسه‌ای است. فلوت کوچک و فشرده است، یادگیری آن آسان است و یکی از سازهای مقرون به صرفه‌ در ارکستر است. برای استفاده در ارکسترها و باندهای موسیقی بسیار طرفدار دارد و به نوازنده این امکان را می‌دهد تا با تسلط بر این ساز، اجازه پیوستن در این گروه‌ها را داشته باشد.

به مبتدیان جوان فلوت Nuvo Student Flute را پیشنهاد می‌دهیم. این ساز سبک، کاملا پلاستیکی و به شکل سر صاف و سر خمیده است و در رنگهای جذابی که کودکان عاشقش می‌شوند، عرضه می‌شود.

8- کلارینت

کلارینت سومین ساز از خانواده سازهای بادی است که برای مبتدی‌ها هم مناسب است. برای بسیاری از مبتدی‌ها یادگیری این ساز آسان و فرصت ملحق شدن به ارکسترها و گرو های موسیقی وجود دارد. بسیاری از کلارینتیستها می‌توانند سازهای دیگر مثل ساکسیفون را به راحتی بنوازند.

به مبتدیان جوان کلارینت Nuvo Clarineo که سبک و پلاستیکی است و در رنگهای متنوعی وجود دارد را پیشنهاد می‌کنیم.

9- ترومپت

ترومپت تنها ساز برنجی در لیست ما است! یادگیری ترومپت برای مبتدی‌ها بسیاری آسان و سریع است، حمل آن راحت است و نوازندگان می‌توانند از مهارتهایی که در نواختن ترومپت به دست می‌آورند در سازهای دیگر این خانواده برنجی بهره ببرند.

به مبتدیان جوان pTrumpet که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، کاملا پلاستیک و سبک وزن است را پیشنهاد می‌کنیم. این ساز در رنگهای متنوع و جالبی برای کودکان موجود است.

10- درامز

درامز سازی فوق‌العاده برای مبتدیانی است که می‌خواهند علاوه بر یادگیری یک ساز، کمی هم سرگرم شوند! با اینکه درامز بزرگ و پر سر و صدا است ( البته اگر بخواهید آن را در خانه نگه دارید) اما نواختن آن لذتبخش و برای ایجاد هماهنگی فوق‌العاده است. اگر به دنبال یک کیت درام برای نوازندگان جوان هستید، ابتدا مطمئن شوید که خیلی بزرگ نباشد و فرزندانتان هنگام نواختن احساس راحتی دارند.

در ادامه بخوانید: بهترین ابزار موسیقی که باید برای ساختن آینده درخشان به کودکتان یاد دهید!

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست