خانه / آموزش گیتار به زبان ساده / آموزش تصویری گیتار / نکات یادگیری بهتر گیتار (21 ترفند کاربردی برای مبتدیان)
نکات یادگیری گیتار

نکات یادگیری بهتر گیتار (21 ترفند کاربردی برای مبتدیان)

آموزش گیتار

وقتی برای اولین بار شروع به نواختن گیتار می کنید احتمالا این کار برایتان سخت و چالش برانگیز است؛ اما اگر نکات مربوط به گیتار زدن را بدانید هم علاقه تان به نوازندگی بیشتر می شود و هم به تدریج در این کار مهارت بیشتری کسب می کنید. مطلب امروز ما را تا انتها مطالعه کنید تا با همه نکات مربوط به یادگیری گیتار آشنا شوید.

نکته1- گیتاری انتخاب کنید که مناسبتان باشد

این نکته بدیهی ترین چیزیست که برای شروع یادگیری گیتار لازم است. یادتان باشد وقتی تازه شروع به یادگیری گیتار می کنید باید سازی را انتخاب کنید که بتواند به شما در یادگیری اصول اولیه نواختن گیتار کمک کند. گیتاری بخرید که بتوانید به طور مرتب با آن تمرین کنید، سرعت کارتان با آن بالا باشد و بتوانید تکنیک های نواختن گیتار را با سرعت بیشتری روی آن پیاده کنید.

لازم نیست اولین گیتار شما صرفا بهترین یا گرانترین گیتار باشد؛ فقط کافیست سازی را انتخاب کنید که بتوانید هر موقع که می خواهید آن را بردارید و تمرین کنید. از طرف دیگر حواستان باشد اگر گیتارهای ارزان قیمت کیفیت خوبی ندارند آنها را انتخاب نکنید. اگر کار کردن با گیتار برایتان سخت و ناامید کننده باشد احتمالا کمتر به آن پایبند می شوید و انگیزه تان را برای یادگیری از دست می دهید. قبل از خرید گیتار الکتریک این 6 نکته ی مهم را بخوانید

نکته 2- سبک و تکنیک مناسبتان را انتخاب کنید

اگر فقط قرار است از تکنیک فینگر استایل استفاده کنید این مورد درباره شما صدق نمی کند؛ اما چنانچه باید روش های مختلف گیتار زدن را یاد بگیرید باید با تکنیک ها و سبک های مختلف آشنا شوید. این کار می تواند مهارت شما در نواختن گیتار را افزایش بدهد.

 


گیتار-min

توی این پک های فوق العاده، نواختن هر نوع گیتاری رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان گیتار نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

حتی به کار بردن یک تکنیک جزئی هم روی نحوه گیتار زدن شما تاثیر زیادی خواهد داشت. اکثر گیتاریست ها سبک و استایلی که مناسب با توانایی هایشان باشد انتخاب نمی کنند. پیدا کردن یک سبک مناسب روند یادگیری تان را سریع تر می کند و باعث می شود بهتر و با دقت تر گیتار بنوازید. توصیه می کنیم چند سبک مختلف را امتحان کنید تا در نهایت سبک مناسب خودتان را پیدا کنید.

اصول یادگیری موسیقی (آموزش 3 گام ساده)

نکته 3- تیونر گیتار بخرید

مورد دیگری که برای همه گیتاریست ها و بیشتر از همه برای مبتدیان این رشته ضروریست، تیونر گیتار است که ارزان قیمت هم می باشد. اگر سازتان کوک نباشد حتی وقتی درست و اصولی هم بنوازید باز هم به نتیجه دلخواه نمی رسید.

به عنوان یک گیتاریست مبتدی، فهمیدن اینکه خودتان اشتباه می نوازید یا به خاطر کوک نبودن ساز صدای ایجاد شده هماهنگ بنظر نمی رسد برای شما دشوار است. یادتان باشد که بعد از مدتی، این ضمیر ناخودآگاهتان است که بیشتر کارهای مربوط به نواختن گیتار را انجام می دهد؛ یعنی به طور ناخوداگاه گیتار می زنید. پس اگر سازتان کوک نباشد، ضمیر ناخودآگاهتان نمی تواند بفهمد اشتباه از نواختن شماست یا از ساز و نمی تواند بفهمد که باید اصلاحاتی انجام بدهد یا نه.

تیونر گیتار

یک تیونر الکترونیکی به شما این امکان را می دهد که همیشه از هماهنگی و کوک بودن گیتارتان مطمئن باشید. اگر مبتدی هستید و سعی می کنید گیتار را با استفاده از حس شنواییتان کوک کنید احتمالا وقت زیادی باید برای این کار صرف کنید. داشتن یک تیونر گیتار زحمتتان را کم می کند و باعث می شود در وقتتان هم صرفه جویی کنید.

چگونه با تیونر گیتار را کوک کنیم؟

بدون تیونر،گیتارتان به اندازه ای دقیق کوک نیست که بشود شروع به نواختن کرد ( مگر اینکه شما بین ده هزار نفر همان فرد با استعدادی باشید که قابلیت تشخیص بالای نت‌ها را دارد). خب اگر گیتارتان را طبق قاعده و دقیق کوک نکنید چطور می توانید یاد بگیرید که کدام صداها درست هستند؟

کارآموزی نوازندگی گیتار را با تیونر برقی شروع کنید تا اینکه کوک بودن گیتارتان را تشخیص بدهید و به خوبی تُن‌های هماهنگ را بشنوید و هر چه جلوتر پیش می ‌روید یاد می گیرید که تا چه میزان هماهنگی صداها بسیار دقیق‌تر به نظر می رسند. حالا در صورت تمایل می‌ توانید با گوش دادن گیتارتان را کوک کنید و تقریباً این کار را به راحتی و بدون دردسر انجام بدهید.

البته که می توانید همیشه از تیونر خود نیز استفاده کنید، در واقع کمتر پیش می‌ آید که تیونرتان همراهتان نباشد و اگر یک برنامه (اَپ) تیونر در گوشی همراه خود نصب کنید همواره می توانید آن را با خود داشته باشید.

نکته 4- بدانید که در شروع با چه چیزی مواجه می‌شوید

یادگیری نحوه مضراب زدن دشوار است و در صورتی که مبتدی باشید این مساله عجیب هم به نظر می رسد. این زمان همان وقتیست است که باید واقعاً ادامه بدهید و بپذیرید که شاید همیشه یادگیری چیزهای جدید کار ساده‌ای نباشد. این امر موجب می شود در پایان از نتیجه کار خود رضایت بیشتری داشته باشید. بسیاری از هنرجوها در همان اول کار منصرف می‌شوند چون از صداهایی که تولید می کنند ناراضی هستند. مضراب زدن با گذشت زمان بهتر می‌شود.

نکته 5- مطالب درسی

سرعت و روش‌های یادگیری برای همه یکسان نیست. کلاس‌های موسیقی به نوازندگان کمک می‌کنند تا چگونگی بکارگیری تکنیک‌ های مناسب را یاد بگیرند، نت های موسیقی را بخوانند، آکورد اجرا کنند و چطور ضرب‌ها (تمپو) و ریتم های مختلف را بنوازند.

بعضی از افراد خود آموزی را ترجیح می‌دهند و دوست ندارند که شخص دیگری به آنها تدریس کند در این صورت کلاس‌های آنلاین بهترین گزینه هستند، اما برخی از دروس ساختار یافته برای یادگیری مناسب و کارآمد بسیار اهمیت دارند.

بعضی از افراد به فشار و ترغیب و همچنین بازخورد بی‌درنگ از شخص حقیقی در زمان واقعی نیازدارند، برای آنها کلاس های حضوری بسیار مفید خواهد بود.

آموزش نواختن گیتار

نکته 6- به اصول اولیه توجه کنید

تمرین و تسلط در مهارت‌های اصلی زیر ساختی نواختن گیتار و یادگیری آنها به روش صحیح برای گیتاریست خوب و حرفه ای شدن ضروری است. هیچ وقت نمی توانید مهارت های اصلی را خیلی زیاد تمرین کنید و تضمین کنید که چون از ابتدا آنها را به خوبی آموخته اید در آینده با دردسرهای زیادی رویرو نمی شوید و با سرعت زیادی پیشرفت می کنید.

پس قطعاً نباید از یاد گرفتن درست اصول اولیه صرفنظر کنید و یادتان باشد که سطحی و سرسری یاد نگیرید. یادگیری سطحی شاید به نظر موجب تسریع پیشرفت شما شود اما در حقیقت در دراز مدت بطور قابل توجهی مانع پیشرفت شما می شود.

چطور گوش خود را برای یادگیری بهتر موسیقی تربیت کنیم؟

بعضی از اصول اولیه عبارتند از:

  • نحوه درست گرفتن گیتار
  • نحوه استفاده درست از پیک( مضراب/ زخمه)
  • نحوه اجرای درست تکنیک فرت با دست چپ
  • تکنیک مناسب انگشت زنی ( فینگر استایل)
  • تکنیک مناسب ضربه زدن به سیم ها ( استرامینگ)
  • تکنیک مناسب نواختن با پیک ( مضراب)

نکته 7- با گیتارتان آشنا شوید

نت‌های روی فرت برد گیتار( محل قرارگیری فرت ها) را یاد بگیرید، با حروف اسمی آنها آشنا شوید. پنج فرت اول روی هر سیم در آغاز مهمترین بخش فرت برد است. در ابتدا روی این پنج فرت تمرکز کنید تا زمانیکه به خوبی آنها را یاد نگرفته اید بقیه فرت ها را فراموش کنید.

نکته 8- ابتدا آکوردهای اصلی را یاد بگیرید

بعضی از افراد معتقدند که این کار اشتباه است، اما اگر آکوردهای اصلی را یاد بگیرید و بتوانید چند ترانه را اجرا کنید به یادگیری بیشتر علاقه‌ مند می شوید. هدف اصلی تلاش برای پیشرفت در نواختن است. در صورتی که از نواختن خسته شوید هیچ چیز یاد نمی گیرید.

موسیقی کانتری از سه آکورد و حقیقت تشکیل شده است. این سه آکورد را انتخاب کنید و به دنبال ترانه هایی بروید که فقط با این سه آکورد نواخته می شوند. آکورد های A-D ( لا- رِ) و E ( می) ماژور برای شروع خوب هستند. سپس ترکیب G-C ( سل- دو) و D( رِ) ماژور را امتحان کنید. برای اینکه شانس یادگیری ترانه های زیادی را داشته باشید آشنایی با این آکوردها کافی است. اگر در حال یادگیری ترانه های واقعی هستید یادگیری آکوردهای اصلی موجب حفظ انگیزه شما می شود.

در حال نواختن گیتار

با وجود اینکه یادگیری گام ها و ترفندهایی مانند آنها فوق العاده ارزشمند است همچنین امکان دارد که شما را خسته کند و اگر جذابیت قبل را برای شما نداشته باشد موجب می شود از یادگیری صرفنظر کنید، می توانید در تمرین خود یادگیری گام ها را بگنجانید اما این تمرین ها را در زمانی مناسب با گیتارتان انجام دهید که برای شما جذاب باشد.

نکته 9- نواختن آکوردها را در موقعیت های مختلف سردسته گیتار یاد بگیرید

این کمی بیشتر از یک نکته پیشرفته است. اما می تواند به عنوان یکی از اهدافتان برای جلسه تمرین آتی در صدر فهرست قرار بگیرد. منظور ما فقط آکوردهای باره دار (barre chords ) نیست.

اگر آهنگ ساز هستید یا دوست دارید در آینده برای گیتار آهنگ سازی کنید، قطعه های موسیقی شما پیشرفت فوق العاده ای می کند اگر به جای آکوردهای باز قدیمی استاندارد از الگوهای آکورد در سایر موقعیت های رو دسته (fingerboard) استفاده کنید. اگر بعداً بخواهید بداهه نوازی کنید این کار در آکورد نوازی تقریباً مانع اجرای تک بعدی هم می شود.

6 ویژگی که هر موسیقیدان خوب باید داشته باشد!

چنانچه با دیگران بدون آمادگی قبلی در حال نواختن ترانه ای هستید و می خواهید جذابیت آن را بیشتر و آوازی هم چاشنی آن کنید در موقعیت های مختلف رو دسته کمتر آکوردهای استاندارد بنوازید تا جذابیت اجرا حفظ شود.

به این ترتیب نه تنها آهنگ سازی، بداهه نوازی و نواختن شما در کل بهبود می یابد بلکه به شدت زیبا و تحسین برانگیز می شود! اگر در حال تماشای نوازنده گیتار باشم که گروهی از آکوردهای باز و باره را در موقعیت اول سردسته می نوازد سبک وی نسبت به نوازنده ای که آکوردهای جالب را در بالای فرت برد می زند برای من جذابیت کمتری دارد.

در حال نواختن گیتار

درست است که اکثر نوازندگان گیتار با نواختن آکوردهای باره در همه موقعیت های فرت برد آشنا هستند؛ اما این آکوردها خیلی زود خسته کننده می شوند و جذابیت خود را از دست می دهند. اگر اشکال مختلف آکورد را امتحان کنید از اینکه می توانید ترانه های بیشتری را اجرا کنید شگفت زده می شوید.

نکته 10- تمرین های دست و انگشت

شاید به نظر خنده دار برسد اما ورزش دادن به دست ها به شما در نگه داشتن گیتار و اجرای ماهرانه سبک های آکورد زنی که مستلزم حرکت انگشتانتان در موقعیت های متفاوت است کمک می کند. تمرینات کششی را روی انگشتان انجام دهید و روی حرکت انگشتان در بخش های بالا و پایین سردسته گیتار کار کنید.

نکته 11- منتظر درد انگشتان باشید

درد انگشتان شکایت شماره یک فراگیران در حین آموزش است. مدتی بعد از نواختن نوک انگشتان زخمت تر می شوند و پینه می بندند و درد از بین می رود پس خیلی زود تسلیم نشوید.

نکته 12- زمان بندی/ تایمینگ و ابزارهای زمان بندی

با آغاز یادگیری نواختن گیتار، شروع به شکستن دقیق ترانه ها می کنید. شما می خواهید که ضرب آهنگ را بشنوید و با پا ضرب بگیرید. این کار به شما کمک می کند در حین اینکه با ضربه زدن به سیم ها آشنا می شوید آن را یاد بگیرید. به بخشی از گیتار نوازی ترانه ای که در حال یادگیری هستید گوش کرده و تمرکز کنید تا آن را واقعاً حس کنید.

ترانه های آرام برای شروع مناسب هستند سپس در حین یادگیری سرعت خود را افزایش دهید. همچنین بهتر است برای تایمینگ / زمان بندی با مترونوم یا درام دیجیتال کار کنید. ابزارهای مختلف زمان بندی را امتحان کنید تا مناسب ترین ابزار مورد نظر خود را برای این کار بیابید. این کار شرایط رسیدن به ریتم خوب را در نواختن برای شما فراهم می کند.

مترونوم چیست؟ روش تمرین گیتار با مترونوم

انواع مترونوم

تمرین با مترونوم چندین مزیت خوب دارد. اول اینکه زمان بندی / تایمینگ شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد. حتی اگر هرگز در دسته یا گروه نوازندگان اجرایی نداشته باشید یا حتی اگر هرگز اجرای زنده یا ضبط شده نیز نداشته باشید ( همه آنها موجب بهبود تایمینگ شده و از شما گیتاریست خیلی خوبی می سازند) صدای گیتارتان هنوز خیلی بهتر است.

حتی اگر فقط در میان خانواده و دوستان گیتار می زنید آنها از اینکه با ریتم می نوازید لذت خواهند برد ( و شما هم همچنین. چون متوجه تفاوت می شوید).

در صورتی که مترونوم را طوری تنظیم کنید که شما را مجبور به یادگیری با سرعت پایین کند دیگر وسوسه نمی شوید که خواسته یا ناخواسته با سرعت بیشتر ترانه ای را بنوازید. این بدین معنا نیز است که با استفاده از مترونوم می توانید به تدریج سرعت خود را افزایش دهید.

نکته 13- قبل از نواختن با حداکثر سرعت به آرامی و به درستی تمرین کنید

به نظر شما بهترین روش یادگیری با گیتار کدام است. گزینه الف یا ب؟

الف: یادگیری به آرامی اما به درستی، و به محض آشنایی کامل سرعت خود را افزایش دهید؛ یا ب: تلاش کنیدکه با حداکثر سرعت( یا بیشتر) گیتار بزنید و در خلال فرآیند یادگیری مرتکب خطاهای بسیار زیادی شوید.

در صورت انتخاب روش الف در مسیر درستی هستید!

دانلود رایگان ۸ درس طلایی آموزش گیتار به زبانی ساده (فیلم+PDF)

البته در آغاز یادگیری حتی با اجرای آرام نیز دچار اشتباه می شوید اما نسبت به گزینه ب خیلی زودتر یاد می گیرید که بدون اشتباه گیتار بزنید.

چرا این موضوع اهمیت دارد؟ چون اگر آهنگی را با سرعت و همراه با خطا اجرا کنید و این کار را به مدت طولانی ادامه دهید حافظه عضلانی شما خطاها را به یاد می آورد و آنها نهادینه می شوند؛ در نتیجه بعداً هنگامی که متوجه می شوید قادر به اجرای روان و بدون خطا نیستید یادگیری صحیح بسیار دشوار می شود.

یادگیری گیتار

پس صبور باشید و ترانه ها را در آغاز به آرامی اما به درستی بنوازید. سپس به تدریج سرعت خود را افزایش دهید. در صورتی که بعد از افزایش سرعت متوجه شدید که مجدداً مرتکب خطا می شوید دوباره به عقب برگردید و چندین بار ترانه را به آرامی اجرا کنید و سپس سرعت خود را افزایش دهید.

نکته 14- هر روز تمرین کنید

شما باید 15دقیقه الی 1 ساعت در روز را تمرین کنید؛ اما در ابتدا این زمان را به بازه های زمانی کوچکتر تقسیم کنید. بهتر است به طور مداوم تمرین کنید نه اینکه با سه ساعت تمرین در یک روز خود را از پای در آورید و تا هفته بعد تمرین نکنید.

بعضی از مواقع احساس می کنید که خوب پیش می روید و سپس روزی می رسد که فکر می کنید همه چیز را فراموش کرده اید. این طبیعی است و نگرانی به خود راه ندهید. به جای ناامیدی، از روزتان برای گوش دادن واقعی به موسیقی استفاده کنید. گاهی اوقات گوش کردن به موسیقی و یادآوری به مغزتان که چگونه کارش را انجام دهد تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.

نکته 15- همیشه هدفمند تمرین کنید

همیشه برای هر جلسه تمرین هدفی را مشخص کنید درصورتی که در دستیابی به هدفی که برای آن تلاش می کنید کاملاً موفق نشده اید نگران نباشید، فقط سعی کنید در این مسیر پیشرفت کنید و در صورت نیاز می توانید مجدداً در جلسه بعدی روی آن کار کنید. سپس به محض موفقیت هدف جدیدی را انتخاب کنید.

در نواختن خیلی سریع پیشرفت می کنید اگر در هر یک از جلسات تمرین این نکته را رعایت کنید و روزی فرا می رسد که هنگام نگاه کردن به آینه یا نظر دادن فردی یا ضبط قطعه ای غافلگیرتان میکند و با خود می گویید خدای من، حالا خیلی خوب گیتار می زنم!

شاید فقط دوست داشته باشید که گیتار بزنید اما برای این کار وقت بسیاری دارید. در آغاز هر جلسه تمرین طبق هدف مشخص حرکت کنید. اگر هنوز دوست دارید که وقت تلف کنید، اشکالی ندارد اما ابتدا درجهت رسیدن به هدفی مشخص گام بردارید.

نکته 16- در نهایت آهنگی را اجرا کنید که واقعاً از آن لذت می برید

ضمن اینکه تلاش مداوم برای دستیابی به هدف خاص و پیشرفت دائمی برای درازمدت اهمیت دارد، پرداختن به تمرین مورد علاقه خودتان در هر جلسه هم در کوتاه مدت حائز اهمیت است. به عنوان مثال، ممکن است ترانه ای باشد که دوست دارید آن را اجرا کنید یا به تمرین مورد علاقه خود بپردازید یا می خواهید ترانه ای را هم بنوازید و هم بخوانید. یا شاید از خلاقیت و بداهه نوازی واقعاً لذت می برید.

هر چه که باشد، آن را در تمرین خود بگنجانید. به این ترتیب در شروع هر جلسه تمرین می دانید که منتظر چیزی هستید. این امر شروع جلسه تمرین را آسانتر می کند.

11 گام اولیه برای یادگیری گیتار در خانه

فقط در پایان هر جلسه تمرین حتماً به تمرین مورد علاقه خود بپردازید. بعد از تمرین سخت در انگیزه دادن به خود برای پرداختن به علایق واقعی دچار مشکل نمی شوید اما بعد از رسیدگی به علایق واقعی خود، انجام تمرین های سخت دشوارتر می شود.

البته بدین معنی نیست که از سایر آموزه های جلسه تمرین لذت نمی برید اما در بعضی اوقات برای دستیابی به اهداف خود باید کارهایی انجام دهید که چندان جالب نیستند.

نکته 17- دفتر ترانه ها را نگه دارید

در اوایل دوره آموزشی بطور مرتب ده ترانه را که می خواهید یاد بگیرید با سه آکورد تمرین کنید. هنگامی که در اجرای آنها به مهارت لازم رسیدید ده ترانه با سه آکورد جدید انتخاب کنید. در صورتی که خواهان آموختن ترانه ای هستید آن را در دفتر یادداشت کنید. این روشی است که موجب می شود تا برای امتحان چیزهای جدید به تلاش خود ادامه دهید. همانطور که پیش می روید باید این کار را به آرامی انجام دهید اما به محض یادگیری اصول اولیه و پس از افزودن آکورد جدید به ترانه جدید پیشرفت می کنید.

record yourself playing guitar

نکته 18- اجرای خود را ضبط کنید

اجرای خود را ضبط کنید و مجددا به آن گوش دهید. معمولاً هنگام نواختن ترانه به چگونگی تولید صدای آن دقیقاً گوش نمی کنیم چون همزمان به نحوه نواختن آن نیز متمرکز هستیم.

این کار موارد زیر را یادآوری می کند:

  • خطاهایی که مرتکب می شوید اما از وجودشان بی اطلاع بودید
  • ممکن است متوجه شوید آهنگ هایی که می نوازید بی روح هستند
  • شاید بفهمید نوازندگی شما به اندازه ای که دوست دارید دلنواز و پرشور نیست
  • نشان می دهد که نوازندگی شما مطابق ریتم نیست

مرتب اجرا های خود را ضبط کرده و به سراغ آنها رفته و مقایسه کنید. انجام این کار نه تنها زمینه های پیشرفت را نشان می دهد بلکه هنگامی که عملاً پیشرفت خود را می شنوید مانند یک عامل انگیزشی برای ترقی عمل می کند. حتی بهتر است از نوازندگی خود فیلم بگیرید.

نکته 19- در گروه نوازی با سایر نوازندگان همکاری کنید

با نوازندگی در کنار سایر نوازندگان بیشتر در مورد اجرای خود یاد می گیرید. فرقی نمی کند که آیا گیتار یا پیانو یا طبل یا قره نی می زنند.

در مورد تایمینگ/ زمان بندی و تکیه صدا و هنگامی که با سایرین همراهی می کنید در مورد نحوه صدایی که تولید می کنید، بیشتر یاد می گیرید.

علاوه بر این در گروه نوازی به احتمال قوی با سایر نوازندگان گفتگو می کنید و آنها به طور کلی ترفندهای ارزشمندی در مورد موسیقی به شما می آموزند. از آنجا که نوازنده مبتدی هستید احتمالاً سایر نوازندگان گروه از شما باتجربه‌تر هستند.

10 تا از سخت ترین سازهای موسیقی از لحاظ یادگیری کدامند؟

با خوش‌بینی در جلسه تمرین خود با سایر نوازندگان شرکت کنید. متواضع باشید و بیشتر گوش کنید، پرسش‌های خود را بپرسید و تا می توانید از آنها بیاموزید.

زمان خود را برای نشان دادن آموزه های خود به دیگران صرف نکنید. در صورتی که زمان خود را صرف نشان دادن مهارت های خود به دیگران کنید و با پر حرفی در مورد دانسته های خود آنها را آزرده کنید بعضی از نگرش های ارزشمند را از دست می دهید و شاید همه چیز دان به نظر برسید.

اگر بتوانید از آنها بیاموزید و زمان خود را صرف گوش کردن و پرسیدن کنید، خیلی زود تبدیل به یکی از آنها می شوید که تجارب خود را به افراد مبتدی انتقال می دهد.

نکته 20- تغییر و تحول ایجاد کنید

گاهی اگر ترانه‌ ای را بطور مرتب بارها و بارها بنوازید، نواختن گیتار خسته کننده می شود. تغییر رویه یکی از نکات معقولانه نواختن گیتار برای افراد مبتدی است. با ترانه های مورد علاقه خود تمرین کنید و فقط برای کمی سرگرمی با ترانه هایی که نسبت به سطح شما پیشرفته تر هستند خود را به چالش بکشید.

ایجاد تحول نه تنها به تغییر آنچه که می نوازید یا تمرین می کنید بلکه به تغییر مکان تمرین نیز اشاره می کند. گیتارتان را با خود به پارک ببرید و در آنجا تمرین کنید. سعی کنید از روند یادگیری لذت ببرید. یکی از بهترین روش های لذت بردن بیشتر از نواختن گیتار در مرحله نوآموزی این است که ترانه مورد علاقه خود را بنوازید یا در مکانی که برای شما لذت بخش است گیتار بزنید.

نکته 21- به تلاشتان ادامه بدهید

این نکته هم یکی از مهمترین نکات یادگیری گیتار است. ناامیدی می تواند بر شما غلبه کند و موجب شود که احساس کنید پیشرفتی ندارید. یادتان باشد هر زمان که گیتارتان را بر می دارید چیز جدیدی یاد می گیرید؛ مثلا یک نت جدید، یک آکورد جدید، نحوه تولید صدایی متفاوت و اکثر اوقات شاید مدت ها بعد از تمرین آنها متوجه پیشرفت خود نشوید اما هر کاری که انجام می دهید باعث افزایش مهارت شما در این مسیر می شود.

10 اپلیکیشن برتر برای کوک گیتار (و لینک دانلود)

کلام آخر

بالاخره یک روز در نواختن گیتار به مهارت خواهید رسید و از رسیدن به این موفقیت شگفت زده می شوید. این اتفاق نتیجه هفته ها، ماه ها یا حتی سالها تمرین است و حالا در حال تثبیت شدن است.

نکات دیگری برای نواختن گیتار می دانید که به یادگیری و پیشرفت کمک کنند و واقعاً مفید باشند؟ اگر اینطور است از شنیدن آنها بسیار خوشحال می شویم. فقط کافیست نظر خودتان را در قسمت پایین در بخش نظرات برای ما بنویسید.

گیتار

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • همه چیز خوب و عالی بود، هم از مطالب لذت بردم و کلی چیز یادگرفتم…. انگیزه ام برای تمرین چندبرابر شده….
    زیاد میام سایتتون و دست پر از سایت خارج میشم.مرسی که هستید و انقدر خوبین 😍💕🌹

    پاسخ
  • علی طهرانی
    آبان 18, 1401 7:50 ب.ظ

    بسیار بسیار مطلب مفیدی بود و به من انگیزه بسیاری داد و این که هدفمند باشیم واقعاً خیلی مهمه !
    خیلی ممنون از سایت خوبتون.

    پاسخ
  • واقعا عالی بود یه انرژی دوباره گرفتم…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست