خانه / آموزش آنلاین درامز / 12 فیلم کاربردی آموزش ساز هنگ درام که باید ببینید!
هنگ-درمز

12 فیلم کاربردی آموزش ساز هنگ درام که باید ببینید!

درامز

در مطلب قبلی با دانلود 8 کلیپ زیبای درام نوازی حرفه ای که باید دانلود کنید! در خدمت شما علاقمندان به هنر موسیقی بودیم. در این مطلب 12 درس کاربردی آموزش ساز هنگ درام را در قالب ویدئوی آموزشی تهیه کرده ایم که می توانید بصورت رایگان آنها را دانلود نمایید. در گردآوری این ویدئوها سعی کرده ایم تا بهترین و مناسب ترین ویدئوهای آموزش ساز هنگ درام را برای شما تهیه نماییم تا علاوه بر الگوبرداری از نحوه نواختن موسیقی از تماشای این ویدئوها لذت ببرید.

مقدمه:

یکی از آلات موسیقی ساده که جزو سازهای کوبه‌ای و ملودیک می‌باشد، ساز هنگ درام است که توسط بدنه خود تولید صدا میکند و هیچگونه پوست یا سیمی در تولید صدا دخالت ندارد. هنگ درام از دو قسمت کاملاً جداگانه فلزی ساخته شده. یک قوس در بالا و یک قوس در پایین. قوس بالایی که نت‌ها بر روی این قوس قرار دارند، قسمتِ دینگ (Ding Side) نامیده می‌شود. طرف دیگر قوس زیرین می‌باشد که معمولا دارای یک سوراخ بزرگ در مرکز آن است، قسمت گو (Gu Side) نامیده می شود. نت اصلی ساز هنگ درام یا «دینگ»، بم‌ترین صدای این ساز را تولید می‌کند؛ که معمولاً ارتباطی با ساختار گام تولید شده توسط ساز ندارد؛ و دیده شده است که برای دو ساز با مجموعه نت‌های مشابه، دینگ با نت متفاوتی ساخته می‌شود.

مطلب کاربردی: آموزش طرز صحیح نشستن یک نوازنده درامز


نمونه ویدیوی آموزشی و تصاویر دروس

نمونه ای از این ویدیوها را در زیر می بینید (البته ویدیوهایی که دانلود می کنید، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند):

هنگ درام چیست؟

همانگونه که از شکل این ساز مشخص است، سازهنگ از دو نیم‌ پوسته‌ی فولادی تشکیل شده و شکلی شبیه به بشقاب پرنده را در ذهن تداعی می‌کند و بدون هیچ وسیله‌ی ویژه و ابزار واسطی، تنها با دست نواخته می‌شود.

در شکل‌دهی این ساز، از برخی اصول فیزیکی استفاده‌شده در طراحی ساز Steelpan استفاده شده است. این ساز ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد. در هنگ، ترکیب صداهای منحصر به‌فردی قابل شنیدن است و نوازندگی آن از طریق انگشتان دست صورت می‌گیرد. این ساز که ۵۲سانتی‌متر قطر و ۲۴سانتی‌متر ارتفاع دارد، روزبه‌روز در حال تکامل است؛ در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نسخه‌های دیگری از آن ساخته شد. همین موضوع باعث شد تا سازهایی با اختلاف نوسانات صدا شکل بگیرد و به واسطه‌ی تغییر کیفیت صدا در سازهای مختلف است که در برخی اجراها از دو مدل ساز گوناگون استفاده می‌شود.

این ساز نیازی به کوک کردن ندارد. البته سازهای نسل دومی که ساخته شدند، کوک را بهتر از نسل اولیه‌ی ساز هنگ نگه می دارند.

لینک دانلود :

⇓  دانلود فیلم های آموزش ساز هنگ درام

در این قسمت هم  تصاویر مختلف از این دروس را می بینید:

علاقمندان بخوانند: آشنایی کامل با درامز به همراه فیلم

دوستانی که در زمینه ساز هنگ درام تجربه دارند می توانند تجربیات مفید و آموزنده خود را در بخش نظرات سایت سازیها با ما و سایر هموطنان به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید سؤالات مرتبط خود را در بخش نظرات از کارشناسان ما بپرسید.

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست