خانه / آموزش ویولن (رایگان) / آموزش ویولن مقدماتی (گام به گام) / معرفی بهترین مارک ویولن+ بهترین نوع سیم
معرفی بهترین مارک ویولن+ بهترین نوع سیم

معرفی بهترین مارک ویولن+ بهترین نوع سیم

ویولن

بهترین مارک های ویولن را به شما معرفی میکنیم به همراه بهترین سیم های ویولن.نکات مهمی هم قبل از خرید ویولن به شما توصیه خواهیم کرد …

مارک های معروف ویولن به ترتیب اولویت عبارتند از :

1-hofner

2- tf

 


ویولن

توی این پک فوق العاده، نواختن ویولن رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ویولن نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

3-RODERICH PAESOLD

4-amati

و…

این مطلب مهم را بخوانید : آشنایی با همه قسمت های ویولن

نکاتی که قبل از خرید ویولن باید درنظر گرفت ( راهنمایی در مورد خرید ویولن؟)

بنده خریداران را به ۲ گروه تقسیم می کنم و چون بحث ها طولانیست پس با توجه به نیازتان قسمت مورد نظر خود را بخوانید :
1. نوآموزان
2. نیم حرفه ای ها ( حداقل 3 سال مداوم آموزش دیده باشند)

در مورد گروه اول (نو آموزان) :

بنده با این گروه از لحاظ تخصصی نمي تونم کمکي بکنم چون هنوز به آن سطح آگاهی نرسیدند که بتوانند متوجه حرفهای بنده بشوند و حرف بنده را با فکر خود درک کرده و با گوش خود احساس ، ولی بهترین راهنمایی های ممکن را برای خرید به آنان می کنم که شامل :

دوستان عزيز از حرف بنده ” از لحاظ تخصصی نمي تونم کمکي بکنم ” ناراحت نشويد من اگر شرايط شما را بخواهم براي شما مثال بزنم مي گويم فرض کنيد که بچه 7 ساله بخواهد کتاب فلسفه بخواند 100% امکان پذير نيست چون اول بايد خواندن و نوشتن و بعد . . . ياد بگيرد تا بتواند آن کتاب ها را خوانده و متوجه شود و بنده قصد توهين نداشته ولي بهترين راهنمايي ممکن را همان طور که عرض کردم براي شما مي نمایم.
الف : به هیچ عنوان ساز گران قیمت خریداری نکنید زیرا شما هنور تخصصی در مورد نکات این ساز ندارید و در نتیجه باید چشم بسته خرید کنید و یا به فروشندگان اعتماد کنید که معمولا یا خرید درستی انجام نمی دهید و یا برای ساز خریداری شده قیمتی چندین برابر ارزش واقعی آن پرداخت کرده اید. ( با توجه به قیمت های روز 2/95 رنج خرید شما باید بین 250 الا حداکثر 500 هزار تومان باشد). . در صورتی که برای شما این سوال پیش می آید که بنده با ساز قبلی چه کنم و چرا همان اول یک ساز خوب خريد نکنم خارج از دلیل بالا که به دلیل عدم سطح آگاهی شما این کار اشتباه محض است
اولا : اگر حرفه ای شوید شما همیشه حداقل به 2 ساز احتیاج دارید یکی ساز دم دستی شما و دیگری ساز درجه 1 شما
دوما : نگران نباشید اگر از ما خرید کردید و خواستید آن را عوض کنید ما برای شما این کار را انجام می دهیم.
سوما : به عنوان مثال آیا اگر شما قصد آموزش رانندگی داشتید برای اول کار یک ماشین گران قیمت و یا خاص خریداری می کردید 100% خیر چون عقلانی نیست ، برای خرید ساز هم همین موضوع صدق می کنید ولی معمولا کسی به آن توجه نمی کند
چهارما : نوازندگی ساز درست مثل درس خواندن است و سعی ،تلاش ، پشتکار می خواهد و به دلیل عدم شناخت افراد از نوازندگی حدودا 50% نوآموزان منصرف از ادامه می شوند در این صورت شما با سازی به این گران قیمتی چه می کنید بنده به شما اطمینان می دهم به راحتی و یا با دادن ضرر زیاد نمی توانید آن ساز را بفروشید.
در کل ما آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم خواه پند گیر خواه ملال

ب : به هیچ عنوان از اساتید ساز نخرید و تا می شود از فروشگاه های معبتر خرید کنید با توجه به تجربه بنده 90% کسانی که از اساتید خرید کرده اند مخصوصا سازی گران قیمت بسیار متضرر شده اند.
پ : بنده می توانم به شما 100% اطمینان بدهم که صدای ساز در آموزش ساز هیچ تاثیری ندارد و تنها تاثیر آن تاثیر روانیست که اگر استاد ، استاد باشد باید این تاثیر روانی را از بین ببرد . ولی استاندارد بودن ساز( مثل سایز دقیق ،گز نزدن و ..) روی آموزش تاثیر گذار است پس حتما باید ساز استاندارد خریداری کنید.
ت : از خرید مارک های غیر مطرح مثل اس آ، ساوارز ،آ زد، لابر و … خود داری کنید زیرا معمولا ( نه همیشه) از کیفیت مطلوب و یا قیمتی مناسب با ارزش واقعی آن برخودارد نیستند مارک های پیشنهادی بنده برای نو آموزان معروف ترین ها هستند که عبارت است از :
در درجه اول : آماتی و تی اف (مدل های اولیه) در درجه دوم : رناتو،لوکتو،کایزر
د: در آخر بنده به شما می گویم بگذارید مدت زمانی از آموزش شما بگذارد تا علمی نسب به ویولن پیدا کرده و بعد نسبت به خرید یک ویولن گران قیمت تصمیم بگیرید چون شما در آن زمان با اگاهی خود خرید میکنید و نه آنکه تحت تاثیر حرفی یا صدای سازی را که می شنوید سریع احساساتی شده و از آن خوشتنان بیاید و خریدی اشتباه انجام دهید.

نیم حرفه ای ها ( حداقل 3 سال مداوم آموزش دیده باشند)

حتما تا به حال سبک خود را انتخاب کرده ، کمی در مورد صدا و .. می دانید ولی بنده هم نکاتی را عرض می کنم انشا الله به کارتان بیاید.
الف : اولین چیزی که در موقع خرید باید به آن توجه کنید جنس چوب ساز باید باشند ( که 100% در توانایی شما نیست) ولی می توانید از کیفیت چوب اطلاع پیدا کنید به این صورت که در پشت ساز باید رگه های پلنگی وجود داشته باشد به صورت قابل مشاهده و تا می شود یک نواخت و متقارن ، توجه کنید که ساز دارای رگه تقلبی نباشد مثلا رگه ها را به وسیله رنگ و یا تراش درست نکرده باشند و از خود چوب باشد بنده معمولا در نگاه اول متوجه می شوم ولی شما اگر تجربه اش را ندارید ، پشت ساز با نوک انگشتان لمس کرده و حرکتی عمودی انجام دهید در صورت زیر دست خود احساس برا آمدگی و فرو رفتگی کردید 90% رگه اصلی است. و مورد بعد جنس صفحه رو ( که هیچی) ولی کیفیتش باید رگه ها ریز ، متراکم ، یکنواخت و تا می شود به هم نزدیک باشند.
ب: دومین مورد لوازم ساز است که حداقل احتیاجات یک ساز خوب : آرشه حداقل 8 پر (سالم) ، چعبه چهار گوش و مرغوب، زیر چونه باید یکی از این موارد باشد (1- ضد حساسیت ، 2-آلمانی مارک وسترن و3- یا از جنس آبنوس یا روز بوت ) و همچنین گوشی های ساز البته در مورد گوشی تا می شود آبنوس چون در صدا تاثیر گذار است. خرک هم بسیار در صدای ساز تاثیرمی گذارد و بهترین مارک ها – تلر و بوش – هست در مورد سیم تقریبا روی تمام ویولن ها سیم اولیه تست می باشد نه سیم ها گران مگر آنکه خود فروشنده روی آن قرار دهد.
پ: سعی کنید ساز را تنظیم شده بخرید هزینه تظیم ساز های بین 50 الا 100 هزار تومان می باشد ولی بسیار در صدای ساز تاثیر گذار است توجه داشته باشید که تنظیم کردن ساز بسیار مهم است و کسی که اینکه را انجام می دهد باید مهارت لازم را داشته باشد و ساز باید با توجه با سبک تنظیم شود یعنی اگر ایرانی می زنید پل ساز را به گو نه ای قرار می دهد که صدای بم بسیار عالی و اکشن ساز هم تا می شود پایین باشد ولی در کلاسیک جای پل فرق می کند که باعث می شود صدای ساز تیز شود اکشن بالاتر می رود تا در پوزیسیون های بالا ساز جوابگو باشد و سیم ساز را با توجه به سبکتان و اینکه آیا می خواهید با این ساز تمرین کنید و یا ساز نوازنندگی حرفه ای در زمان های کم انتخاب می کنید مثلا برای سبک ایرانی معروف ترین ساز سیم پیراسترو سبز می باشد و برای کلاسیک سیم تونیکا از شرکت پیراسترو کم هم تمرینی است و هم صدای خوبی دارد و یا سیم اوا پیراز که بیشتر کنسرتی است تا یک سیم تمرینی ( لینک :سوال همیشگی خریدار ها ، از چه سیمی استفاده کنیم ؟)

 نکات مطرح در صدای ساز و ساخت ساز عبارت اند از :
1-شفافیت صدای ساز ( عدم تداخل صدای نت و اینکه شما بتوانید به راحتی تک تک نت ها زده شده را تشخیص دهید)
2- حجم صدای ساز ( بلندی صدا)
3-پاسخ گو بودن در پوزیسون ها ی بالا ( پایین دسته)
4- خوش دست بودن گریف ( نه زیاد باریک و نه زیاد پهن)
5-نداشتن ایراداتی مثل باز شدن کلاف ، ترک بیخ دسته ، تاب داشتن گریف ، عدم تطابق کلاف ها ، و الگو سالم ساز
6- وزن ساز که ساز نباید نه زیاد سبک باشد و نه زیاد سنگین ، ولی در صورت شما به آن سطح آگاهی رسیده بودید که بتوانید وزنی که شما با آن راحت هستید را انتخاب کنید موردی ندارد اگر از استاندارد خارج شوید.
ث: باز هم می گویم به هیچ عنوان از اساتید ساز نخرید و تا می شود از فروشگاه های معبتر خرید کنید با توجه به تجربه بنده 90% کسانی که از اساتید خرید کرده اند مخصوصا سازی گران قیمت بسیار متضرر شده اند. و هزینه ای چند برابر ارزش واقعی ساز را پرداخت کرده اند.
ج: در مورد خرید کدام مارک ویولن باید بیان کنم بستگی به میزان نوازنندگی و تبحر شما دارد اگر در خود نمی بینید که واقعا بتوانید سازی را به دقت بالا انتخاب کنید بهتر است مارک های معروف مثل آماتی و تی اف را خریداری کرده ولی مدل های بالای آن را و سراغ مارک های متفرقه نروید و اگر می توانید به دقت انتخاب کنید و در خود ، آن میزان سطح آگاهی را می بینید . اصلا به مارک توجه نکنید با ساز بزنید تا ببینید آیا به قیمتش می ارزد یا خیر و شما روی آن ساز قیمت بگذارید نه فروشنده . ( با توجه به قیمت های روز 2/93 رنج خرید شما باید بین 800 الا حداکثر 3000 هزار تومان باشد)
د: در مورد اینکه چه نوع (ایرانی یا خارجی) ویولنی بخرید :
ایرانی یا خارجی ، باید بفرمایم که اکثرا می گویند : اگر ایرانی نواز هستید بروید و ساز دست ساز ایرانی بخرید و اگرنوازنندگی در سبک کلاسیک می کنید ساز خارجی خرید کنید ولی بنده با این نظر موافق نیستم ببده فن ساخت ، جنس چوب و لوازم مصرفی ساز های خارجی حرفه ای را بسیار قویتر از دست ساز های ایرانی می دانم ( البته نه در همه موارد ولی بالای 90%) در واقع مثلا یک ساز چینی دست ساز 2 ملیون تومانی را در صورتی یک فرد ایرانی آن را می ساخت با همان کیفیت باید 8 ملیون قیمت می گذاشت ولی یک سوال و شک به وجود می آید که معمولا بیان می شود ((صدای ساز ایرانی به درد سبک ایرانی می خورد)) با توجه به تجربه بنده (18سال) می توانم بگویم موثر است ولی 10% الا نهایتا 20 % و بیشتر تفاوت صدا در این دو سبک بستگی به تنظیم کردن ساز دارد نه ساخت آن
در مورد تفاوت ساخت ساز های ایرانی و خارجی می توان تنها به تفاوت در میزان قوس صفحه رو و پشت اشاره کرد که یک مقدار صدا را بم تر و تو دماغی تر می کند
و در مورد تنظیم ویولن برای این 2 سبک به ترتیب اهمیت میتوان گفت : جای پل در ویولن بعد جنس خرک ،تنظیم خرک و اکشن ساز ،سیم و گوشی ها
دز ساز های فوق حرفه ای به جنس پل هم خیلی توجه می شه چون تفاوت زیادی در جنس صدا ایجاد می کنه ولی چون مثل شمشیر 2 لبه می ماند و در صورت …. ؟؟؟؟ شدن باعث ایرادت صدایی می شود و کنترل این ایرادات سخت است کمتر از نظر حرفه ای به آن توجه می کنند و زیر بار این تغییر نمی روند مگر سازنندگانی که بسیار تبحر دارند.
ساز های دست ساز ایرانی معمولا به خاطر سود بالایشان توسط اساتید توصیه می شوند و به فروش می روند. و یک مورد دیگر که بسیار دیده شده است این است که 90% ساز های موجود در بازار چینی هستند و 10% دیگر از کشور های دیگر مثل آلمان و ایتالیا و افرار سود جویی با ….(از بیان آن معظورم) ساز های تقلبی آلمانی و ایتالیایی مثل هافنر و میلانو و … به فروش می رسانند به قیمت های بین 2 الا 8 ملیون تومان که ارزش واقعی آنها بسیار کمتر از این است باید بفرمایم قیمت هافنر اصلی در حال حاضر 3/93 از 21 ملیون از ایتالیای دست ساز حداقل 12 ملیون شروع می شود وتوجه کنید که خدا نکرده یک موقع سازی تقلبی خریداری نکنید

این مطلب هم بخوانید: معرفی برترین ویولن زن های ایران و جهان

سازهاي طلايي كرمونا

امروزه هنرمندان بزرگ،ويولنيست هاي برجسته و ويرتوئزهاي نابغه،بعد از گذشت دويست سال هنوز هم در جستجوي سازهاي طلايي كرمونا هستند.شايستگي و لياقت اين ويلنهاي جاوداني نه تنها در صداي بسيار زيبا و شفاف آنها كه در پاره اي از ريزه كاريهاي ديگر نيز مكتوم است.ديناميسم عالي ، وسيع و بهترين ارائه در محدوده هاي مختلف صدا دهي ويلن،صافي و درخشندگي فوق تصور و بالانس صدا دهي حساب شده از ارزشهاي ديگر اين ويولنهاذکر مي شود.

ويولن هاي كرمونايي ايتاليا در گذر سالهاي طولاني براي نبوغ آماتي ها براي رنسانس ايتاليا و براي همه سازندگان سازهاي مختلف از ابتدا تا کنون،احترام و تكريم به ارمغان آورده اند.امروزه نيز سازندگان پر قدرتي در جهان دست به كار ساختن ويلنهاي ارزشمندي هستند که يكي از ويلنهاي كرمونا را به عنوان مدل خود بر مي گزينند.درحال حاضر سازهايي در اندازه هاي مختلف حتي چلو از گوارنري a Guarneri Celloبراي كودكان خردسال ساخته مي شود.كوچكترين ساز قابل ارائه يك شانزدهم است كه براي نواختن كودكان دو ساله طراحي شده است. سازهاي كوچك يك شانزدهم براي اجراي متد ژاپوني سوزوكي و شينوزوكي در نظر گرفته مي شوند.سازهايي نيزكوچكتر از يك شانزدهم ساخته مي شوند كه براي بچه هاي زير دو سال مفيد به نظر مي رسند.

ویولن

نکته مهم! ویولن را خیلی سریع، راحت و اصولی بدون نیاز به کلاس بیاموزید! با این بسته آموزشی استثنایی

سه نوع سیم استاندارد در ویولن استفاده می شه(بهترین نوع سیم ویولن):

1-سیم های متال: فلزی هستش،با صرفه تره و عمر بیشتری داره.من توصیه می کنم حداقل در ابتدا از این نوع سیم استفاده کنید جون این سیم ها ارتعاش قوی دارند و در اصطلاح صدای ساز رو باز می کنند)

 

2-سیم های GUT تمام زهی(روده تابیده شده): که ضخیم ،کاملا حرفه ای و نصب اون پر دردسر و گران قیمت هستش(حداقل 140 هزار تومان) و حداقل سالی 3 بار هم این سیمها باید تعویض بشه

 

3-سیم های سینتیک:سیمهای که دارای مغزی زهی با روکش فلزی هستن یعنی ترکیبی از هر دو مورد بالا در مقفبل فشارهای آرشه،پیتزیکاتو و تغییرات آب و هوایی مقاوم هستش.

سیم های دو کمپانی پیراسترو و توماستیک از بین کمپانی های نام دار در بازار ایران موجود هست.

برای دسته اول سیم پیراسترو سبز رو پیشنهاد می کنم بسیار محبوب و پرفروش در جهان و ایران با قیمت 50 هزارتومان.

برای دسته دوم سیمهایOliv, Gold, Eudoxa رو پیشنهاد میکنم با حدود قیمت 190 هزار تومان در بازار ایران.

برای دسته سوم سیمهایObligato،Tonica،Evah Pirazziرو پیشنهاد می کنم با حدود قیمت 70 هزار تومان.

قیمت ها تقریبی ذکر شده و قطعی نیستند و شما میتوانید از جاهای مخلف قیمت مناسب خود را پیدا کنید.در پایان هم چنانچه سوالی در این زمینه ها دارید با سازی ها در میان بگذارید.

منبع: فروشگاه شهر موسیقی و…

ویولن

حتما بخوانید!

نتیجه‌ای پیدا نشد.

130 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام اصلاعات جامع و جالبی دادید . سپاس

    پاسخ
  • Mohammad .Shahzade
    دی 15, 1396 4:10 ب.ظ

    دوست عزیز , تمامی مطالب عالی و بی نظیر بود , سوالی که دارم اینکه اگر منه مبتدی که هنوز سررشته ای از ویولون ندارم , و طبق گفته خودتون یک ویولون بین 250 _ 500 هزار تومن خریداری کنم , بعد از چه مدتی میتونم ویولون جدید بخرم ؟؟

    پاسخ
    • درست متوجه منظورتون نشدم. اگر منظورتون این هست که چه زمانی به یک حرفه ای تبدیل می شوید و نیاز به یک ویولن حرفه ای دارید، خب بستگی به تمرین، استعداد و متریال مورد استفاده برای یادگیری دارد.

      پاسخ
      • سلام الان دوستان قیمت ویولن رناتو 220 شده حدود 4600 تومان بعدا شما دوستان میگید چه ویولنی در رنج قیمت 500 بخرم 😥 ویولن زیر 2 ملیون تومان نخرید

        پاسخ
        • سال ۹۶ سوال پرسیدن من سال ۹۴ ویولن مارکو بیانچی مدل ام ۱۵ خریدم ۸۰۰ تومن الان ۱۰میلیونه

          پاسخ
      • اطلاعاتی که در مورد ویولن دادین کامل بود خیلی ممنونم لطف کردین،ولی الان من قیمت ها رو که دیدم خیلی بیشتر ۵۰۰ همه بالای ۱میلیون،

        پاسخ
      • محمد طاها امیدی
        آذر 30, 1400 6:48 ب.ظ

        بخشید ویلن اشمیت خوبه

        پاسخ
      • سلام وقت به خیر مدل ویولونمو چطوری میتونم بفهمم توش کد نداره

        پاسخ
    • دوست عزیز شما ساز تی اف ۱۴۲ یا ۱۴۶ میتونید خریداری نمایید و دیگر ویتنر ۰۰۷ ساز خوبیه میتونید خرداری کنید

      پاسخ
    • هروقت که احساس کردید نوازندگیتون به دل خودتون میشینه…در این صورت میتونید راحت با سازهای مختلف بنوازید و اونی ک به دلتون میشینه رو انتخاب کنید.

      پاسخ
  • سلام لطفا بفرمایید مدل و قیمت ساز ویولنسل ی که به درد اونور برد بخوره چیه من الان۱۴سالم و۱۰ساله پیانو میزنم و بسیار موفق بودم و مطمعن هستم که خیلی دوست دارم کار کنم ویلنسل رو قیمت برام زیاد مهم نیست فقط ساز بدرد بهور می خوام تا با خودم هارج از کشور ببرم

    پاسخ
  • سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که ارائه کردید به نظرتون مارک (zak violin )چطورن ؟

    پاسخ
  • سلام ممنون از مطلب مفیدتون.
    ببخشید من هیچ سر رشته ای از موسیقی ندارم ولی میخوام نواختن ویولن سلو شروع کنم. میخواستم ببپرسم برای شروع چه مدل ویولن سلی باید بخرم و اینکه رنج قیمتش چقدره. ممنون از سایت خوبتون.

    پاسخ
  • سلام من حدود یک ساله که ویولن کار میکنم سبک کلاسیک خودم یه ویولن آماتی دارم که حدود 200 هزار تومان خریدمش الان قصد دارم عوضش کنم و حدود یک میلیون هزینه کنم لطفا راهنماییم کنین که چه نوع و چه مدل سازی رو خریداری کنم از اینترنت سفارش بدم خوبه یا حضوری بخرم؟ممنون میشم کمکم کنین.

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    از بین ویولن های مشقی (مبتدی)
    Zak 120 خوب است یا خیر لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • ممنون از راهنمایتون ولی من شنیدم که ویولن ها دست ساز برای اینکه یه ساز حداقل متوسط باشه باید بالای پنج میلیون هزینه کنی استاد خودم گفت که گارگاهی بگیرم بهتره نظر شما چیه؟

    پاسخ
  • به نظر شما اگه از اینترنت سفارش بدم چطوره ؟

    پاسخ
  • سلام
    ببخشید من الان حدود 3 سال میشه که ویولن کارمیکنمو 3 میلیون میتونم برای خرید ساز هزینه کنم به نظرتون چه مارکی میتونم بخرم با این قیمت؟

    پاسخ
  • سمانه زمانی
    فروردین 30, 1397 8:57 ب.ظ

    !واقعا صحبت های شما کمک من کرد عالی بود

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر …ممنون از مطالب خوبتون .
    ببخشید من یه ساز هافنر دستساز دارم ولی رگلاژ نیست کمی هم وسواس دارم …..ایا جایی رو میتونید به من معرفی کنید که سازمو ببرم اونجا بدم رگلاژش کنن ….خیالمم راحت باشه
    خیلی خیلی ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

    پاسخ
  • سلام من یک ویولن m.v دادم که ۵۰۰ تومن خریدمش و الان ۱ سال و ۲ ماه هست که تمرین میکنم احساس میکنم صدای خیلی مطلوبی نداره بنظرتون ایراد از ساز هست یا نوازندگی خودم؟

    پاسخ
    • ارشه ویولنتون رو بشورید خرکشه در بارید تمیزش کنید دوباره سر جای اصلیش قرار بدید ارشتون رو با سشوار خشک کنید و تا زمانی کلیفون بهش نخورده پیش ارشه رد سفت نکنین بعد تست کنید اگر بازم بد بود باید ویولنتون حتما رگلاژ بشه

      پاسخ
  • علی نباتپور
    خرداد 1, 1397 8:24 ق.ظ

    من دوست دارم ویولن یاد بگیرم رو تراس خونمون واسه خودم بنوازم .،سیاهکل روستای کلنادان

    پاسخ
  • سلام من میخواهم یک ویولن کلاسیک تقریبان ارزان توی رنج 300 تا 800 و کیفیت خوب بخرم؟ بنظرتون کدوم مارک بهتره؟

    پاسخ
    • ویلن t.f 142 بهترین مارک ویلنی است که می توانم برایتان معرفی کنم البته باید دست ساختی باشد وحضوری خرید کنیید

      پاسخ
  • سلام استاد عزیز ممنونم از مطالب بسیار خوبتون لطفا آدرستونو بفرمایید ما بیایم خدمتتون یه شماره هم بزارید، متشکر

    پاسخ
  • سلام. من تازه شروع کردم به کلاس میرم و اموزشگاه گفتن که ویولن رو ازساتادتون بخرین من هم گفتم ایشون اورن یک و نیم میلیون گرفتن از کجا بفهمم مارکش چیه ؟ برا یک ونیم میلیون ارزش داره یا نه

    پاسخ
  • سلام
    ويولن مولر mv 1422 براي كسي كه يكسال و نيم هست ويولن رو شروع كرده، ميتونه ساز خوبي باشه؟
    و اينكه قيمتش تقريبا چند هست؟

    پاسخ
  • سلام ممنون از مطالب مفیدتون خیلی عالی بودفقط مهبت میکنید راهنمایی کنید در مورد این مارک ویولن که داخل سوراخ اف دیده میشه لطف کنید اطلاعات بدین که این نوشته باید به چه صورت باشه حک شده باشه یا مارکی رو به نام سازنده چسبوندن و از لحاظ اصلی بودن چطور متوجه بشیم

    پاسخ
    • سلام من سه سال هست که نوازندگی ویالون انجام میدم، با ویالون tfاستیودنت،برای اینکه یه ویالون خوش صدا و باکیفیت بخرم چه مدلی پیشنهاد میکنید؟در چه حد و قیمتی باشه

      پاسخ
  • سلام من تازه ميخوام ويولن زدن رو شروع كنم و كاملا مبتدي هستم ميخواستم راهنماييم كنيد ك چ ماركي بگيرم و هزينه اش چقدر هست؟

    پاسخ
    • درود. برای افراد مبتدی، مارک های زیر به ترتیب پیشنهاد می شوند:
      1. Stentor
      2. Knilling
      3. Cremona
      4. Cecilo

      پاسخ
  • ممنون مطالب این سایت فراتر از انتظار من بود من یک ویولن tf142o با تمام وسایل 750تومان خریدم بنظرتون خوبه یانه؟ لطفا سریع اطلاع رسانی کنید

    پاسخ
  • سلام من هم از مطالب خوب وب سایتتون استفاده کردم. میخواستم ببینم من یک ساز تی اف 142 دارم میخواستم بایک ساز لوکتوcm40 عوض کنم که هم زیر چونش روز ووده و هم سیم گیرش. اما تی افی که من دارم زیرچونش یه چوب سیاه رنگه و سیمگیرش هم فلزیه. به نظرتون عوض کنم؟ ممنون میشم کمک کنید

    پاسخ
  • سلام
    ممنون از اطلاعات خوب و مفیدی که در سایتتون میگذارید.

    پاسخ
    • سلام من يك ويولن برگمولر خريدم ماركش BM_v60 burgmüllerهست ميخواستم ببينم اين ويولن براي شروع خوب هست يا نه!

      پاسخ
  • شما ساز ویولن برای افراد نواموز رو دارین واسه خرید؟

    پاسخ
  • سلام ممنون از مطالب خوبتون
    خواستم بپرسم مارک zak برای مبتدی چطوره؟

    پاسخ
  • حمید مرتصوی
    تیر 29, 1397 10:12 ب.ظ

    با سلام و عرض ادب استاد . بنده ی سوال داشتم به نظر شما ویولنسل اماتی کیفیتش بالاتره یا a45 c هافنر !؟

    پاسخ
  • سلام
    من دو ساله که ویولون میزنم.سازی که میزدم آماتی بود الان میخوام عوض کنم.به نظرتون بهترین سازی که میتونم با ۲میلیون بخرم چیه؟

    پاسخ
  • مهدی خواجه
    مرداد 3, 1397 4:01 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    ایا امکان تماس با شما هست هم در مورد اموزش و هم فروش ساز ممنونم

    پاسخ
  • سلام .من تازه میخام ویلن رو شروع کنم به نظرتون چه مارکی رو بگیرم .درضمن سررشته ای هم اصلا ندارم .

    پاسخ
  • میتونید یه فروشگاه خوب توی تهران برای خرید ویولون بهم معرفی کنید. ممنونم میشم

    پاسخ
  • سلام .من تازه ميخام ويولون زدنو شروع كنم وچيز زيادي دربارش نميدونم.ميخاستم بدونم مدل ويتنر خوبه؟

    پاسخ
    • میشه جواب بدید.. سوال منم هست.. کدوم مدل ویولن برای افراد مبتدی خوبه؟؟؟

      پاسخ
      • درود. به این مدل ها نگاهی بیندازید.

        پاسخ
      • با سلام

        روی سخن من با ۳ دسته از دوستان عزیز هستش . و دلم میخواد اینهایی که میگم به گوش این عزیزان برسه.

        ۱.سازندگان و فروشندگان ساز: میدونم براتون شرف و انسانیت در الویت قرار داره بقول استاد قنبری مهر کسی که سازنده ساز هستش دروغ نمیگه .لطفآ خواهشآ اگر میبینید کسی رجوع کرد و هیچ علم و آگاهی نداره لطفا اون رو راهنمایی کنید ، هنر جایگاهش خیلی بالاست اگر سازتون هزارتا مزیت داره نگید قیمتش همینه ، یک کم با خریدار راه بیاید بذارید اونم توی این مسیر بمونه .

        ۲.اساتید گرامی:لطفآ خواهشآ اگر کسی یک ساز بدرد نخور داغون هم داشت اونو دلسرد و منصرف نکنید . بذارید دلش خوش باشه و با همون بهش الفبای موسیقی رو یاد بدید ، کمکش کنید به علایق خودش برسه ، مبادا بخاطر کم ارزش بودن سازش اونو از موسیقی دلسرد کنید و تا آخر عمر دیگه سمت هیچ سازی نده. تاریخ گواه این مسئله بوده خیلی وقتها در محدودیت ها ستاره ها بروز میکنند .

        ۳.علاقه مندان به هنر موسیقی: ببینید دوستان گلم ، هرگز برای هیچ کاری دنبال مقدمه نباشید حالا هرچیز ، نگید بذار دریم فلان بشه ، بذار این بشه ، بذار تابستون بیاد و ازین حرفها … اگر سازی رو دوس دارید همین حالا براش قدم بردارید . یهو میبینید زمان از شما سبقت گرفت و شما هنوووووز دنبال شرایط ایده آل برای شروع می گردید. همین الان شروع کنید و ایده آل رو بسازید . با تمرین و پشتکار به خواسته ها تون می رسید. فرقی نمیکنه چ سازی میخوای یاد بگیرید ، فقط برید و با علاقه دنبالش کنید و ازش لذت ببرید .

        عذرخواهی اگر صحبت ها طولانی شد .
        امیدوارم به کسی بی احترامی نکرده و سبب دلخوری نشده باشه کلامم🌹

        پاسخ
  • سلام من برای شروع یه ویولن ایرانی به قیمت 350هزار تومن تیر ماه 1397خریدم و شروع کردم به یاد گیری و چون خودم یاد میگیرمو به کلاس های اموزشی به دلایلی نرفتم طی یک ماه جلد اول ل ویولنو تموم کردم با این سرعت پیشرفت کی میتونم به یه ویولنیست حرفه ای تبدیل بشم و کی متونم سبک خودمو انتخاب کنم که سنتی بزنم یا سبک های دیگه چون تو همه کوک ها یه جور پیشرفت دارم و با یه سرعت جلو میرم و روشمم اینه که از روی گوش دادن اهنگ با پنج شیش بار گوش دادن میتونم اون قطعه رو بزنم و اینکه خواهشا یه ویولن خوب بهم معرفی کنین و بگین کی میتونم به فکر یه ویولن حرفه ای مپ هافنر یا امپالهم باشم ممنون بابت اطلاعاتی که دادید

    پاسخ
    • درود. ویولن سخت ترین ساز برای یادگیری هست و بسته به هزاران فاکتور و خصوصا استعداد ممکن است بعد از 2 تا 4 سال بتوانید یک قطعه رابنوازید

      پاسخ
    • سلام آفرین ولی باید استاد داشته باشی تو کتابهای بالا و به خصوص پوزسیونها مثل ولفارت مایزر مازاس و … خسابی نیاز داری به یه استاد اگه لطف کنی برو از اول پیش یه استاد بای

      پاسخ
  • سلام.. ممنون بابت جوابتون.. ویولن آماتی ۲۲۰ برای شروع بنظر شما خوبه؟ و آیا از قیمت روز مطلع هستید؟

    پاسخ
  • با سلام من سازم و از استادم خریدم صداشم خیلی خوبه ولی هیچ مارکی نداره سازم ….

    پاسخ
  • با سلام.یه ساز دست ساز از یکی از دست ساز های معروف گرفتم.همه چی خوبه ولی صداش تو دماغی هس و باز نیست.به خودشونم گفتم میگن با تعویض سیم درست میشه.سوال که دارم اینه که ایا صدای تو دماغی برا سبک ایرانی عیب محسوب میشه یا مزیت؟؟و اینکه راهی برا رفع این مشکل هست؟؟با تشکر

    پاسخ
  • سلام من پنج سال هست که ویولن میزنم و میخوام یه ساز عالی با قیمت خوب بخرم پیشنهاد شما چیه

    پاسخ
    • سوال منم هست، 5 سال ویولن ایرانی کار کردم با یه ساز خیلی ضعیف، الان که میخام کلاسیک شروع کنم سازم دیگه پاسخگو نیست و میخام یکی دیگه بخرم ، چه مارکی رو پیشنهاد میکنین؟؟ قیمت نهایتا تا 2.5 میلیون و سازی باشه که تقریبا ایراد خاصی نداشته باشه چون دیگه کل آموزش کلاسیک رو میخام با این ساز ببینم و تا مدتها نمیتونم عوضش کنم

      پاسخ
  • سلام من تازه میخوام شروع کنم بنظر شما چه مارکی خوبه برای شروع؟

    پاسخ
  • پیمان صمدی
    مهر 11, 1397 6:02 ب.ظ

    با تشکر از اطلاعات خودتون…من یک ساز steinerآلمانی دارم و حدود سی سال هست که پیش خودم هست در داخل ساز کاغذ کاهی مانندی که در روی آن عبارت مختصری بزبان آلمانی چاپ شده وجود داره که در آن تاریخ 1713مرقوم شده آیا این تاریخ مربوط به سال ساخت ساز است و یا خیر و کلا نظر شما در ارتباط با ارزش این ساز چیست …ممنونم از توجه شما

    پاسخ
  • shakilaariyaiiseresht
    مهر 13, 1397 12:45 ب.ظ

    سلام ممنونم از اطلاعات مفیدتون من 8ساله که ویولن میزنم و الان توی دانشگاه موسیقی درحال تحصیل هستم قصد دارم ساز جدیدی تهیه کنم لطفا یک ساز مناسب با حدود قیمتان بمن معرفی کنید و سوال دیگری که داشتم این است کن چند ساز برای خرید مشاهده کردم اما پشت انها برامدگی رگها را احساس نکردم ایا ان سازها شابلون بودند؟

    پاسخ
  • خوشبحالتون ک اماتی رو خریدین 200 تومن من الان با این دلار اماتی خریدم یک ملیونو صد?

    پاسخ
  • طبق تحقیقاتی که کردم، توی سایت های ایرانی وقتی میخوان برای یه مبتدی سازی رو معرفی کنن فقط چیزهایی رو میگن که توی ایران هست. اما توی سایتای انگلیسی زبان که سرچ میکنین بهترین ویولن برای مبتدی ها، هیچ کدوم از مارکهای به عنوان مثال tf, amati, renato, kaizer حتی در رده ی 20م لیست هم نیست. واقعا تاسف آوره. من خودم قصد دارم cecilio cvn-500 رو بگیرم و به شما هم توصیه میکنم اول سری به سایتای خارجی بزنین و بعد تصمیم بگیرین چون واقعا اکثر سایتای ایرانی آدم رو به اشتباه میندازن.

    پاسخ
    • این ساز یونیورسال نیست؟
      من یه ساز یونیورسال 600 گرفتم 2ونیم رفتم کلاس استاد گفت این بدرد نمیخوره برو سازتو پس بده بیا به هم بریم بخریم ؟ بنظرتون این سازی که من گرفتم بده چون استاده خیلی بد گفت ازش و منم الان اعصابم خیلی خورده کسی اگه اطلاعی داره خواهشا راهنمایی کنید

      پاسخ
  • سلام به نظر شما ویولون مگینی ویلون خوبیه؟منظورم اینه که برای آدم های آماتوره یا حرفه ای ها

    پاسخ
  • سلام
    من یک ویولن خریدم با مارک niksound. هنوز هیچ استفاده ای ازش نکردم، کااااملا نو و بی نقص هست، قصد فروش دارم، قیمتش یک ملیون و دویست هست، اجازه دارم اینجا بپرسم کسی قصد خرید داره؟ تهران هستم.

    پاسخ
  • سلام واقعا ممنونم از سایت خوبتون خیلی عالی و کامل راستش منم مبتدی هستم و همه سوالامو جوابشونو گرفتم از سایت خوبتون فقط تنها چیزی که مونده اینه به نظرتون من چه سازی رو شروع کنم خودم ویالونو دوست دارم

    پاسخ
    • درود بر شما اگه حوصله میتونید به خرج بدید (حدود 10 سال) میتونید به ویولن زن حرفه ای تبدیل بشید ولی اگه دوست دارید سریع یاد بگرید من نظرم روی گیتار و سه تاره
      این هارو 4-3 ساله میتونید بزنید علاقتون هم هیچوقت نباید کم بشه چون اگه کم شه شوق و ذوقتونو کم کم از دست میدید

      پاسخ
  • سلام
    من ميخوام تازه اموزش ويولن رو شركت كنم و ميخوام ويولن بخرم.
    يه ويولن هست دست دوم كه رنگ سفيد هم داره و روش نوشته بيژن مرتضوي و قيمتش هم ٦٠٠ هزار تومنه(دسته دوم)
    ايا بدردم ميخوره يا همون مارك tf رو بخرم
    ممنون

    پاسخ
    • سلام ویولنی نه به این مارک داریم نه اگرم سفید باشه که اون ویولنی که شما دست استاد بیژن دیدید سفید هست از نوع و جنس خود چوبش هست که سفید هست و قیمت چوبش بالاتر از این حرفاست این نوع وولن زیر ۹ ملیون نیست پس قلابیه ۱۰۰ در ۱۰۰

      پاسخ
  • سلام .
    من ۱.۵ ساله ویولن کار میکنم و یه تی اف ۱۴۲ دارم ولی صداش راضیم نمیکنه .میخوام یه ساز حرفه ای بخرم تا ۴.۵ سال باهاش کار کنم دیگه ساز نخرم . بنظرتون ساز دست ساز دومینگز جمهوری چک خوبه?

    پاسخ
  • صدای اضافه داخل ویولن موقعی نواختن که قبلا داخل ساز وجود نداشته به علت چیه وقتی کلیفون میزنی بجای صدای کاملا شفاف و همش صدا باشه نیست جور دیگه ای هست علت چیه کسی میدونه بگه ممنونش میشم ؟

    پاسخ
  • براي شروع يه كودك ٦ ساله چه ويولني پيشنهاد ميدين و از كجا ميشه خريد؟

    پاسخ
  • سلام من یه ساز فونیکس vt606سفارش دادم به قیمت 4میلیون و نیم.بنظرتون ارزشش رو داره؟

    پاسخ
  • سلام من میخواستم بدونم قیمت ی ویولون متوسط برای شروع الان چنده

    پاسخ
  • سلام وقت همگی بخیر؛ میشه لطف کنید قیمت ویلون tf141 رو بهم بگید ،ممنون میشم

    پاسخ
  • سلام. ممنون بابت مطلب مفیدتون… بنده نوازنده ی کمانچه هستم و میخوام ویولن بخرم.. ولی چون چپ دست هستم هر کسی یه چیزی میگه و در حقیقت بنده سردرگم شدم… ممنون میشم راهنمایی کنید که با حدود 3 میلیون تومن پول چه نوع سازی میتونم بخرم…. سبک ایرانی هم میخوام ساز بزنم.. ممنون میشم پاسخ ببنده رو بدید

    پاسخ
  • سلام،یک ویالون ویتز 4/4 پیدا کردم که فروشنده 600 هزار تومن پیشنهاد داده،و اونو واسه دخترم میخوام که تازه میخواد شروع کنه،الان 8 سالشه،به نظر شما از لحاظ قیمتی و نوع جنس و اندازه بدرد من میخوره یا نه،لطفا راهنمایی کنید،ممنون

    پاسخ
  • سلام
    بوجه من واسه خرید یه ویولن تقریبا ۵۰۰تا ۸۰۰تومنه شما واسه شروع با این قیمت چه مدل سازیآ به من پیشنهاد میکنید تا بخرم

    پاسخ
  • ابراهیم
    دی 15, 1397 10:56 ب.ظ

    سلام لطفا بفرمایید ۹۰۲ مربوط به کدام برند ویولن هست چون خواستم بخرم تو فاکتورش اینو نوشته و دیگه اینکه tf۱۴۲ قیمتش چنده و برای من مبتدی صلاح میدونین با چه مارک و قیمتی شروع کنم

    پاسخ
  • خواستم بپرسم فرق ویلون ها در چی درر سیم هاشونه یا در چوبشه .یا در کوک اش هست .میشه با تعویض سیم سطح کیفیت ویلون بالا برد

    پاسخ
  • سلام
    يك دختر هشت ساله دارم كه يك ساله ويلن ميزنه الان سازش كوچيك شده براش چه مارك و نوعي بخرم كه راحت باشه و بتونه خوب تمرين كنه؟

    پاسخ
  • مصطفی غلامی
    بهمن 6, 1397 10:45 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید میگم به شما خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
    عرض کنم خدمت تون که من به ویولن علاقه دارم و مدت هاست می خوام یک ویولن خریداری کنم و ویولنی که در سایت ها پیشنهاد شده ویولون تی اف ۱۴۲ هستش، من صدای تی اف ۱۴۲ رو شنیدم و صدایی که این ویولن داره اون صدایی که من می خوام نیست این صدا بیشتر سبک کلاسیک و سنتی داره و با اون صدایی که مدنظر من هست بسیار متفاوته
    چطوری بگم متوجه بشین صدایی که مورد علاقه مند هست شباهت داره به صدای ویولن ساموئل یروینیان در کنسرت یانی ؛ نه اینکه چون ساموئل فوق العاده میزنه نه از قبل هم شنیده بودم تو بعضی از سریال های ترکیه ای ، منظورم صدای ویولن هست
    شما چه ویولنی به من پیشنهاد می کنین با این مشخصات و به عنوان یک مبتدی
    من دغدغه ی دیده شدن ندارم و ویولن نوازی رو واسه دل خودم می خوام من در رشته تخصصی خودم کارگردانی تا الان به اندازه خودم دیده شدم ولی در کنار کارگردانی ویولن رو می خوام یاد بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنین که چه مدلی با قیمت مناسب بگیرم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشين .
    من يك ويولن سال ٨١ خريدم اما فقط يكسال تمرين كردم . و الان ميخواهم بفروشمش اما اطلاعات دقيقي ندارم راجع به اين اسمي كه برا مارك ها هست.
    فقط داخل اش نوشته شده ، ساخت تبريز ، عبدالهي ، ٤/٤ .
    با اين مشخصات شما ميتونين لطف كنين به من حدود قيمتش بگين ؟ ممنون ميشم .

    پاسخ
  • مجتبی کارگر فرد
    اسفند 8, 1397 10:39 ق.ظ

    سلام.عرض ادب و خسته نباشی خدمت شما.بین tf00800و renato320 کدام گزینه رو پیشنهاد میدین.البته ۳سال دارم با tf00800کار میکنم و ۶سال قبل خریدمش حس میکنم جوابم نمیده برام خسته کننده شده.renato320به قیمت ۵/۵ گیرم اومده .نظر شما چیه.از شما ممنونم .

    پاسخ
  • با سلام.. ممنون از مطالب عالی شما استاد گران قدر… بنده اگر بخوام از شما راهنمایی حضوری بگیرم چطوری میتونم دسترسی پیدا کنم و دوم این که برای نواختن حرفه ای حدودا چقدر زمان میبره حداکثر

    پاسخ
  • امیر حیدری
    خرداد 16, 1398 8:11 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر ببخشید ویالون amati 220 خوبه سازش یعنی میخوام عالی باشه ویالونی که میخوام حرفه ای باشه میخواستم بدونم این ساز الان خوبه

    پاسخ
  • سلام.دنبال 3/4 آماتی یا TF برای مبتدی هستم.تو شهر ما فقط برگمولر هست،به نظرتان خرید اینترنتی به صرفه است؟

    پاسخ
  • مامان گندم
    تیر 2, 1398 3:13 ب.ظ

    سلام وقت به خیر من دخترم ۷ سالشه و عاشق ویلونه از ۴ سالگی میگه برام بخر دوتا سوال دارم بهم گفتن تو این سن نمی تونه آموزش بگیره آیا این حرف درسته واگر غلط چه سایزی ویلون براش بخرم کلا یه خرده راجع سازی که باید براش بگیرم برام توضیح بدید .ممنون

    پاسخ
  • ○●Mah♡san●○
    تیر 13, 1398 11:22 ق.ظ

    سلام مرسی از مطالبتون من ۵ساله دارم کلاس ویولن میرم ولی فقط ویبره رو یاد گرفتم و آهنگ های دنیای زیبای ویولن ۱ و نصف۲ حس میکنم خوب یاد نگرفتم نظر شما چیه؟
    من میخوام ویولن ۴/۴ بخرم به نظرتون یه ویولن مبتدی بگیرم یا متوسط یا حرفه ای

    پاسخ
  • سلام
    کجا رو برای خرید ویولن پیشنهاد میکنید!؟
    ممنون میشم بگید
    من ۳ سال پیش ی ویولن دست ساز خریدم ولی صدای خیلی بمی داره و من ترجیح میدم صدای سازم خیلی شفاف و زیاد باشه تا اینطوری بم و تو دماغی
    کلاسیک کار میکنم

    پاسخ
  • سلام و تشکر از اطلاعاتی که دراختیار خوانندگان میگذارید
    سال ۶۷ یه ویولون میلانو ۴/۴خریدم ولی قسمت نشد کار کنم الان میخوام بفروشمش میشه راهنمایی کنید حدود قیمتش چنداعلام کنم.

    پاسخ
  • سلام … اولن دوران 8یا7تا18برای یادگیری عالی دومن برای سایز ساز باید برید اموزشگاه های موسیقی اونجا ویالونو میدن دست دخترتون انواع سایزاشو بهتون میگن چه سایزی خوبه فکنم سه چهارم اندازه بشه و اینکه ساز قیمت پایین برا مبتدیا خوبه بخاطر قیمت پایین چون اگه دل ادمو بزنه ضرر زیادی نمیکنید

    پاسخ
  • سلام
    خواستم بپرسم ویولن ساخت کشور المان از نظر کیفیت چگونه است؟

    پاسخ
  • سلام با عرض خسته نباشید
    میخواستم بپرسم که پیشنهاد شما برای سیمهای چِلو(ویولنسل) چی هست؟؟چه برندی تو بازار الان بهتره؟؟

    پاسخ
  • سلام باعرض خسته نباشید
    می خواستم بپرسم بنظرتون این مارک roberto.collini برای اماتور مناسب هست ایا اصلا جنس خوبیه؟

    پاسخ
    • سلام
      بعضی ها بر این عقیده هستن که باید یه ساز ارزون خرید تا ببینیم ایا اصلا علاقه داریم،که اگر یه وقت پشیمون شدیم ضرر زیادی نکنیم
      ولی یک ساز بد و بد کیفیت یا به اصطلاح ارزون قیمت باعث میشه که شما دل زده بشین
      بد یاد بگیرین یا کلا هرچی تمرین میکنین به ضرر خودتون بشه
      پس من میگم در درجه اول درسته ساز ارزون باید خرید اما ساز بد نه
      حالا میتونین با یه استاد با انصاف مشورت کنید که ساز دست دوم بخره براتون
      یا اینکه کسی که حداقل به ساز ویولن اشنایی داره و بلده بنوازه با خودتون به مغازه ساز فروشی ببرین و اینکه ساز مورد نظر رو تست کنه
      در کل برای شروع کار ویولن های tf 142 ساز های خوبی هست
      فقط مهم استندارد بودن ساز مثل فاصله سیم با صفحه انگشت گذازی
      سلامت ویولن
      ارشه و …
      موفقو پیروز باشید

      پاسخ
      • Tf ویولن خوبی برای شروع نیست صدای خوبی نداره خودتون دارید می گید ساز خوب بگیرید اون وقت ساز بد معرفی می کنید
        بهتره با استادی که می خواید برید پیشش یاد بگیرید مشورت کنید

        پاسخ
  • علی کوهی
    دی 12, 1398 6:23 ق.ظ

    چرا از استاد جماعت ساز نخریم

    پاسخ
    • البته به استاد هم بستگی داره
      دو نوع استاد داریم استاد دلسوز و استاد در پیت
      حالا نوع اول براش اصلا سود و این چیز ها مهم نیست و صرفا قرار دادی با جایی نداره که بگه من به ازای هر شاگردی که میفرستم 100 هزار تومن باید بهم بدی و از این جور چیزا
      نوع دوم هم که فقط به فکر پول هستو سر مردم کلاه میزاره

      پاسخ
  • سلام کسی اطلاع داره چطور باید بفهمم مدل ویلنم چیه؟

    پاسخ
    • سلام داخل ویولون رو نگاه کنید یک برچسبی هست اون رو بخونین
      اگر نیست یعنی یک سازی هست که نمیدونم از کجا به دستتون رسیدست
      یا خیلی با ارزش هست یعنی دست سازه یا خیلی بدرد نخور

      پاسخ
  • سلام
    مدل ويولن رو كجا مينويسمد من هر چه نگاه ميكنم مدلي نمي بينم

    پاسخ
  • از همون اول با استاد مشورت کنید و یه ساز خوب بخرید ساز tf چینیه و ب درد نمی خوره
    خرید ساز بد صدا و ارزون با عث می شه به صدای بد ساز عادت کنید یا از ویولن زده شید و توی یادگیری اثر منفی داره
    حتی اگه مبتدی هستی یه ویولن خوب بخر
    استادی که می گه ویولن ارزون بخر استد درستی نیس
    ضمنا ویولن ساز سختیه شاید بشه گفت از همه ساز ها حتی از پیانو و گیتار برای یادگیری ویولن تصمیم جدی باید گرفته باشید وسط راه ول نکنید
    وقتی از تموم کاراتون گذشتید واسه ویولن و براتون ارزش داشت برید سراغش

    پاسخ
  • سلام.قیمت ویولن کاسینی اینسترومنت ۴/۴در حال حاظر چند هست؟ ۱۳۹۹

    پاسخ
  • نظرتون رجب سیم وین باخ چیه

    پاسخ
  • رضا برازنده نیا
    دی 9, 1399 1:14 ب.ظ

    درود بر شما یک ویلن دست ساز خوب دارم که حدوده 15 سال باهاش کار کردم ولی اخیرا صداش مثل قبل نرم و خوشایند نیست . سیم ها را هم که پیراسترو بود با توماستیک عوض کردم بازهم نشد. به یک استاد مجرب برای تنظیم (رگلاژ) بیاز دارم لطفا اگر در تهران استادی را می شناسید معرفی فرمائید. سپاسگزارم برازنده نیا

    پاسخ
    • سلام ویولن شما نیاز به باز سازی داره که با باز سازی کردنش مشکلتون حل میشه و حتی صداش بهتر از قبل میشه

      پاسخ
  • سلام من الان 2_3 ساله ویولن کار میکنم
    مدل student میخوام بفروشم کسی میدونه قسمتش چنده؟
    و چه مارکی بخرم که هم زیاد گرون نباشه و هم با کیفیت؟

    پاسخ
  • سلام من یه ویلون آماتی ۲۰۰ سایز ۴/۴ دارم سالم سالم هست میخوام بفروشم خریدار هستید پیام بدهید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست