خانه / آموزش آواز (گام به گام) / مطالب آموزشی آواز خوانی / چطور خواننده شویم؟ (چه چیزهایی لازم است)
خوانندگی

چطور خواننده شویم؟ (چه چیزهایی لازم است)

آواز

شما واقعیت را می دانید: و تمام وقت خود را با آواز خواندن می گذرانید و آرزو می کنید که مثل یک خواننده واقعی روی صحنه اجرا داشته باشید. احتمالا می دانید که راه پیش رو دشوار است و کار زیادی می برد، اما تبدیل شدن به یک خواننده حرفه ای امکان پذیر است در صورتی که صدا و سبک خود را پرورش دهید، برای برخی از تجهیزات ضروری سرمایه گذاری کنید، فرصت هایی را پیدا کنید که به شما اجازه می دهد در یک مکان و بین یک جمع کوچک آواز بخوانید و خودتان را با استفاده از CD های نمایشی و سایر ابزارهای تجاری تبلیغ کنید. ظاهر خود را هم با مراجعه به یکی از بهترین کلینیک زیبایی تهران به دلخواه تغییر دهید.

بخش اول: توسعه مهارت و توانایی ها

تمرین های خوانندگی

1- دروس آواز بخوانید. اگر قبلا متقاعد شده اید که می توانید به یک ستاره تبدیل شوید یا اگر تازه شروع به کار کرده اید، در هر دو حالت می توانید از درس گرفتن در این زمینه بهره مند شوید. با کار کردن با یک مربی آواز، نه تنها یاد می گیرید که چگونه بهتر آواز بخوانید بلکه یاد می گیرید که چگونه می توانید صدای خود را کنترل کنید تا همان طور که می خواهید بخوانید. به دنبال آموزشگاه های موسیقی یا افرادی باشید که در منطقه و محله ی شما به صورت خصوصی آموزش صدا می دهند.

  • برای یافتن معلم آواز مناسب، اهداف و خواسته های خود را برای آواز در نظر بگیرید و معلمی را پیدا کنید که در زمینه عناصری که امیدوارید در آن ها بهبود یابید تخصص داشته باشد. برای یافتن چندین معلم در منطقه خود ، یک جست و جوی آنلاین انجام دهید یا از آن ها درخواست کنید و یک درس واحد را با حداقل 3 نفر از آن ها بگذرانید. سپس، معلمی را که توانستید بیش ترین و بهترین ارتباط را با او برقرار کنید، انتخاب نمایید.

2- تمرین کنید. به عنوان یک خواننده، صدای شما ابزار شماست. اگر می خواهید یک خواننده چیره دست و ماهر شوید، باید تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید. در تمام احوال؛ درون حمام، درون ماشین، برای پدربزرگ و مادربزرگ، در گروه کر کلیسا یا در اتاق خود به تنهایی، آواز بخوانید.

  • ترانه ‌های مورد علاقه خود، اما در سبک ‌های مختلف را بخوانید. شما می ‌توانید با امتحان کردن انواع مختلف موسیقی، چیزهای زیادی یاد بگیرید.
  • آواز یک هنر کاملا فیزیکی است. علاوه بر تلاش برای زدن نت های صحیح، تمرین تنفس درست و نحوه حفظ بدن در حالت صحیح نیز اهمیت دارد.
  • با تمرین های فراوان، توانایی ها و ویژگی های خود مانند طیف صوتی، لحن طبیعی و سبک های ترجیحی خود را به عنوان یک خواننده یاد خواهید گرفت.

3- مدرک تحصیلی بگیرید. اگر چه برای تبدیل شدن به فردی مشهور و معروف به مدرک تحصیلی خاص یا سوابق تحصیلی نیاز ندارید، منتها اگر در ایجاد شغل خوانندگی جدی هستید، می توانید از تحصیلات بهره مند شوید. بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه هایی مانند موسیقی و عملکرد آوایی و صوت ارائه می دهند. این ها می تواند دانش و تجربه شما را تعمیق بخشد و در کل خواننده بهتری شوید.

 


avaz

توی این پک فوق العاده، استاد فرهاد فراهانی، آواز، تحریر و صداسازی رو جوری بهت یاد میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان خواننده حرفه ای شو و همه رو انگشت به دهان کن!


 

  • علاوه بر مطالعه مبانی تئوری موسیقی و عملکرد صوتی، بهتر است دوره هایی را بگذرانید یا درجاتی در رشته هایی مانند تجارت یا بازاریابی دریافت کنید. این امر باعث ایجاد تنوع در تحصیلات شما می شود و می تواند مهارت های ارزنده ای برای شما فراهم کند که بعدها هنگام تلاش برای معرفی خود به عنوان یک خواننده و تثبیت در تجارت موسیقی، از آن ها بهره مند شوید.
  • بسیاری از مدارس برای ورود به یک برنامه تحصیلی در زمینه موسیقی، نیاز به تست صدا دارند.

4- نحوه خواندن متن نوشته شده موسیقی (نت) را بیاموزید. حتی اگر صدای زیبایی داشته باشید، اگر نتوانید نت بخوانید، برای اهداف حرفه ای و رویایی خود در موسیقی بی سواد هستید. دانستن چگونگی خواندن نت به شما کمک می کند تا با سایر خوانندگان ارتباط برقرار کنید، آهنگ های خود را بنویسید و دانش خود را در مورد هنر تعمیق دهید. اگر سابقه رسمی در زمینه موسیقی ندارید، یک مطالعه مستقل برای یادگیری نحوه خواندن متن نوشته شده موسیقی و درک اصول تئوری موسیقی (ریتم، هارمونی و غیره) انجام دهید.

  • توجه داشته باشید که بسیاری از کنسرت ها به شما نیاز دارند که بتوانید متن نوشته شده موسیقی را بخوانید، بنابراین این یک مهارت اساسی است.

5- نحوه نواختن یک ساز را یاد بگیرید. خوب آواز خواندن یک مهارت است. با این حال اگر حداقل مهارت های اولیه را برای یک ساز دیگر داشته باشید، یک قدم جلوتر خواهید بود. در هنگام آواز خواندن می توانید سازهایی مانند گیتار، پیانو یا درام بنوازید. این کار به شما کمک می کند تا تمرین کنید، آهنگ بنویسید و با سایر نوازندگان ایده های خود را مطرح کنید. مهارت در چندین ساز می تواند شانس شما برای پیدا کردن کنسرت ها و سایر فرصت ها را افزایش دهد.

بخش دوم: فرصت ها را پیدا کنید

کلاس خوانندگی

1- اعتماد به نفستان را افزایش دهید. برای خوب خواندن در حضور دیگران، باید به خود اطمینان داشته باشید و کاریزماتیک و پرجذبه باشید. تنها راه برای ایجاد اعتماد به نفس واقعی به عنوان یک خواننده، بیرون رفتن از نقطه امن خود و آواز خواندن هر چه بیش تر است. می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • انجام کارائوکه (ابزاری سرگرم‌ کننده برای دوستداران آواز خوانی که از طریق یک صفحه نمایش و یک میکروفون، این امکان را برای افراد مبتدی فراهم می ‌کند تا در حین پخش موسیقی بی‌کلام آوازهای مشهور، متن اشعار آن‌ها را روی صفحه نمایش ببینند و از طریق میکروفن به ضبط صدای خود بپردازند)
  • اجرای موسیقی خیابانی
  • پیوستن به یک برنامه استعدادیابی
  • اجرا در یک مسابقه آواز
  • آواز خواندن در مهمانی ها، عروسی ها، در مراسمات مذهبی، برای خانواده در روزهای تعطیل و هر موقعیت عمومی دیگر.

2- به یک گروه کر یا گروه خوانندگی دیگر بپیوندید. هنگامی که آماده تغییر رویه و شروع به آواز خواندن در جمع هستید، می ‌توانید به دنبال گروه‌ هایی بگردید که با آن ‌ها آواز بخوانید. این گروه ها ممکن است شامل یک گروه کر در کلیسا، گروه هم خوانی مدرسه، گروه کلوپ شادی، گروه کر یک انجمن، گروه چارسرایی آرایشگاه، یک گروه سرود و غیره باشد. اگر بخواهید با این گروه ها آواز بخوانید ممکن است در کانون توجه نباشید، منتها هنوز هم می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید و خود را به سوی پیشرفت سوق دهید.

  • اگر علاقه مند هستید، می توانید از مدیر گروه آواز خود در مورد فرصت های خواندن به صورت انفرادی سوال کنید.

3- سبک خود را پیدا کنید. پس از این که به عنوان خواننده برخی از ریزه کاری ها را یاد گرفتید، می خواهید بیش تر تمرکز خود را روی منحصر به فرد شدن قرار دهید. منتها لازم به ذکر است که با انعطاف پذیری می توانید شروع خوبی داشته باشید. تا آن جا که می توانید خواندن را با استایل های مختلف امتحان کنید. سپس تصمیم بگیرید کدام یک را بهتر انجام می دهید و از آن بیش تر لذت می برید.

  • اگر به عنوان خواننده یا مجری از ویژگی های خاصی برخوردار هستید، زمان آن فرا رسیده است که آن ها را توسعه دهید. به عنوان مثال، شاید شما بتوانید نت های بسیار بالایی بخوانید یا صدای “ریز” متناسب با موسیقی مذهبی داشته باشید.

4- آهنگ های خود را بنویسید. اگر واقعا می خواهید به عنوان خواننده و مجری پیش بروید، می‌ توانید شروع به نوشتن مطالب خود کنید. روی نوشتن آهنگ به هر سبک و هر شکلی که بیش ترین لذت را از آن می برید، تمرکز کنید اما همیشه به دنبال فرصت هایی برای گسترش و توسعه هنر خود باشید.

  • شما می توانید موسیقی و متن را خودتان بنویسید، یا برای توسعه آن ها با یک همکار کار کنید.
  • اگر ساز می نوازید، از آن استفاده کنید تا به شما کمک کند ایده های موسیقی خود را بسازید، حتی اگر قصد دارید در نهایت با سازی متفاوت، آهنگ بخوانید.
  • همیشه یک دفترچه یادداشت پیش خودتان نگه دارید تا هر زمان ایده موسیقیایی به ذهنتان خطور کرد، آن ها را یادداشت کنید، یا از یک برنامه در تلفن همراه خود برای یادداشت برداری یا ضبط آهنگ استفاده کنید.

5- اهداف خود را تعیین کنید و سخت کار کنید. موفقیت در مقام خواننده کار و تلاش زیادی می طلبد و به احتمال زیاد در مسیر خود با عقب گرد و طرد شدن از سوی دیگران رو به رو خواهید شد. صبور بودن واقعا مهم است. با وجود برخی از داستان های مرتبط با افرادی که به نظر می رسد یک شبه به ستاره تبدیل شده اند، اکثر خوانندگان قبل از مشهور شدن، مدت ها تلاش زیادی انجام داده اند.

  • موفقیتی را که می خواهید به دست آورید، برای خودتان تعریف کنید. شما می توانید یک برنامه پنج ساله ایجاد کنید تا مشخص کند که به عنوان خواننده به کجا می خواهید رسید. با این حال تغییر را بپذیرید و بدانید که احتمالا برنامه شما تا حدودی دست خوش تغییرات خواهد شد.

برای تغییر تن صدا چه باید کرد؟ تنها 7 روش موثر

بخش سوم: خودتان را تبلیغ و به دیگران معرفی کنید

ابزار خوانندگی

1- یک کنسرت پولی منظم پیدا کنید. خیلی زود به دنبال شغلی باشید که به شما برای خواننده بودن کمک کند. این کار حرفه ‌ای بودن را به تجربه شما اضافه می‌ کند و حتی اگر فریبنده و پر زرق و برق نباشد، ممکن است درهای پیشرفت را به رویتان باز کند.

  • کنسرت های پولی برای خوانندگان می تواند شامل آواز خواندن در یک کشتی تفریحی، پارک، کلوپ، عروسی، مهمانی ها، آهنگ تبلیغاتی و غیره باشد.
  • برخی از خوانندگان می توانند به عنوان یک خواننده پشتیبان برای یک هنرمند محلی یا هنرمندانی که سفر می کنند، کار پیدا کنند. این امر می تواند یک فرصت عالی برای شبکه سازی باشد. به دنبال اطلاعیه هایی درباره آزمون های تست صدا باشید یا مستقیما با هنرمندان تماس بگیرید.
  • شما می توانید در باشگاه های محلی و مکان های دیگر به دنبال اجراهای پولی باشید، منتها در صورت داشتن یک مدیر برنامه، تجهیزات شخصی و نسخه ی نمایشی این کار بیش تر به شما کمک می کند.
  • در زمان “استراحت” خود، می توانید به دیگران درس آواز بدهید، موسیقی بیاموزید، در یک کلوپ به صورت قراردادی کار کنید، یا در شغل های دیگری که مربوط به آواز است، کار پیدا کنید. با انجام این کارها در حالی که می توانید آرزوهای خود را دنبال کنید؛ تجربه و درآمد ارزشمندی نیز کسب خواهید کرد.
  • پیدا کردن اجراهای منظم پولی برای یک خواننده بسیار دشوار است. اگر نمی توانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید، به دنبال کار در زمینه دیگری بگردید و در اوقات فراغت به کار خوانندگی بپردازید.

2- تجهیزات بخرید. اگر خودتان تجهیزات مربوط به اجرا داشته باشید، می توانید فرصت های برگزاری کنسرت را افزایش دهید. این تجهیزات به شما این امکان را می دهد که در مکان هایی که سیستم صوتی ندارند، یا در مکان هایی که ترجیح می دهند از امکانات شخصی خود استفاده کنید، به دنبال برگزاری کنسرت باشید. تجهیزات موسیقی ممکن است گران باشد. منتها هنگامی که تازه کار خود را شروع کرده اید، لزوما نیازی به داشتن تجهیزات پیشرفته یا هر گونه ابزارهای جدید نیست. اگر برای حرفه خوانندگی مصمم هستید پس سعی کنید در اسرع وقت تجهیزات خاصی را تهیه کنید، مانند:

  • یک میکروفون
  • یک سیستم PA
  • یک پردازنده صوتی
  • هر گونه تجهیزات مرتبط دیگر

3- یک نسخه ی آزمایشی از کارهای خودتان بسازید. هنگامی که مجموعه ای از آهنگ های خود را تکمیل کردید و عیب و نقص آن ها برطرف شد، می توانید ضبط محتوا را شروع کنید تا به عنوان نسخه آزمایشی استفاده شود. موارد ضبط شده می تواند به شما در برگزاری کنسرت ها، قراردادها و سایر فرصت ها کمک کند. برای ضبط صدا می توانید یک استودیوی حرفه ای را رزرو کنید (که ممکن است هزینه زیادی هم داشته باشد)، اما ضبط مناسب در استودیوی خانگی با استفاده از رایانه ها و نرم افزارهای درجه یک نیز امکان پذیر و بسیار آسان است.

  • به منظور ایجاد یک نسخه آزمایشی، فقط به 4 آهنگ نیاز دارید. اگر بخواهید، می توانید تعداد بیش تری ضبط کنید و از میان آن ها، بهترین ها را انتخاب کنید.

4- یک مدیر برنامه پیدا کنید. مدیر برنامه می تواند به شما در یافتن کنسرت ها، ارتقاء سطح، برقراری ارتباط، مذاکره در مورد قراردادها، کسب درآمد بیش تر و پیشرفت شغلی کمک کند. برای این کار می توانید به دنبال مدیران حرفه ای در منطقه خود باشید یا حتی از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بخواهید که به شما کمک کند.

  • مدیران حرفه ای هزینه ای را دریافت می کنند که ممکن است درصدی از درآمد حاصله شما از کنسرت ها و سایر منابع باشد. توجه داشته باشید که باید یک قرارداد کتبی تهیه کنید و در مورد یک سری از مسائل به توافق برسید.

5- نسخه ی آزمایشی خود را منتشر کنید. مدیر برنامه می تواند به شما برای انتشار نسخه آزمایشی برای کلوپ ها، ایستگاه های رادیویی، شرکت های ضبط و پخش موسیقی و غیره کمک کند. اطمینان حاصل کنید که نسخه ی آزمایشی شما قوی ترین کار شما را به نمایش می گذارد و در دسترس ترین قطعات شما را در اولویت قرار می دهد. همراه نسخه ی آزمایشی باید یک نامه کوتاه و مختصر و یا رزومه ای باشد که تجربه و موفقیت های شما به عنوان خواننده را ذکر می کند.

  • نسخه ی دمو یا آزمایشی شما ممکن است یک سی دی یا آیتم فیزیکی نباشد، بلکه مجموعه ای از آهنگ های آنلاین باشد. در هر صورت، همان ملاحظات ذکر شده در بالا اعمال می شود.

6- ارتباط برقرار کنید. در این دوره، اگر می خواهید به عنوان خواننده شناخته شوید، به نوعی حضور آنلاین نیاز دارید. در رسانه های اجتماعی مختلف برای خود پروفایل های حرفه ای بسازید، ضبط ها و فیلم های مربوط به اجرای خود را ارسال کنید و لیستی از موسیقی های خود را با قابلیت پخش آنلاین و دانلود، در صفحات شخصی مربوط به خود بارگزاری کنید.

  • ممکن است کسب درآمد مستقیم از طریق پخش آنلاین سخت باشد، اما احتمالا نام شما را سر زبان ها می اندازد و مردم را ترغیب می کند تا به دیدن اجرای شما بیایند. بسیاری از خوانندگان با قرار دادن موسیقی خود در یوتیوب، برای خود شغل ایجاد کرده و از این طریق امرار معاش کرده اند.

7- جزئیات مربوط به ظاهر خود را بهبود ببخشید و اصلاح کنید. شکل و شمایل و ظاهر برای خوانندگان مهم است. شما به عنوان یک خواننده، تصویری از خود و سبک موسیقی تخصصی خود ارائه می دهید. لباس هایی که می پوشید، نحوه حرکت و سایر جنبه های فیزیکی اجرا بسیار مهم است. با دقت فکر کنید که چگونه می خواهید از ظاهر خود برای ارتباط با مخاطب و هم چنین انتقال آن چه شما را منحصر به فرد می کند؛ استفاده کنید.

  • به عنوان مثال، اگر می خواهید موسیقی کلاسیک اجرا کنید، معمولا پوشیدن لباس رسمی منطقی است. اگر می خواهید خود را متمایز کنید، ممکن است بتهوون را با یک تی شرت و شلوار جین پاره اجرا کنید.
  • به همین ترتیب، اگر سبک موسیقی شما گوتیک راک باشد، ممکن است برای تماشاگرانتان عجیب باشد اگر در لباس های نمایشی و کلاه گاوچران حاضر شوید. منتها انجام این کار نیز ممکن است توجه دیگران را به طرف شما جلب کند.

8- تبلیغ، تبلیغ، تبلیغ. برای “شناخته شدن”، بیش تر خوانندگان باید به شکلی خستگی ناپذیر خود را تبلیغ کنند. اجازه ندهید فرصت های شما از دست بروند. علاوه بر جست و جوی کنسرت ها و فرصت های ضبط، می توانید:

  • یک شبکه مانند SXSWایجاد کنید
  • کالاهایی با آرم یا نام خود بفروشید (تی شرت، برچسب، کلاه، سی دی و غیره)
  • برای به اشتراک گذاشتن هویت خود به عنوان خواننده، یک press kit (پرونده ی اخبار و آگهی هایی که باید برای رسانه ها ارسال شود) درست کنید

برای تنظیم صدا چه بخوریم و چه نخوریم؟

نکات

  • از ابزار خود به خوبی مراقبت کنید: صدای شما. آب زیادی بنوشید، از استعمال دخانیات و مصرف زیاد الکل خودداری کنید، درست غذا بخورید و استراحت کافی داشته باشید.
  • گروهی را برای اجرا تشکیل دهید تا در صحنه اجرا تنها نمانید.
  • شخصیت وجودی خود را توسعه دهید. تیپ شخصیتی Taylor Swiftدر دوران نوجوانی مثل یک دختر مسیحی و سالم آمریکایی بود. Katy Perry هنگام شروع کار یک شخصیت گرم مانند فیلم The Girl Next Door داشت.
  • به مهارت خود اطمینان داشته باشید. اجازه ندهید دیگران در اعتماد به نفس شما دخالت کنند، زیرا حتی محبوب ترین موزیسین ها نیز با افرادی رو به رو می شوند که سعی می کنند آن ها را دلسرد کنند.

هشدارها

  • با این مسیر شغلی احتمالا با عدم پذیرش زیادی رو به رو خواهید شد. اگر می دانید که قادر نیستید طرد شدن را به خوبی کنترل کنید، ممکن است لازم باشد که گزینه دیگری را در نظر بگیرید.

آموزش ضبط صدای خواننده: همه نکات کاربردی

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست