خانه / آموزش کمانچه (گام به گام) / 10 کلیپ بسیار زیبا از تکنوازی کمانچه کیهان کلهر
کلهر

10 کلیپ بسیار زیبا از تکنوازی کمانچه کیهان کلهر

کمانچه

در مطلب قبلی با دانلود 10 فیلم زیبا از نواختن کمانچه آذری در خدمت شما علاقمندان به هنر موسیقی کمانچه بودیم. در این پست کلیپهای بسیار زیبا از تکنوازی کمانچه کیهان کلهر را برای شما تهیه کرده ایم که برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار می دهیم. امیدواریم که این ویدئوها بتوانند رضایت خاطر شما را جلب نمایند.

مقدمه:

در گلچین کردن این ویدئوهای فوق العاده تلاش کرده ایم تا کلیپ هایی را برای شما منتخب کنیم که شامل زیباترین اجراهای کمانچه کیهان کلهر باشند. با دانلود رایگان و تماشای این ویدئوها می توانید از نواختن کمانچه کیهان کلهر الگوبرداری نمایید و مهارت خود را در کمانچه نوازی بالا ببرید.

معرفی شخصیت کیهان کلهر:

استاد کیهان کلهر به سلطان موسیقی ایران معروف است. این هنرمند سرشناس بعد از استاد محمدرضا شجریان و حسین علیزاده که کاندیدای دریافت جایزه گرمی شده بودند، برنده جایزه گرمی شد. جایزه گرمی که توسط «آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط «National Academy of Recording Arts and Sciences» اهدا می‌شود، دقیقا معادل اسکار در حوزه موسیقی است و به برندگانش یک تندیس طلا به‌شکل گرامافون اهدا می‌شود. استعداد استاد کیهان کلهر تا حدی بالاست که استاد حسین علیزاده در مورد وی گفته است: کلهر موسیقی ایران را از پیله ناخواسته‌اش خارج کرد.

پست مشابه:  دانلود 10 فیلم زیبا از نواختن کمانچه لری

در مورد سبک کمانچه نوازی استاد کلهر لازم است بدانید که تکنیک کمانچه کلهر، واقعاً متفاوت است و او خود را به شیوه‌های سنتی نوازندگی و جملات کلاسه‌بندی شده و نگاه‌های تک‌بُعدی به کمانچه محدود نکرده است. یعنی به خود نمی‌گوید که چون سازم ساز سنتی ایرانی است پس باید تنها به یک شکل و شیوه به آن بنگرم. او در این ساز ایرانی، ایران را با تمام فرهنگ‌هایش درنظر گرفته است و سازی چون کمانچه را که اتفاقا در بافت‌های مختلف فرهنگی بستر دارد، با همین دیدگاه نواخته است. مثل نگاهی که من به تار و سه‌تار دارم. برای من مهم نیست که در دوره قاجار چگونه تار می‌زده‌اند. برای من، تاریخ فرهنگ ایران مهم است و دوره قاجار را به‌عنوان تاریخ موسیقی ایرانی قلمداد نمی‌کنم.

 


توی این پک فوق العاده، استاد مهرزاد اعظمی کیا، نواختن کمانچه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک کمانچه نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 


نمونه ویدیوی آموزشی و تصاویر دروس

نمونه ای از این ویدیوها را در زیر می بینید (البته ویدیوهایی که دانلود می کنید، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند):

لینک دانلود :

⇓  دانلود فیلم های تکنوازی کمانچه کیهان کلهر

در این قسمت هم  تصاویر مختلف از این دروس را می بینید:

مطلب کاربردی: آموزش کوک کردن کمانچه به صورت کاملا اصولی + فیلم آموزش

کمانچه نوازی استاد کیهان کلهر برای هر کسی مسحور کننده است و تمامی افراد با شنیدن موسیقی های وی به چیره دستی و مهارت وی در هنر موسیقی پی می برند. چنانچه سؤالی در خصوص کمانچه نوازی کیهان کلهر دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی آنها باشیم.

کمانچه

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست