خانه / آموزش آواز (گام به گام) / مطالب آموزشی آواز خوانی / برای تنظیم صدا چه بخوریم و چه نخوریم؟ (ویژه خوانندگان)
خوانندگی

برای تنظیم صدا چه بخوریم و چه نخوریم؟ (ویژه خوانندگان)

آواز

خوانندگان حرفه ای فصلی می دانند که داشتن بدن سالم برابر با داشتن صدای سالم است. اگر با خواننده ای رو به رو شدید، چه اپرا و چه پاپ، لیستی از آن چه می خورند و چیزهایی که سعی می کنند از خوردن آن ها اجتناب کنند به شما ارائه می دهند. در این جا به نقل از بهترین متخصص تغذیه ایران مجموعه ای از غذای های مفید و خوب برای آواز خواندن و این که چه چیزی برای گلوی شما مفید است ارائه می دهیم.

1-خوب: مایعات غیر گازدار

یکی از بهترین غذاها برای صدای آواز خواندن خوب مایعات است. به گزارش نیویورک تایمز، خوانندگان اپرای Metropolitan معمولا قبل از روی صحنه رفتن درخواست نوشیدنی هایی مانند آب، نوشابه تند و اسنپل (Snapple) (نوعی نوشیدنی غیر الکلی) می کنند. خوانندگان باید هیدراته بمانند، مخصوصا وقتی که برای مدت طولانی و بدون وقفه آواز می خوانند. هم چنین بهتر است مایعات غیر گاز دار مصرف کنید تا از خطر آروغ زدن هنگام آواز جلوگیری کنید. Soprano Patricia Racette گاتورید (Gatorade) (نوشابه غیر گازدار آمریکایی) آبکی را ترجیح می دهد زیرا در هنگام انجام کار باعث تقویت انرژی قند و الکترولیت می شود و هم چنین گلو را مرطوب نگه می دارد.

2- خوب: عسل

یکی از بهترین غذاهایی که قبل از آواز خواندن می توان از آن استفاده کرد، عسل می باشد زیرا گلو را تسکین می دهد (اکنون می دانید که چرا در بسیاری از پاستیل ها عسل وجود دارد!) عسل را با آب گرم و کمی آب لیمو مخلوط کنید (اندازه زیاد لیمو می تواند گلو را خشک کند) قبل از این که ترانه ای بخوانید یک نوشیدنی آرامش بخش و تسکین دهنده میل کنید.

3- خوب: غذاهای محتوی آب زیاد

این گروه شامل هندوانه، سیب، کلم بوک چوی و کرفس است! این غذاها برای آواز خواندن مفید هستند زیرا گلو را آب رسانی می کنند. سوپ های آبکی و آبگوشت نیز یکی از بهترین غذاها برای صدای آواز خواندن است – سوپ میسو، سوپ ABC ، سوپ دنده گوشت خوک لوتوس و سوپ مرغ نمونه های خوبی از این دسته هستند، به خصوص به این دلیل که سبزیجات موجود در سوپ ها به شما ویتامین بیش تری می رساند! هر چند باید توجه داشته باشید – سوپ های گوجه فرنگی و سوپ های خامه ای برای صدای آوازخوان ها خوب نیستند زیرا ممکن است باعث ریفلاکس اسید و افزایش تولید بلغم شوند.

 


avaz

توی این پک فوق العاده، استاد فرهاد فراهانی، آواز، تحریر و صداسازی رو جوری بهت یاد میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان خواننده حرفه ای شو و همه رو انگشت به دهان کن!


 

4- خوب: منابع پروتئینی

غذاهایی مانند مرغ سوخاری یا ماهی پخته شده غذاهای خوبی برای آواز خواندن هستند زیرا از منابع پروتئین کم چربی هستند که برای داشتن انرژی و احساس سیری طولانی تر ضروری می باشند، به خصوص اگر خواننده مدت طولانی نمایش داشته باشد.

برای تغییر تن صدا چه باید کرد؟ تنها 7 روش موثر

5- بد: محصولات لبنی

خواننده متزو- سوپرانوی آمریکایی،Kate Lindsey یک مجری ثابت در اپرا متروپولیتن، از ارتباط لبنیات با ایجاد بلغم و سخت شدن آواز خواندن شکایت می کند. این گروه شامل غذاهایی با پنیر، شیر یا خامه می باشند.

6- بد: کافئین و الکل

این نوشیدنی ها برای آواز خواندن مضر هستند زیرا کافئین و الکل ادرار آور بوده و منجر به کم آبی بدن و در نتیجه انقباض عضلات گلو می شوند. تنگی در گلو برای آواز خواندن خوب نیست، زیرا تارهای صوتی را که آزادانه در حال ارتعاش هستند از کار می اندازد.

7- بد: شکلات

متزو-سوپرانوی فرانسوی Stephanie d’Oustrac، که اپرای Carmen را اغلب در سراسر جهان اجرا می کند، از خوردن شکلات در روزهای اجرا خودداری می کند زیرا صدای او را “خز دار” می کند. در واقع، شکلات عضلات گردن را منقبض و بلغم بیش تری ایجاد می کند. هم چنین ممکن است باعث ریفلاکس اسید معده شود که برای خوانندگان کلاسیک که به صدای با وضوح زیاد نیاز دارند، ایده آل نیست.

8- بد: هر چیز بیش از حد روغنی و تند

این خبر بدی برای خواننده هایی است که از فست فود یا غذاهای آسیایی لذت می برند. این غذاها برای صدای آوازخوان ها مضر هستند زیرا گلو را چرب کرده و باعث ایجاد بلغم می شوند. غذاهای تند به ویژه باعث سوزش معده می شوند. اگر چه ممکن است هر چند وقت یک بار خوردن این جور غذاها مشکلی ایجاد نکند. سعی کنید از خوردن این غذاها در روزهای اجرا خودداری کنید!

با گفتن همه این موارد، میزان تحمل همه افراد نسبت به غذاهای خاص متفاوت است، زیرا همه ما از نظر جسمی متفاوت هستیم! برخی از خوانندگان ممکن است بین تمرینات قهوه بنوشند و هنوز هم خوب به نظر برسند، در حالی که دیگران به دلیل حساسیت بیش تری که دارند دقیقا موارد لیست بالا را رعایت می کنند. شما به عنوان یک خواننده باید این را انتخاب کنید که کدام غذاها برای صدای شما مناسب هستند و کدام غذاها گلو را قلقلک می دهند (به روشی بد). چه چیزی بهتر از یافتن یک معلم آواز خوب است؟ (اگر هنوز معلمی پیدا نکرده اید) که بتواند به شما بگوید چگونه از صدای خود مراقبت کنید! می توانید درباره درس آواز و صدا بیش تر بدانید.

حتما بخوانید!

5 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست