خانه / آموزش عود و بربط / معرفی بهترین عود نوازهای ایران و جهان + فیلم
معرفی بهترین عود نوازهای ایران و جهان + فیلم

معرفی بهترین عود نوازهای ایران و جهان + فیلم

عودبربط

سالیان سال از نواختن ساز عود در ایران میگذرد و در این سالها اساتید بزرگی پا در عرصه نواختن عود گذاشته اند .امروز در سازی ها این اساتید بزرگ ایرانی و خارجی را به شما معرفی میکنیم.

با تشکیل هنرستان عالی موسیقی در پنجاه سال پیش، استادانی چون اکبر محسنی، کاموسی و منصور نریمان که اکثرشان سه‌تار می‌نواختند، سعی کردند با تهیهٔ عود و همنوایی آهنگ‌های پخش شده از رادیوهای عربی، شیوه صحیح نواختن عود را یاد بگیرند و به این ترتیب عود در عصر معاصر دوباره احیا شد.

عود نوازهای معروف جهان

ساز عود در یک‌صد سال اخیر کاملاً در قبضهٔ عرب‌ها و به‌خصوص مصری‌ها بوده است. از جمله نوازندگان معروف این ساز منیر بشیر (عراقی) است. در کنار او می‌توان به نام‌هایی چون ریاض سنباطی، فرید الاطرش، ناصر شمه و انور براهم اشاره کرد.

استفاده از این پکیج آموزشی و فوق العاده عود و بربط  ( این ساز را به راحتی در خانه یاد بگیرید)

اجرای یکی از قطعات معروف استاد منیر بشیر از نوازندگان عود

عود نوازان معروف ایران

در ایران نیز پس از احیای ساز عود تلاش‌های مثمرثمری صورت گرفت. از جملهٔ عود نوازان معروف می‌توان به منصور نریمان، حسن منوچهری، محمود رحمانی پور، اکبر محسنی و عبدالوهاب شهیدی اشاره کرد. در سال‌های اخیر هم که استادان دیگری به این جمع اضافه شدند و اکثر از کسانی هستند که در نواختن ساز عود نوآوری‌هایی داشتند، از جمله این افراد ارسلان کامکار، حسین بهروزی‌نیا، محمد فیروزی و جمال جهانشاد هستند. از عود نوازان معروف خطه هرمزگان استادانی مانندشجاع الدین اشعری قشمی, علی محبوب, علی میرشکال, محمد رفیع اشعری، همچنین از عود نواز معروف خطه استان مرکزی می‌توان به امین یساولی نام برد و البته ایشان عود نوازی را نزد مجید ناظم پور فراگرفتند.

 


عودبربط

توی این پک فوق العاده، استاد مهران اعظمی کیا، نواختن عود و بربط رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک نوازنده حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

مطلب کاربردی: معرفی ۵ کتاب برتر آموزش عود و بربط + دانلود رایگان ۲ کتاب مقدماتی

نوازندگی فوق العاده عود از استاد منصور نریمان
 

عودسازان ایران

عودسازانی مانند شجاع الدین اشعری قشمی, برادران محمدی, محمد اژدری, عرفاتی, عابدینی, مازیار ملکشاهی و نریمان آبنوسی در ساخت عود تبحر دارند و باعث رواج بیشتر این ساز اصالتاً ایرانی شده‌اند.

هم چنین ابراهیم قنبری مهر با ایجاد تغییراتی در ساختار عود عربی از جمله کوچک‌تر کردن کاسه و بلند تر کردن دسته به قالب جدیدی دست یافته و نام آن را بربط گذاشته است. این تغییرات مورد استقبال نوازندگانی چون حسین بهروزی‌نیا قرار گرفته است.

مطلب کمک آموزشی: راهنمای کوک صحیح عود یا بربط

نوازندگی بسیار زیبای عود توسط بانوی ایرانی

حتما بخوانید!

5 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مایل به عضویت هستم

    پاسخ
  • عجیبه که اسمی از محمد منصور وزیری استاد بلامنازع عود هرمزگان و جزیره ی قشم نیست

    پاسخ
  • mehran pakravsn
    تیر 26, 1399 1:07 ق.ظ

    واقعا چرا نامی از استاد محمد منصور وزیری نیست یکی از استادان بزرگ و معروف استان هرمزگان این بزگوار واقعا میشه گفت استاد و یکی از استورهای استان هرمزگان هست

    پاسخ
  • در مسئله عود سازی متاسفانه هیچ اسمی از آقای محمد رفیع اشعری یکی از اولین سازنده های عود در کشور برده نشده و همچنین در بحث عود نوازی هرمزگان استادان بزرگ دیگری مثل آقای وزیری آقای وفادار و همچنین آقای مرتضی کریمی و … برده نشده

    پاسخ
  • اصلا کامل نیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست