خانه / آموزش آنلاین درامز / چند نکته بسیار مفید برای یادگیری سریع تر نواختن ساز درامز
how to play drums faster

چند نکته بسیار مفید برای یادگیری سریع تر نواختن ساز درامز

درامز

این مقاله نوشته Rick Kettner – بنیان‌گذارِ دارمئو می باشد. یازده سال پیش که برای اولین بار درام زدن را شروع کردم، خیلی دوست داشتم درامرِ خلاق و “ناب، اصیل و منحصربه‌فردی” شوم. ایده زدن آهنگ‌های عامه‌پسند، قرض گرفتن ردیفی کوتاه از نوت‌های تک برای تکنوازی یا همراهی در موسیقی عامه‌پسند از دیگران و سعی به تقلیدِ ردیف کوتاه از نوت‌های تک و قابل تکرار برای من جذابیتی نداشت. چطور زدنِ نوعی از بیتِ خلاقانه یک نفر دیگر می‌خواهد به من کمک کند؟

من نمی‌خواستم یک درامر تقلیدکارِ دیگر باشم. به همین خاطر تمرکزم را روی خلق قطعه‌های کوتاه اصیل، یادگیری تکنیک‌های جدید، کنترل، اصلاح و بهبود کیفیتِ ضربات پایه بیت‌ها و سعی برای ساختنِ تکنوازی‌های درام می‌کردم.

اجزای مختلف ساز درامز

تعادل بین تجربه و خلاقیت

به عقب که نگاه می‌کنم، مطمئنم که اشتباه فاحشی کردم و مشخصاً به‌خاطر انجام دادنش احساس نادانی می‌کنم. من بینش و تجربه درامرهای دیگر را کم‌ارزش کردم و ارزش بیش از حدی برای “شوق و ذوق تازه‌کاری”اَم قائل شدم.

با عجله و تحتِ فشار گذاشتنِ روند گسترش محدودیت‌های خلاقیتم، تمرکز روی اصول اساسی را فراموش کردم. طی تلاش برای ناب و اصیل شدن، از درس‌های به سختی آموخته شده‌ای که از درامرها قبل از من آمده بود سود نبردم. قادر نبودم [روی شانه آن‌ها رفته و] بر اساس [و در ادامه] پیشرفتشان قرار بگیرم و چیزی بسازم، چون نه قدر آموخته‌هایشان را می‌دانستم نه این آموخته‌ها را می‌فهمیدم.

سرچشمه درام‌نوازیِ خلاقانه و پیشرفت در کار

در قلب همه خلاقیت‌ها، ایده‌ها رد و بدل می‌شوند. ما درامرها، ایده‌هایمان را در شکل بیت‌ها و قطعه‌های کوتاه نت بیان می‌کنیم. پیشرفت، نتیجه تطابق‌پذیری، تغییر یا در غیر این‌صورت اجرای این بیت‌ها به شیوه [منحصربه‌فردِ] شخصی‌مان است.

قبل از این، لازم داریم تجربه کسب کنیم. نیاز داریم درباره چیزی که بقیه درامرها می‌نوازند بینش پیدا کنیم، درباره اینکه چرا آن‌ها به آن شکل می‌نوازند و چه گزینه‌های دیگری [برای اجرای هر مهارت و تکنیک] موجود است.

drums

پا جا پای درامر مورد علاقه‌تان بگذارید

نواختن درام یک هنر است، نه یک دانش. هرچند در طول راه مطالبی اصولی و اساسی برای یادگیری وجود دارد، اما هیچ مسیرِ آغاز تا پایانِ الف تا ی مانندی برای اینکه مثل درامر نیروانا درام بزنید وجود ندارد. این بخاطر تفاوت اندک ما در فکرمان از آنچه می‌خواهیم به دستش بیاوریم است.

درحالی‌که هیچ نقشه‌ای برای رساندن ما به آن نقطه وجود ندارد، می‌توانیم جای پا و سرنخ‌های باقی مانده از درامرهای پیش‌از خودمان را دنبال کنیم. به خصوص درامرهایی که بیشتر به درامری که خودمان می‌خواهیم بشویم شباهت دارند.

مهم‌ترین چیزی که می‌توانید درباره درام انجام دهید

سریع‌ترین راه برای یادگیری درام شروع به نواختن موسیقی واقعی است. به طور خاص هم‌نوازی با آهنگ‌های مورد علاقه با استفاده از بیت، ردیف‌های کوتاه نت و ایده‌های موسیقیایی دیگر از درامرهای باتجربه‌تر.

نواختن درامز در خانه

نکته راهگشا و کلید یادگیری برای تبدیل شدن به درامر عالی، به اندازه کافی متواضع بودن برای پذیرش این است که چیزی برای یادگیری داریم. ما روی کار درامرهای دیگر طی یک تلاش برای کپی کارشان، کار نمی‌کنیم، به جای آن ما این کار را می‌کنیم چون آن‌ها چیزی برای یادگیری به ما در موزیک‌شان دارند. این کار را می‌کنیم چون می‌خواهیم کارشان را بفهمیم و قدر دستاورد‌هایشان را بدانیم.

تمرکز روی درک و فهم ایده‌ها و تجربیات

فهم و درک به صورت یک فرمول؛ مساوی است با حاصل‌ضرب ایده‌ها در تجربیات. من به عنوان یک تازه‌کار سعی می‌کردم با تجربیات درام‌نوازی محدود و ایده‌های ‌شخصی‌ام خلاق باشم. اساساً کارم ضرب کردن دو عدد بسیار کوچک [شامل ایده‌ها و تجربیات کوچکم] برای دستیابی به یک نتیجه متوسط بود. مهم نبود چقدر وقت و انرژی سرمایه‌گذاری می‌کردم، پیشرفت چندانی نکردم.

نکته مهم! آشنایی صفر تا صد با درامز + فیلم

الآن درک می‌کنم و می‌فهمم که بهترین نویسندگان، ورزشکاران، موسیقی‌دان‌ها و حرفه‌ای‌های برتر دنیا دقیقاً رویکردی دقیقاً متضاد من داشته‌اند. آن‌ها همه کاری که می‌توانند را برای درک، فهم و تسلط درباره بهترین ایده‌های موجود در شاخه کاری‌شان انجام می‌دهند و دنبال فرصتی می‌گردند تا با استفاده خلاقانه از اجرای آن ایده‌ها، تجربه کسب کنند.

چطور تقویت و پیشرفت درامتان را همین الآن شروع کنید

اولین قدم برای پیشرفت به عنوان یک درامر این است که انتخاب کنید برای گرفتن نتایج دلخواهتان دست‌به‌کار شوید. هرچند شاید این بدیهی به نظر برسد، این نقطه ضعف و شکست بیشتر مردم است. آن‌ها درباره رویای درامر بهتری شدن هیجان‌زده می‌شوند اما نمی‌خواهند برایش کار و زمان بگذارند. براین اساس، اول تصمیم بگیرید آیا این چیزی که واقعاً می‌خواهید و قرار است برایش کار و انرژی بگذارید هست یا خیر.

بعد، با هم‌نوازی با تعدادی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان شروع کنید. روی درک آن‌چه درامرهای دیگر می‌نوازند تمرکز کنید، اینکه چرا به این شکل می‌نوازند و چه چیزهای دیگری می‌توانند بنوازند (بر اساس آهنگ‌های دیگری که آموخته‌اید). به زودی مسیری برایتان پدیدار می‌شود، درحالیکه که به طور پیوسته در حال ارتقای توانایی‌های درام‌زدنتان هستید.

با این بسته آموزشی فوق العاده، نواختن درامز را در کمتر از 2 ماه یاد بگیرید!- بدون نیاز به کلاس

اگر واقعاً می‌خواهید روندِ رشدتان را جلو بیاندازید، سراغ سایت متدِ کوباس بروید. درس‌های ویدیویی فوق‌العاده هستند چون کوباس مثال تمام‌عیاری از درامری است که توانایی‌های درام‌نوازی‌اش را از صافی نواختن موسیقی واقعی گذرانده است. او سال‌ها را صرف همنوازی و کار روی آهنگ‌های معروف در کانال یوتوبش کرده است اما هیچ کدام از بیش‌از 350000 دنبال‌کننده یوتوبش او را یک “درامر تقلیدکار یا میمون صفت” نمی‌خوانند. بلکه برعکس، عمدتاً یکی از خلاق‌ترین درامرهای آنجا درنظر گرفته می‌شود.

متد کوباس توسط تیم درامئو منتشر شده است. در آموزش‌های ویدیویی، کوباس چگونگی نواختن درام با گوش، یادگیری آهنگ‌های معروف، چگونگی خلق ردیف‌های نت کوتاه و بیت‌های خلاقانه، چگونگی تمرین مؤثر و چیزهای بیشتر را آموزش می‌دهد. این حتی شامل 18 آهنگ سرگرم‌کننده مخصوص همنوازی است که لایه درامشان حذف شده است.

اگر سوالی در مورد این پست دارید حتما با وب سایت سازی ها در میان بگذارید.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست