خانه / آموزش گیتار به زبان ساده / آموزش تصویری گیتار / پاسخ به 10 تا از متداول ترین سوالات، پیش از شروع به یادگیری گیتار
گیتار اکوستیک زیبا

پاسخ به 10 تا از متداول ترین سوالات، پیش از شروع به یادگیری گیتار

آموزش گیتار

علاقه مند به گرفتن اولین گیتار خود هستید؟ اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، پس گام اول شروع یک سفر موسیقی پر بار را برداشته اید. یادگیری گیتار بعنوان یک وسیله ترسناک برای یک نوآموز توأم با بسیاری از سؤالات و نگرانی هاست، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا درست شروع کنید. این نوشته در ادامه آموزش های کاربردی گیتار می باشد.

در زیر به برخی از سؤالات متداول مربوط به یادگیری گیتار اشاره می شود:

1- من خیلی پیر هستم تا یاد بگیرم

اجازه دهید صادقانه عرض کنم: هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست، این نگرانی بیش از حد رایج در میان افراد تازه کار است، چه در نوجوانان و چه در افراد 50 ساله، محدودیت سنی برای یادگیری مهارت جدید وجود ندارد. مهم نیست که چه وقتی شروع به کار کنید، کار با هر وسیله یک تجربه ی ارزشمند است که باعث افزایش نظم و انضباط، خلاقیت، هماهنگی و اعتماد به نفس می شود. می توان اذعان داشت جوانان قدرت گیرایی سرع تری نسبت به افراد دیگر دارند، اما، بزرگسالان به تمرین بیشتری نیاز دارند، زیرا اغلب آنها انگیزه و توجهی را که نوازندگان جوانتر از آن ندارند، دارند، بنابراین برای شروع کار تردید نکنید!

گیتار دست ساز زیبا

2- خوب، من آماده ی نواختن گیتار هستم، اولین گام چیست؟

اولین چیزی که باید انجام دهید تعیین نوع آموزش مبتنی بر سبک زندگی شماست. اگر شما به اندازه کافی انضباط دارید و می توانید خودتان یاد بگیرید، اینترنت یک منبع عالی برای تهیه ی ویدیوهای آموزشی است. یادگیری شما به طور مستقل یا با یک مربی خصوصی یا در یک گروه وابسته به موارد زیادی است، پیدا کردن آموزش درست یک گام مهم در ایجاد عادات خوب برای کار طولانی مدت است.

 


گیتار-min

توی این پک های فوق العاده، نواختن هر نوع گیتاری رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان گیتار نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

مطلب مرتبط: خرید ۷ تا از بهترین سی دی ها و دی وی دی های آموزش گیتار (کودک-بزرگسال)

3- باید گیتار الکتریکی یاد بگیرم؟

همه چیز به اولویت شخصی و نوع موسیقی مورد نظر شما بستگی دارد، گیتار الکتریک و صوتی هر دو دارای مزایای منحصر به فرد هستند. گیتار الکتریکی دارای رشته های نازک تر است و از این رو انتخاب خوبی برای مبتدیان است زیرا آنها نیاز به قدرت کم بازو دارند. نوازندگان با دست های کوچک نیز می توانند گیتار الکتریکی را به خاطر گردن باریک تر آن ترجیح دهند چرا که باعث راحتی بیشتر نوازنده می شود.

برعکس، آموزش گیتار آکوستیک، اغلب می تواند ارزان تر باشد زیرا به تجهیزات اضافی نیاز ندارد. همچنین می تواند نیاز به گیتار الکتریکی را کاهش دهد، زیرا دستان نوازنده به رشته های صوتی سنگین متصل می شوند. اگر شما بر روی یک گیتار الکتریکی تأکید می کنید، فندر برخی از تقویت کننده های مبتدی را با قیمت های گوناگونی ارائه می دهد، اکثر آنها نه تنها قابل حمل هستند، بلکه استفاده ی اسانی نیز دارند و دارای تنظیمات بسیار ساده برای تازه کارها هستند.

4- به چه رشته ای نیاز دارم؟

شما می خواهید با رشته ای سبک تر شروع کنید، رشته های نازک تر ارتعاش کمتری ایجاد می کند و به همین علت برای مبتدیان برای کار با آنها ساده تر است. ما استفاده از مجموعه ای از رشته های 009 اینچ، 042 اینچ، یا 010 اینچ، 046 اینچ (شناخته شده تحت عنوان “9” یا “10(S را به کاربران الکتریکی توصیه می کنیم، اگر شما در مورد آکوستیک یاد می گیرید، برای اندازه گیری 011 اینچ، 052 اینچ (به نام 11S)، توصیه می شود. رشته های مختلف دارای مزایای منحصر به فرد از جمله لحن متفاوت هستند.

در اینجا راهنمایی سریع به شما ارائه می شود:

گیتار الکتریکی

  • رشته های نیکل یا همان Nickel strings- واضح و شفاف؛ یک انتخاب همه کاره برای نوازندگان راک، بلو و جاز است.
  • رشته های فولادی ضد زنگ: سبک برای حمل کردن.

گیتار آکوستیک

نسبت 80/20 برنز یا همان 80/20 Bronze- برنز فسفر براق و فلزی: تیره، گرم و ملایم؛

مطلب مرتبط: کدام سبک گیتار را انتخاب کنم؟ فلامنکو ، کلاسیک یا پاپ

5-آیا برای شروع کار نیاز به تجهیزات دیگر دارم؟

بله، تجهیزات مناسب می توانند تمام تفاوت ها را در بهبود تکنیک و لحن-tone- شما ایجاد کنند، همانطور که شما به عنوان یک نوازنده می نوازید، می توانید خود را با دیگر لوازم جانبی شکل گیری تن مانند پدال ها، اسلاید ها و غیره هماهنگ کنید. اما در حال حاضر، تجهیزات ضروری از این قرار هستند:

اندازه ی گیتار موضوعی گیج کننده است. همانطور که با گیتار خود آشنا میشوید، شاید تلاش کنید که تعدادی از گزینه ها را انتخاب کنید تا سبک موسیقی خود را بهتر کنید. اما به طور کلی، موارد پلاستیکی یک انتخاب محبوب برای کار با آنها است. ما توصیه می کنیم با اندازه و شکل استاندارد مانند فندر سلولز شروع کنید. انتخاب سلولز کلاسیک استاندارد صنعتی مدل رایج در میان بسیاری از نوازندگان است. یک ضخامت متوسط ​​(بین، 73 میلی متر، 88 میلی متر) را انتخاب کنید تا موفقیت شما را کند بدون اینکه بیش از حد غرق نگه داشتن آن شوید.

گیتار الکتریک دوتایی

بند چرمی

یک بند برای تثبیت ابزار شما ضروری است، به ویژه اگر قصد دارید بنوازید، باز هم، انواع محصولاتی که در اینجا می بینید زیاد است و هر گونه وسیله ای که انتخاب میکنید، باید مطلوب باشد. با این حال، به عنوان یک مبتدی، راحتی باید اولویت نهایی شما باشد. انتخاب یک بند که حداقل 2 اینچ عرض باشد، با پوشش اضافی (معمولا نئوپرین نامیده می شود)، کمک خواهد کرد که از درد شانه و گردن، جلوگیری شود. به یاد داشته باشید که در حالی که گیتار برقی به طور معمول دارای دو پایه است که شما می توانید بند خود را ببندید، گیتارهای صوتی به طور معمول فاقد این مورد هستند و شما نیاز به خرید یک دکمه بند برای ایمنی بیشتر هستید.

کابل

یک کابل می تواند لحظات خود را به سرعت از بین ببرد، بنابراین کابل کشی که کمتر از 18.6 فوت است انتخاب می شود که ویژگی های تقویت شده ای برای حداقل نویز و زنگ هشدار را دارد.

میزان کننده یا تیونر-Tuner

شما می توانید گیتار خود را با سرعت و دقت بیشتر با یک تیونر الکترونیکی یا لوله میانی تنظیم کنید، یک تیونر کروماتیک را امتحان کنید که به سر ابزار خود متصل شده و از طریق لرزش رشته های خود تنظیم می شود و برای خوانندگان بسیار مناسب می باشد زیرا آنها قابل حمل، قابل مشاهده و بسیار آسان برای استفاده هستند. Fender Tune یک ابزار عالی است زیرا چندین تنظیمات درست بر روی دستگاه تلفن همراه ارائه می دهد.

6- چگونگی تنظیم گیتار

گیتار می تواند به روش های مختلف بسته به سبک موسیقی استفاده شود، اما برای مبتدیان، ما بر روی تنظیم پایه استاندارد تمرکز می کنیم. اگر از یک تیونر با صفحه نمایش LED استفاده می کنید، مطمئن شوید که سوزن به طور صحیح در محور قرار دارد. اگر دستگاه شما صاف یا تیز است آن را تنظیم کنید. در گیتار شماره هر رشته به ترتیب است. اولین رشته سبک ترین رشته در ابزار است در حالی که رشته ششم سنگین ترین است. شروع از رشته ششم و پیشرفت به سمت بالا، کلید هر رشته به شرح زیر است: E A D G B E

7- تفاوت بین آکورد های باربر- Barre- و آکورد های باز

شما همواره این دو اصطلاح را می شنوید به طوری که به آنها عادت می کنید. آکورد Barre با استفاده از انگشت اشاره به “fret” تمام شش رشته در یک لحظه نواخته می شود.  آکورد های مختلف با تشکیل الگوهای مختلف با سه انگشت دیگر شکل می گیرند. یک آکورد Barre را می توان در هر بار نواختن بکار برد. شما همچنین می توانید کلید را به سادگی با حرکت دادن دست خود به بالا و پایین گردن تغییر دهید، نوازندگان جدید ممکن است در ابتدا نواختم آکوا دچار مشکل شوند زیرا آنها نیاز به قدرت و کشش بیشتر دست دارند.

مطلب مرتبط: معرفی ۱۰ وب سایت برتر برای یادگیری نواختن گیتار (آنلاین و رایگان)

آکورد های باز با همین عنوان شناخته می شوند، بنابراین آنها را زمانی که می نوازید باز بگذارید. همانطور که شما به عنوان یک نوازنده پیشرفت می کنید یا مهارت های ترانه گویی خود را توسعه می دهید ممکن است به خاطر صدای آن یکی را انتخاب کنید. اما با تکمیل نوازندگی خود را با هر دو نوع آکورد – به ویژه در تنظیمات با گیتار های مختلف – شما کاری کامل، پیچیده و چند بعدی ایجاد می کنید.

8- آیا انگشتان من قرار است آسیب ببینند؟

بله، به عنوان یک مبتدی، شما در نهایت قدرت عضلانی خود بازوی خود را بهبود می بخشید و با درد و ناراحتی ناگهانی نیز مواجه خواهید شد. این درد ها عمر کوتاهی دارند به خصوص اگر به طور منظم تمرین کنید که برای رفع درد مفید است. بعضی از راه هایی که باعث تسکین درد می شود استفاده از رشته های سبک تر است.

9- چگونه می توانم بیشتر از زمان تمرین استفاده کنم؟

هرچه بیشتر به تمرین ابزار خود بپردازید، بیشتر پیشرفت می کنید. تمرین منظم برای بهبود توانایی شما حتی برای افراد معمولی حیاتی است. با این حال، مهمتر از همه، تمرین مناسب برای جلوگیری از ایجاد عادت های بد است. وضع خوب، موقعیت مناسب دست و کشش پیشگیرانه همیشه باید در نظر گرفته شود. گرچه طبیعی است در طول چند ماه اول نوازندگی خود احساس ناراحتی کنید، اما از لرزش و خم شدن غیر طبیعی انگشتان و مچ دست خود مراقبت نهراسید. به یاد داشته باشید که شکست در نوازندگی با گیتار رخ می دهد ولی کیفیت فقط به اندازه کمیت مهم است. هر 20 دقیقه یک نفس تازه ذهن شما را پویا و فعال نگه می دارد.

10- شایع ترین ضعف افراد مبتدی چیست؟

بسیاری از مبتدیان فرض می کنند که تکنیک و توانایی برای آنها یک مشکل برای آنها ایجاد می کند و این موضوع اشتباه است و منجر به سرخوردگی می شود که گاهی اوقات از بین می رود. یادگیری موسیقی یک ماراتن است و نه یک مسابقه ی سرعت. این یک تجربه یادگیری تدریجی است که نیاز به صبر، زمان و درک درست از مفاهیم دارد. مسابقه از طریق مقیاس و بررسی هر نکته چیزی است که باعث می شود این کار لذت بخش شود. پس با سرعت یاد بگیرید، کنجکاوی خود را در طول فرآیند زنده نگه دارید، و بیشتر از همه چیز … فقط به جنبه ی سرگرم کننده ی نوازندگی توجه داشته باشید.

گیتار

حتما بخوانید!

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سوال بسیار مهم که هیچ کجا جواب داده نشده: آیا برای یادگیری گیتار الکتریک ، یادگیری نوشتن و خواندن نت موسیقی مربوط به گیتار هم لازم است؟ اگر بله به چه صورت و اگر خیر پس چه چیزی جایگزین آن میشود؟

    پاسخ
  • سلام خوب بود. زحمت کشیدید. متشکرم از راهنماییتون.

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید کدام گیتار خوب هست مدل چند یاماهاc۴۰خوبه آیا ممنون میشم اگه بگید

    پاسخ
    • اون مدل خیلی گرونه
      من پرسو جو کردم اگه در سطح متوسط میخوای یاد بگیری گیتار نیگرا از شرکت رویال مناسبه قیمتشم خوبه در ظمن کیفیتش تقریبا در سطح همون c۴۰ یاماها ست با این تفاوت که اون چون وارداتی گمرکی میخوره گرون میشه ولی این ایرانیه
      امیدوارم برات مفید بوده باشه

      پاسخ
  • اگه بخواییم از صفر شروع کنیم چه گیتاری باید بخریم؟

    پاسخ
  • سلام
    من نیم شنوام و درصد شنوایی من متوسطه و مثل آدم های عادی خوب صحبت میکنم و.. خواستم بگم من که این مشکل رو دارم میتونم برم کلاس گیتار؟(منو راه میدن؟)

    پاسخ
  • سلام من یک سوال داشتم سوالم اینه که میشه برای گیتار کلاسیک بند انداخت؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست