خانه / آموزش ارگ بصورت آنلاین / مطالب آموزشی ارگ یا کیبورد / راههای ساده برای تقویت و پیشرفت در نوازندگی ارگ
راههای ساده برای تقویت و پیشرفت در نوازندگی ارگ

راههای ساده برای تقویت و پیشرفت در نوازندگی ارگ

کیبورد

همیشه برای پیشرفت سریع در هر کاری خصوصا یادگیری موسیقی و ارگ سعی کنید کار خود را با برنامه آغاز نمایید.ما در این مقاله سعی میکنیم ابتدا راههای تقویت و سپس راهکارهایی برای پیشرفت شما برایتان شرح دهیم.

5 راه براي تقويت نوازندگي ارگ

اگر شمايک نوازنده ارگ هستيد و به دنبال راهکارهايي براي تقويت نوازندگيتان ميگرديد ، مطالب زير رو مطالعه کنيد. ارگ يک ساز بزرگ و گرانبهاست.شما قبل از اينکه براي نواختن قطعات بزرگ و زيبا و بيشتر تمرينات اون اماده بشيد ، نياز به دانستن يک سري از اطلاعات داريد . در اين مقاله من ميخواهم 5 راه موثر براي تقويت نوازندگي ارگ را به شما معرفي کنم.

1) يافتن يک معلم یا پکیج های موسیقی خوب
تحت تاثيرگفته هاي افرادي گه به شما ميگويند شما به معلم ارگ نياز نداريد قرار نگيريد ! من شديدا به شما پيشنهاد ميکنم که به دنباليک معلم ارگ واجد شرايط باشيد ! چرا ؟ … نکته مهم همين جاست. با وجود يک معلم ارگ و اينکه مجبور به انجام دادن کاري باشيد ، شما خيلي سريع تر و خيلي بهتر ياد ميگيريد. روش دیگر استفاده از پکیج های آموزشی ارگ در منزل و تمرین با این اساتید هست که شما را مانند یک استاد خصوصی آموزش میدهند.

میتوانید از اینجا تهیه نمایید: پکیج های آموزش کیبورد

2) انجام تمرينات منظم
هيچوقت زماني که خسته هستيد تمرين نکنيد ! چون در اين هنگام شما تمرکز لازم براي تمريناتي که سودمند باشد و باعث پيشرفت شود رانداريد. تمرينات منظم نوازندگي ارگ نياز به يک هماهنگي خوب و مهارت در خواندن موسيقي دارد . براي بدست اوردن بهترين نتايج در تمرينات نوازندگي ارگ ، روزانه حداقل به 20 تا 30 دقيقه تمرين منظم نياز است.

 


کیبورد

توی این پک فوق العاده، استاد جلیل سجاد، نواختن ارگ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک کیبورد نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

نوازندگی ارگ

3) مشخص کردن هدف واقعي هنگام تمرين
وقتي درحال خواندن و تمرين کردن يک اهنگ هستيد ، هدفتان را مشخص کنيد . اهنگي که از همه لحاظ درست و علمي باشدپيدا کنيد و دانش و مهارت خودتان را با اون هماهنگ کنيد . براي مثال وقتي در حال مطالعه و تمرين کتاب چرني هستيد ، هدفتان را مشخص کنيد که مثلا هر روز يک صفحه راتمرين کنيد . البته بايد سطح کار و مهارت خودتان را در اين ميان در نظر داشته باشيد .

4) تقويت بينايي شما در خواندن
اگر شماهيچ مشکلي در خواندن نت هاي موسيقي نداريد خيلي سريع ميتوانيد اهنگهاي جديدي راياد بگيريد .
کار برروي مهارت در خواندن نت را با در اولويت قرار دادن تمرينات روزانه و اجراي چندميزان از تمرينات جديد قطعات ارگ ، ادامه دهيد

5) مطالعه کردن نوشته هاي در مورد اهنگسازان
وقتي شمادر حال نواختن يک قطعه سونات از موتزارت هستيد در حالي که هيچ چيز در باره زندگياش نميدانيد ، نميتوانيد خود را در قالب شخصيت اصلي داستان قرار دهيد و اين نواختن با احساس درست را براي شما مشکل ترميکند . همه چيز در مورد اهنگساز مورد علاقه خود را ياد بگيريد و تلاش کنيد که راه هايي براي نواختن اهنگهاي اوهمانند خودش پيدا کنيد .

از این مطلب هم استفاده نمایید: دانلود کتاب ۱۰۰ صفحه ای آموزش کیبورد

نحوه پيشرفت در سطح نوازندگي كيبورد:

آيا آماده هستيد كه بالاخره ياد بگيريد چگونه پيانو يا كيبورد را بنوازيد، صرف نظر از سالها درس هاي فراوان؟ اگر شما شبيه به خيلي از هنرآموزان من در كيبورد و پيانو هستيد، تمام درس هايتان و تمام تمريني ها، شما را تا اينجا آورده است. شايد بفهميد استعدادي در نواختن پيانو نداريد، وراي اينكه چه چيزي را فكر نمي كنيد، مي توانيد بدست آوريد، اين توصيه هاي مفيد براي بردن شما به سطح بعدي نوازندگي پيانو بسيار مفيد است.

point icon   شناخت الگوها رو ياد بگيريد

هر آهنگ نوشته شده، از يك الگو و يك ساختار قسمت ها و تسلسل هاي آكورد تشكيل شده است. شما بايد فقط به يك آهنگ مدرن مثل نغمه هاي بيتل ها گوش دهيد، تا بفهميد منظور ما چيست. براي بسط خزانه موسيقيايي خود و رواني در مهارتتان و بهبود آن، هر آهنگي كه مي شنويد را سريعا و به راحتي، الگوهايش را ياد بگيريد.

نوازندگی ارگ 1

point icon  با اعداد بنوازيد
هر آهنگي كه نوشته شده است در يك كليد خاص است. هر كليد گام خود را دارد، سري از نت هاي در فواصل معين. هر كدام از آنها صداي طبيعي و مطبوع به گوش مي دهند وقتي كه در ترتيب خود نواخته شوند. هر گام در هر كليد ، آكورد يك و آكورد دو خود را دارد. بجاي مجبور كردن خود براي حفظ كردن چگونه ياد گرفتن آكوردهاي پيانو و كيبورد بر اساس عادت، بجاي آن كليدهايي كه آكوردها در آن نواخته شدن و گام ها را ياد بگيريد. در آن صورت خيلي سريع و به راحتي مي توانيد بفهميد چگونه يك آكورد را در هر كليدي درجا بنوازيد. چه آن آكورد مورد نظر را حفظ كرده بوديد يا نه!

این مطلب اینجا به درد شما میخورد: آموزش رایگان نت های پیانو و کیبورد به صورت تصویری

point icon  گوش بدهيد:
نكته امروز درباره يادگرفتن نواختن از طريق گوش دادن است. راز يادگيري نواختن از طريق گوش دادن، ساده است. همان طور كه در مقاله قبلي ياد گرفتيد، 12 كليد موسيقي وجود دارد. با انجام دادن آن، مي توانيد راحت هر موسيقي كه مي شنويد را به كليدي كه دوست داريد، انتقال بدهيد. انتقال را ياد بگيريد و سپس به سطح بعدي نوازندگي كيبورد و پيانو، ارتقاع خواهيد يافت. كه همچنين مهارت في البداهه نوازي را نيز ياد خواهيد گرفت.

بيشتر نوازندگان پيانو مي توانند صفحه نت هاي موسيقي ها را بخوانند و دنبال كنند، ولي كمتر ديده مي شود كه نوازنده اي بنشيند و شروع به نوازندگي في البداهه بدون شنيدن آهنگي كه شنيده است، بكند و صداهاي مطبوع و خوبي به گوش بدهد. البته، اگر هنوز نمي دانيد كه چطور صفحه نت هاي موسيقي كيبورد و پيانو را بخوانيد، پس ممكنه هنوز بخواهيد اين مهارت رو بخوبي ياد بگيريد. ولي هزينه يادگيري اصول موسيقي فقط در نوشته شده ها نيست، بلكه در گوش دادن نيز هست. در تعاريف موسيقي، به اين ترم، تمرين گوش مي گويند. ياد بگيريد، كه صداهاي فواصل هارمونيك و ملوديك رو تشخيص دهيد و بيش از نيمي از راه پيشرفت را از اين طريق طي كنيد.

point icon  مهارت هايتان را به نمايش بگذاريد :
ما البته پيشنهاد نمي كنيم كه به صورت غير عرف اجتماعي جامعه به خيابان برويد ولي پيشنهاد مي كنيم كه وقتتان را در كنار موسيقي دانان استثنايي بگذرانيد.
عضلات بدن، حافظه بالاتري از توانايي فراخواني ذهن هوشيار ما دارند. با به سادگي غوطه ور شدن در محيط كه گوش شما در معرض شنيدن و نمايش قرار بگير، با نواخته شدن موسيقي كه شما مشتاقيد، بدنتان واكنش ساده تري در بازتوليد آن صداها روي كيبورد يا پيانوي خودتان را نشان مي دهد. مهمترين چيزي كه در ماجراجويي نوازندگي كيبورد و پيانو شما بايد اين است كه بخاطر بياوريد كه به آن هر روز توجه نشان دهيد.

نکته مهم! ارگ را بصورت حرفه ای، سریع و اصولی، بدون نیاز به کلاس بیاموزید! – با استفاده از این بسته آموزشی استثنایی

نيازي نست كه براي ساعت ها و ساعت ها در روز تمرين كنيد تا نوازنده خوبي شويد. فقط احتياج است كه هر روز زماني حتي كوتاه را وقف كيبورد يا پيانو كنيد تا مهارت هايي كه در حال ياد گرفتيد، در ذهن و بدنتان باقي بماند. مطالبی که در سازی ها آورده شد را به دقت عمل نمایید و پس از مدتی پیشرفت خود را دوچندان خواهید دید.

ارگ-کیبورد

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام واقعا ممنون از پکیج کاملتون ..
    من شدیداً دیوانه ی موسیقی هستم حتی یه کیبورد خوب هم خریدم ولی متاسفانه هیچوقت نتونستم به خاطر شرایط کاری آموزشگاه برم
    امیدوارم این پکیج شما بهم کمک کنه تا بتونم نوازندگی کنم بازم ممنون از زحماتتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست