خانه / آموزش تار و سه تار / آموزش سه تار (گام به گام) / دانلود رایگان 8 فیلم زیبا از سه تار نوازی های فوق العاده
سه تار سارا

دانلود رایگان 8 فیلم زیبا از سه تار نوازی های فوق العاده

تار-سه-تار

در مطالب گذشته با 8 تا از زیباترین تکنوازی های سه تار حسین علیزاده آشنا شدید. در این پست  8 فیلم زیبا از سه تار نوازی های بی نظیر و جذاب را برای شما هنرمندان و هنردوستان تهیه کرده ایم که لینک دانلود رایگان آنها را در متن قرار داده ایم. ما سعی کرده ایم تا ویدئوهایی را برای شما گلچین کنیم که از هر نظر کاربردی و اصولی باشند و بتوانند بهترین آموزش ها را به شما ارائه دهند. امیدواریم که این ویدئوهای آموزشی را بپسندید و از تماشای آنها لذت ببرید.

مقدمه:

تآثیر مثبتی که موسیقی بر روی احساسات و عواطف و افکار انسانها می گذارد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست مردم ملل مختلف از گذشته های دور تا کنون با انواع موسیقی ها انس گرفته و درک بالایی از موسیقی پیدا کرده اند. یکی از بهترین موسیقی ها سه تار است که افراد و هنرمندان زیادی در این رشته هنرنمایی کرده اند و استعداد سه تار نوازی خود را برای دیگران آشکار کرده اند. ساز سه تار که شباهت زیادی به تار و دوتار و دیوان دارد یکی از سازهای اصیل ایرانی است که دارای قدمتی کهن در این مرز و بوم می باشد. و در آن زمان، سه تار سازی محلی بوده که دارای سه سیم بوده، کلمه سه تار بر همین نکته دلالت می کند. کاسه سه تار نسبت به  کاسه تار، یک قسمتی، گلابی شکل و کوچک تر است سطح رویی کاسه سه تار نیز چوبی است؛ سه تار امروزی چهار سیم دارد.

اجزای سه تار عبارتند از: کاسه، خرک،صفحه رویی، دسته، پرده، شیطانک، سرپنجه، گوشه، سیم گیر. سه تار با ناخن انگشت اشاره و گاه توأم با ناخن انگشت وسطای دست راست نواخته می شود. به عبارت دیگر مضراب سه تار در واقع ناخن انگشتان نوازنده است، این ساز در حالت نشسته به صورت افقی روی ران پا قرار می‌گیرد به نحوی که دسته آن در طرف چپ و کاسه آن در طرف راست نوازنده باشد. به علت حجم کم صوتی، برای تک نوازی در جلوی جمعیت یا همنوازی در ارکستر مناسب نیست.

پست مشابه: دانلود آهنگ های تک نوازی سه تار (لطفی،علیزاده،غمگین و…)


نمونه ویدیوی آموزشی و تصاویر دروس

نمونه ای از این ویدیوها را در زیر می بینید (البته ویدیوهایی که دانلود می کنید، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند):

 


توی این پک فوق العاده، استاد بهزاد سلیمی، نواختن سه تار رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک سه تارنواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

لینک دانلود :

⇓  دانلود فیلم های سه تار نوازی های فوق العاده

در این قسمت هم  تصاویر مختلف از این دروس را می بینید:

مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید: راهنمای خرید بهترین مارک سه تار خوب با قیمت و کیفیت مناسب (مبتدی-حرفه ای)

مخاطبان گرامی! شما می توانید نظرات با ارزش خود را با ما در میان بگذارید. ضمن اینکه همکاران ما آماده پاسخگویی به سؤالات مرتبط شما در بخش نظرات همین پست می باشند.

تار-سه-تار

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام
    یک حقیقت پنهان و نامانوس با درک انسان وجود دارد و آن اینست که هرکس که هنری دارد بعلت غلط و احساس نادرست ، ابداع هنر دیگری را به معنای بد بودن و بی اهمیت شدن هنر خود برداشت میکند ،
    از اینرو با منطقی که روح پویای هنر، در آن جاریست روبرو نمیشود و ابدا معارفه و مشورتی نمیکند ‌ !!
    این مشخصه تعداد کثیری از نوازندگان است که شخصا مورد بررسی و پژوهش قرار داده ام
    جایی شنیدم که اکثر نوازندگان افسردگی مزمن دارند و همین نشان میدهد که چرا با اینهمه تکنولوژی و ابزار و آلیاژهای مفید و قابل دسترس ، سازها و آلات موسیقی در جای دوری از زمان گذشته توقف کرده اند و عاملی برای تشویق و ایجاد تغییر و تحول در آنها دیده نمیشود .
    گوئی آخرین نفری که تغییر مفیدی ایجاد کرده است شاگردی نداشته تا که رموز خاصی را به وی بیاموزد و بدینترتیب اتلاق نام هنر و نوازنده به عنوان هنرمند ، چندان جاذبه اس برای نسلهای جوان نخواهد داشت و تنها مانند رانندگان اتومبیل که سابقه و تجربه شان در راندن وسیله نقلیه ، حرکت محتاط گونه است به عاقبتی مشابه در موسیقی باید اکتفا نمود .
    اما برخلاف چنین جریانات تاسف انگیزی ، به چالشهایی که قویا به چشم میخورد و دلیل متنوع نبودن آنهاست پرداختم و به نتایج خوبی هم رسیدم که باعث شد نمونه های متفاوت با قابلیتهای بیسابقه ای را پس از چند نوع طراحی و تغییر ات بسازم که ثابت میکند ساختار تار و سه تار و گیتار با ظاهری نو و متفاوت غیر ممکن و پایانی بر تکنیک و سبک آنها نبوده است و بعنوان جرقه ای در اذهان عمومی مورد استقبال مستمر قرار خواهد گرفت .، دستاورد بیبدیل
    نسل جدیدی از خانواده ساز تار است که فقط دو فک نگهدارنده سیمها را دارند و نیازی به دسته و محفظه تقویت صدا ندارند و تکنیکهای خاصی را به نمایش میگذارند

    این عامل مستندیست برای تغییر و ساده تر شدن دانش نوازندگی که منجر به افزایش علاقه مندان به یادگیری این هنر اصیل و ارزشمند میگردد. ،

    به لطف خدا و خضوع ویاری اسانید محترم .و هنرمندان فهیم و گرامی
    انشاا…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست