خانه / آموزش فلوت (آنلاین و رایگان) / روش اصولی برای شروع یادگیری ساز فلوت (مبتدی-متوسط)
فلوت

روش اصولی برای شروع یادگیری ساز فلوت (مبتدی-متوسط)

من در اصل فلوت را به عنوان ساز مورد علاقه ام، در دوران مدرسه می نواختم. بعدها به سبک موسیقی راک علاقه مند شدم و سالهای بسیاری را صرف نواختن کیت درام کردم. اگرچه نزدیک به 12 سال طول کشید تا دوباره فلوت نوازی کنم، اما بالاخره این کار را کردم و هرگز آن را رها نخواهم کرد.

سال اول کلی وقت صرف کردم تا دوباره روی غلطک بیفتم و دوره های موسیقی و ورکشاپهای بسیاری را گذراندم. بعد از چند وقت، روی اولین اجراهای حرفه ای ام تمرکز کردم. من موسیقی پس زمینه یک رویداد را در تالار بسیار زیبای لمبرت در نورتهامپتون اجرا کردم. از آن به بعد، من در تمام رویدادهای انگلیس مثل فستیوالهای فولک وخانه های مجلل زیبا اجرا داشتم.

قبل از شروع یادگیری ساز فلوت، این مقاله را بخوانید!

با نزدیک شدن سال نو، می توانید یک سرگرمی جدید را شروع کنید و یا یک فعالیت رها شده را دوباره از سر بگیرید. من اکیدا توصیه می کنم که فلوت بنوازید. اگر قبلا می نواخته اید، دوباره آن را بردارید. فلوت یک ساز مفرح، هیجان انگیز و کلاسیک است. فکر نکنید فلوت فقط مخصوص موسیقی کلاسیک است، من در موسیقی جاز، فولک، زراک، بلوز، پاپ و کانتری هم این ساز را می نوازم.

در این مقاله نکاتی درباره نواختن اصولی فلوت آورده شده است، خواندن آن را از دست ندهید.

 


فلوت

توی این پک فوق العاده، استاد محسن غناعت، نواختن فلوت رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک فلوت نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

1-ابتدا یک فلوت بخرید.

2-نحوه سرهم بندی سازتان را یاد بگیرید.

3-یک معلم فلوت داشته باشید.

4-تمرین های دهانی داشته باشید.

5-هر روز تمرین کنید.

6-برای یک شنونده اجرا کنید.

7-نظریه های موسیقی را مطالعه کنید.

8-از فلوتتان مراقبت کنید.

9-از کارتان لذت ببرید.

1-یک فلوت بخرید

در وهله اول شما به یک فلوت نیاز دارید. لازم نیست حتما پول زیادی خرج سازتان بکنید، می توانید از سایتهایی مثل دیوار یا شیپور و یا فروشگاه های لوازم موسیقی یک فلوت دست دوم یا یک فلوت ارزان قیمت بخرید.

من همیشه از یک فلوت ژوپیتر استفاده می کنم که از یک فروشگاه آنلاین لوازم موسیقی خریدم. قیمت آن حدود 249 یورو است و با آن راحتم. اما برای برندهای دیگر، باید حداقل 180 یورو هزینه کنید. همیشه به فروشگاههای لوازم موسیقی سر بزنید، ممکن است چیزهایی را حراج کرده باشند.

آموزش گام به گام نحوه صحیح فوت کردن در فلوت (تصویری)

2-چطور تکه های فلوت تان را به هم وصل کنید

وقتی می خواهید یک فلوت را سر هم بندی کنید، با سه تکه (اتصال بالایی، اتصال بدنه و اتصال پایینی) روبرو می شوید. مراقب باشید به کلید کار یا Keywork دست نزنید، زیرا ممکن است آسیب ببیند.

به آرامی اتصال بالایی را داخل اتصال بدنه بچرخانید و حفره ورود هوا را با اولین کلید روی فلوت در یک راستا قرار دهید. سپس به آرامی اتصال بدنه را داخل اتصال پایینی بچرخانید.

در حفره ورود هوا چند بار عمیقا بدمید تا فلوت گرم شود.

دانلود 8 فیلم کاربردی آموزش ساز فلوت که باید دانلود کنید!

3-یک معلم فلوت داشته باشید

ویدئوهای آموزشی بسیاری در یوتیوب و سایتهای مختلف هست، اما اگر اولین بار است که شروع به نواختن فلوت می کنید، من توصیه اکید می کنم که به صورت حضوری زیر نظر یک معلم خوب به فلوت زنی بپردازید.

با دستورات و راهنمایی های حرفه ای، شما یاد خواهید گرفت چطور فلوت را به درستی نگه دارید، چطور نفس گیری کنید، چطور در فلوت بدمید و اصول نت خوانی در موسیقی و نظریه آن را فرا خواهید گرفت. همچنین می توانید سوالاتی که برایتان پیش می آید را بپرسید. یک جلسه حضوری یک ساعته در هفته بسیار عالی است. شما می توانید تمرین کنید و خودتان در خانه به یادگیری فلوت ادامه دهید. علاوه بر این، یکی از مزیتهای فلوت اینست که ساز پر سر و صدایی نیست، بنابراین همسایه ها هم اذیت نمی شوند!

4-تمرینات دهانی را انجام دهید

فلوتیتست ها به لبهای قوی نیاز دارند. بدون خجالت این تمرینها را انجام دهید:

  • لب پایینتان را جلو بیاورید، یعنی آن را غنچه کنید.
  • لب بالا و پایینتان را به حالت بوسه جمع کنید.

از زبانتان برای نواختن نت در فلوت استفاده کنید. چندین بار عبارت “Twen-Ty Tur-tles” را ادا کنید. سپس با در نظر گرفتن عبارت “Tuu-Tuu-Tuu-Tuu” یک نت را اجرا کنید. پس از مدتی برایتان طبیعی می شود.

5-تمرین شما را قویتر می کند

حداقل نیم ساعت در روز تمرین کنید. انجام این کار بسیار بهتر از چند ساعت تمرین فقط یک روز در هفته است. مانند یک ورزشکار باید به تمرین ادامه دهید. بخشهای دشوار را مانند موارد آسان تمرین کنید. هر چیزی برایتان سخت بود، کم کم آن را اجرا کنید تا آسان شود.

صبور باشید! به یاد دارم وقتی می خواستم نت میانی E را یاد بگیرم، خیلی کلافه شده بودم. نمی توانستم آن را درست اجرا کنم. بعدها توانستم آن را کامل و درست بنوازم.

20 حقیقت جالب راجب ساز فلوت که حتما باید بخوانید!

6-برای یک شنونده اجرا کنید

بارها تمرین کنید و فلوتتان را مقابل اعضای خانوده، دوستان یا حتی حیوانات خانگیتان بنوازید. چه مخاطبانتان کم باشند و چه زیاد، اجرا در برابر چشمان سایرین اعتماد به نفستان را بالا می برد و تواناییتان برای اجرا را تقویت خواهد کرد.

اگر برای شروع استرس دارید، این را به یاد داشته باشید که تنها شخصی که می داند خود شما هستید! هیچکس دیگری نمی داند. فقط لبخند بزنید! لبخند همه چیز را پنهان می کند.

7-نظریه های موسیقی را مطالعه کنید

نظریه موسیقی اهمیت دارد. هرگاه بتوانید به نت خوانی مسلط شوید، قادر خواهید بود هر قطعه ای که تا به حال نوشته شده است را بنوازید. گام ها را یاد بگیرید، آنها همیشه به کار می آیند.

قطعه هایی که می نوازید را به خاطر بسپارید و از حافظه تان برای یاد آوریشان استفاده کنید. هر چه زودتر شروع کنید، این کار طبیعی تر خواهد شد. کم کم متوجه خواهید شد که تمرین و یادگیری قطعه ها از حفظ، به پیشرفت سریعتر و آسانتر شما در نواختن کمک می کند.

8-از فلوتتان مراقبت کنید

همیشه داخل فلوتتان را پس از نواختن تمیز کنید. جهت تمیز کردن، قطعات آن را از هم جدا کنید. اما هرگز میله یا Rod را از فلوت نکشید، مبادا گیر کند.

قسمت بیرونی را با یک دستمال نرم پاک کنید. همیشه ساز را با احتیاط در جا یا کیف مخصوصش قرار دهید. با انجام این کار از خطرات احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

9-از کارتان لذت ببرید

مهم ترین نکته اینست که شما از فلوتتان، یادگیری آن و به چالش کشیدن خودتان لذت ببرید. برای خودتان هدف گذاری کنید. به یک گروه فلوت نواز یا یک ارکستر محلی بپیوندید. اگر هنوز در مراحل یادگیری هستید، آنها را مطلع کنید. شما هم مانند هر موسیقیدان دیگری باید این مراحل یادگیری را پشت سر بگذارید. به تمرین و یادگیری ادامه دهید. فلوت سازی جادویی است که شما را سر ذوق می آورد.

با فلوتتان به جامعه موسیقی قدم بگذارید. این بهترین راه برای یافتن دوستان جدید و یادگیری با دیگران است. وقتی کار و اجرای شما در سطح استاندارد است و از اعتماد به نفس خوبی برخوردارید، فعالیتتان را بیشتر کرده و در رویدادهای محلی به عنوان نوازنده موسیقی پس زمینه حضور پیدا کنید. از لاکتان بیرون بیایید!

فلوت

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست