خانه / سایت آموزش آهنگسازی و تنظیم / لوپ چیست؟ روش ساخت لوپ در موسیقی
لوپ در موسیقی

لوپ چیست؟ روش ساخت لوپ در موسیقی

آهنگسازی

مدتیست که در موسیقی از لوپ ها استفاده می شود. در آهنگ های الکترونیکی مدرن تر به شکل گسترده تری از لوپ ها استفاده می شود. لوپ به زبان ساده یک الگوی موسیقی مکرر در یک آهنگ است که به طور مداوم در آهنگ تکرار می شود.

این تکنیک یا الگو به این دلیل «لوپ» نام گرفت چون مردم مجبور شدند به شکل فیزیکی حلقه‌ای حاوی موسیقی ایجاد کنند تا تکرار شود. فرایند آنالوگ بسیار دشوارتر از نمونه دیجیتال آن بود چون برای اینکه بتواند در یک پهنه چند آهنگی خوب به نظر برسد، به تجربه زیادی نیاز داشت.

اکتاو چیست؟ روش تقسیم، مقیاس و همه نکات کاربردی

از آنجا که این لوپ محدود به هیچ مدل ساز خاصی نیست، شما اغلب می توانید از ابزارهای دیجیتال یا آنالوگ برای حلقه کردن یا لوپ کردن هرچیزی در آهنگ استفاده کنید؛ اما معمولاً شنیدن لوپ های ریتم درام معمول‌تر است چرا که بیشترین تأثیر را بر شنونده دارد.

لوپ با پدال یا DAWs (محیط کار صوتی دیجیتال)

لوپ به طور انحصاری به عنوان یک روش یا دامنه تعریف نمی شود، به همین دلیل طیف گسترده ای از محصولات و نرم افزارها وجود دارند که لوپ هایی را برای انواع مختلف موسیقی ایجاد می کنند. برای کمک به اجرای زنده یا تمرین می توانید از لوپرها، پدال هایی که برای سازهای صوتی مانند گیتار ساخته شده اند، استفاده کنید.

 


اف ال استودیو

توی این پک فوق العاده، آهنگسازی دیجیتال، ضبط، تنظیم، میکس و مسترینگ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آهنگساز حرفه ای و معروف شو!


 

فرقی نمی کند از نرم افزاری مانند DAWs و یا پدال استفاده کنید؛ در هر صورت حلقه کردن یا لوپ می تواند به شما در نوشتن آهنگ یا ایجاد آهنگ کمک کند.

ریتم در موسیقی چیست؟ اهمیت آن و آموزش تئوری آن در موسیقی

پس از ایجاد یک لوپ یا حلقه خوب، می توانید بداهه پردازی را با آزمایش انواع ضربات و میزان ها شروع کنید تا یک ترکیب خوب خلق کنید. برخی از مجریان زنده برای اینکه بتوانند از ابتدا یک آهنگ را خودشان به تنهایی بسازند از لوپ استفاده می‌کنند و تأثیر بسیار چشمگیری را بر مخاطب می گذارند. بعضی از حلقه ها که قابلیت حلقه گذاری ویژه ای دارند و با میکروفون کار می کنند، به نوازنده اجازه می دهد نه تنها سازها را ضبط کند بلکه صدا را نیز ضبط کند. اگر به حلقه های صوتی علاقه دارید، سعی کنید با انواع ساده تری شروع کنید تا ابتدا بر زمان بندی تسلط یابید.

نمونه حلقه ها و نمونه برداری مجدد

از حلقه ها در ژانرهای خاصی بعنوان مشخصه خاص آهنگ استفاده می کنند. شما اغلب نمونه های حلقه ای را پیدا خواهید کرد. گاهی اوقات این حلقه‌ها ویرایش و مخلوط می شوند تا از نمونه های اصلی متفاوت باشند. استفاده از بسته های نمونه با کیفیت بالا می تواند به بهبود مجموعه و تکنیک های تولید شما کمک کند.

لوپ با پدال یا DAWs (محیط کار صوتی دیجیتال)

این موارد را اغلب در هیپ هاپ ، لو-فی و بسیاری از سبک های محبوب دیگر می یابید. ممكن است مدتی طول بکشد تا ترکیب صدا در حلقه های نمونه را بیاموزید، خصوصاً اگر حلقه ها دارای آغاز سریع و تند یا آوازی باشند.

بسته به ترجیح و تنظیمات شما، امکان حلقه کردن نمونه‌ها با استفاده از سخت افزار یا نرم افزار وجود دارد. یک تکنیک بسیار محبوب که توسط دی‌جی ها در اجرای زنده استفاده می شود، نمونه گیری مجدد است.

گام در موسیقی چیست؟ انواع و آموزش همه نکات کاربردی

تسلط پیدا کردن روی این تکنیک ممکن است مدتی طول بکشد اما تأثیر آن کاملاً چشمگیر است. نمونه گیری مجدد به معنای استفاده از آهنگ قدیمی خودتان به عنوان پایه است که می توانید آلات و ترکیبات را روی آن قرار دهید.

بعد از افزودن آهنگ های درام، حالت اثر هنری و سایر جلوه های مخلوط کردن، اغلب از نمونه‌گیری مجدد به عنوان نقطه شروع یک آهنگ جدید استفاده می شود.

نقاط شروع و پایان

اساسی ترین و اصلی ترین عنصر در ایجاد یک حلقه، تعریف دقیق و صحیح پارامترهای آن است. هر لوپ یا حلقه دارای یک نقطه شروع و یک نقطه پایان است که حلقه در آن بین ضرب آهنگ یا پارتیتور می تواند بیش از یک بار تکرار شود. هر حلقه باید دقیقا در نقطه ای قبل از شروع الگو پایان یابد.

انجام این کار به صورت دیجیتال با ریتم های درام راحت تر است اما تسلط بر آن هنگامی که چیز دیگری مانند ویولن را حلقه می کنید آسان نیست زیرا به زمان بندی دقیق تری نیاز دارد. داشتن حلقه ای که وقت زمان‌بندی احساس می شود دور انداخته شده، می تواند روی کل ریتم آهنگ تأثیر بگذارد.

استفاده از برخوردهای شدید در آغاز کردن قطعه

استفاده از برخورد‌های شدید هنگام ایجاد حلقه ها بسیار معمول است زیرا آنها بیشتر تعریف شده و واضح هستند. همچنین به جای قرار گرفتن در پس زمینه و بدون تعریف مشخص، اثر قابل شنیدن یک حلقه را ایجاد می کند. این را معمولاً با ضربه‌ کوتاه و آرام به طبل یا طبل‌های زه دار مشاهده خواهید کرد زیرا آنها تاثیر شدیدی بر ضربات دارند. همچنین می توانید به نفع خود از این کار برای تسلط بر زمان استفاده کنید زیرا خواه از میزان استفاده کنید یا از نمودار، با اینحال نقاط شروع و پایان مشخص خواهد شد.

آموزش اصطلاحات موسیقی (رایج ترین ها)

انحراف حلقه های طبل

خیلی از هنرمندان از حلقه های مبتنی بر طبل استفاده می کنند و دلیل آن هم اثر انحراف حلقه‌های طبل است. عمدتا هنگامی که یک حلقه اغلب تکرار می شود برای جلوگیری از نفوذ حفره به مسیر، از انحراف حلقه استفاده می شود، که همیشه در بیشتر حلقه های درام وجود دارد.

یکی از تاکتیک رایج این است که حلقه طبل را در حدود یک چهارم یا نیم مرحله خنثی کنید تا واریانس تِمبِر را ایجاد کنید که وقتی از مقدمه به شعر و سروده جریان را تغییر می دهید، جالب تر شود.

در حال ساخت لوپ در موسیقی

تغییر سطح حلقه ممکن است حلقه را کوتاه کند، اگر بعداً قبل از ایجاد جریان کار در اطراف آن، آن را به اندازه طول اصلی نکشید، می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

ایجاد لوپ یا حلقه در آهنگ های موسیقی یکی از محبوب ترین تکنیک هایی است که برای ایجاد الگوها و ریتم های عالی موسیقی استفاده می شود. هیچ روش استانداردی وجود ندارد که حلقه ها را به یک ساختار خاص محدود کند و این امر فضای خلاقیت زیادی را برای سازنده باقی می گذارد.

فرکانس نت های موسیقی (لیست کامل)

چه از پدال استفاده کنید، چه از نرم افزار و چه از ماشین های آنالوگ؛ با کمی تلاش می توانید در کمترین زمان لوپ ایجاد کنید.

ویدیوی نحوه استفاده از لوپ در آهنگسازی

 

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست