خانه / آموزش آواز (گام به گام) / مطالب آموزشی آواز خوانی / تمرین آواز خواندن برای مبتدی ها (به نقل از بزرگان موسیقی)
تمرین آواز خواندن برای مبتدی ها

تمرین آواز خواندن برای مبتدی ها (به نقل از بزرگان موسیقی)

آواز

تمرینات آواز خواندن را در این درس توسط آکادمی موسیقی سازی ها توضیح داده ایم.لذا از شما درخواست داریم همه موارد را کامل مطالعه نمایید و بسیار تمرین کنید،در نهایت متوجه تاثیر شگفت انگیز آموزش ها خواهید شد.

آواز خوانی و خوانندگی مهارتی است بر اساس حافظه ماهیچه های صوتی و صد البته مهارتی است، بیش از توانایی صحبت کردن. برای اینکه خواننده خوبی شویم باید بتوانیم به درستی نفس بکشیم، با قدرت و رزنانس بالا بخوانیم و از گام و نت صحیح خارج نشویم. خوانندگی بسیار مفرح و همچنین اگر به طور صحیح انجام شود با دنیایی از تحسین و تشویق همراه خواهد بود. صدا باید چگونه برای آواز خواندن از گلو بیرون بیآید هیچ کدام از معلمان آواز در ایران ، معلم تربیت صدا نبوده و آنها تنها ردیف و شیوه را آموزش می دهند. اینکه هنرجوی آواز صدا را چگونه بسازد و عیب صدای خواننده چگونه باید رفع شود تا بحال در موسیقی سنتی ایران سابقه نداشته است.

در حال آواز خواندن 2

هنر جو وقتی در کلاس آواز شرکت میکند ابتدا بدون آنکه نحوه تولید صدا، سلفژ صحیح، تئوری آواز، نحوه صداسازی و نحوه تولید تحریر را بداند او را با خواندن فلان گوشه در فلان دستگاه مواجه میکنند که همین امر موجب ترس بسیاری از علاقه مندان آواز خوانی و فرار از کلاس خواهد شد یا اینکه اگر مداومت کرده و در کلاس حاضر شوند نمی توانند به نحو درست و شایسته بخوانند بنابراین ضرورت دارد که موارد و روشهای فوق قبل از هر چیز به هنرجو آموزش داده شود. برای اینکه یک صدای خوب داشته باشیم باید یک ریه مناسب داشته باشیم . یعنی باید نفس خوبی داشته باشیم. از توضیحات پایه ای که همه میدونید مانند اینا : سیگارو قلیون نکشید . در هوای آلوده بیرون نرید . فقط آب ولرم بخورید فریاد نزنیدو اینارو که میدونید نمیگم و…

ده نکته مهم و تمرینی آواز خوانی

۱-زیر نظر یک استاد آواز و یا یک معلم آواز تمرین کنید:

حتی می توانید با دوست و آشنایی که قبلا دوره های آواز را گذرانده تمرین آواز کنید اما همیشه بهتر است که زیر نظر یک استاد و شخص حرفه ای تعلیم ببینید. انجام اشتباه یک تکنیک آواز می تواند به صدای شما صدمه بزند. اگر صدای شما قدرت کافی را ندارد، بدانید که به دلیل ماهیچه های تحت رشد و استفاده غیر صحیح از حنجره و تارهای صوتی است. اگر توانایی مالی رفتن به آموزشگاه و تعلیم زیر نظر استاد آواز را ندارید، از CD های آموزشی موجود در بازار یا از نمونه های دیگر در دسترس در یوتیوب استفاده کنید. در انتخاب معلم آواز تحقیق و دقت کنید. بسیاری تنها در پی سو استفاده از اشتیاق افراد علاقمند با روش های غیر اصولی و طولانی مدت در پی سود شخصی هستند و در این بین اساتیدی هستند که در برابر شاگرد و اعتبار خود احساس مسئولیت می کنند.

 


avaz

توی این پک فوق العاده، استاد فرهاد فراهانی، آواز، تحریر و صداسازی رو جوری بهت یاد میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان خواننده حرفه ای شو و همه رو انگشت به دهان کن!


 

در حال آواز خواندن 3

۲- رِنج و وسعت صدای خود را پیدا کنید:

یافتن وسعت صدا یک مسئله اساسی است، زیرا خواندن آهنگی که در رنج صدای شما نیست، فشار زیادی را به صدا و حنجره شما وارد می کند. برای اینکه به رنج های بالای صدا برسید، روی صداهای تولیدی “ترکیبی” کار کنید. صداهای تولیدی ترکیبی در واقع تر کیبی هستند از رنجهای پایین (صداهای تولیدی قفسه سینه) و رنج های بالا ( صداهای تولیدی از سر). برای دیدن نوع از تمرینات در “یوتیوب” کلمه MIX VOICE و VOCAL FRY را سرچ کنید. فراموش نکنید که رنگ و کیفیت صدای شما بسیار مهمتر از رنج صدای شما است. مخاطبین شما بیشتر عاشق کاراکتر صدای شما خواهند شد و به اینکه توانایی خواندن چه نتهایی را دارید، اهمیتی نمی دهند. هیچوقت کیفیت صدایتان را فدای کمیت و وسعت صدای خود نکنید.

۳- طرز ایستادن خود را تصحیح کنید:

در حالی که یکی از پاها کمی از دیگری جلوتر است، سعی کنید راست بایستید . سینه را به جلو و پهنای شانه ها را به عقب متمایل کنید. این طرز یستادن به شما کمک می کند که راحت تر نفس بکشید و حجم شش ها را برای ادای بهتر نتها و کلمات افزایش دهید. صورت و فک خود را ریلکس و راحت نگه دارید.

۴-تنفس صحیح:

عدم توجه و رعایت نکردن این مسئله حتی خوانندگان شناخته شده را در اجرا های زنده دچار مشکل می کند. صدای شما دقیقا شبیه به یک ساز بادی عمل می کند. عمل تنفس، 80 درصد خوانندگی را تشکیل می دهد و یک اجرای صحیح با تنفس مناسب آغاز و پایان می یابد.

در حال آواز خواندن

۵-ابزار های خدادادی خود را برای خوانندگی بهتر بشناسید:

استخوان تر قوه (درست در انتهای پایین گردن ) را لمس کنید. یک سانتیمتر پایینتر ابتدای دهانه شش ها است.
دنده هایتان را لمس کنید. وقتی شما نفس خود را فرو میبرید حجم سینه ها افزایش میابد و وقتی که نفس خود را خارج می کنید حجم آن کاهش میابد.
انتهای قفسه سینه، درست در زیر جناق سینه را لمس کنید. اینجا محلی است که دیافراگم قرار گرفته .

۶-اعتماد بنفس خود را تقویت کنید:

باید قبول کرد که خواننده های امروزی مخصوصا خوانندگان پاپ، به هیچ وجه دارای رنج صدای قابل توجهی نیستند. اما اجرا های بی نظیری ارائه می کنند که به لحاظ بصری و حتی شنیداری دارای جذابیت و گیرایی هستند. این موضوع تنها به یک فاکتور مهم بستگی دارد: اعتماد به نفس!

۷-همیشه قبل از خواندن و تمرین آواز، صدایتان را گرم کنید:

بهتر است که همیشه صدایتان را به این ترتیب گرم کنید: ابتدا رنج میانه صدا، سپس رنج پایین صدا و در آخر رنج بالای صدا و دوباره به رنج میانه برگردید. همیشه برای هر رنج صدایی 10 دقیقه زمان بگذارید و اگر صدایتان خسته است، زیاد به آن فشار نیاورید. هنگام گرم کردن صدا همیشه به رنجی برگردید که برایتان راحت تر است و بعد از چند دقیقه دوباره امتحان کنید. چیزهای دیگری که باید تمرین کنید:

داینامیک صدا: خواندن را در رنج میانه و بسیار ملایم شروع کنید و سپس بلندتر و پس از آن دوباره ملایم بخوانید. به این تغیراتی که در شدت رزنانس صدای خود بوجود می آورید، داینامیک صدا گفته می شود. حتی ساده ترین نوع داینامیک، به صدای شما روح می بخشد و هرچه بیشتر تمرین کنید و بلند و ملایم بخوانید صدای سالم تری خواهید داشت. در موسیقی کلاسیک داینامیک صدا از ساکت ترین تا بلندترین به صورت زیر نشان داده می شود:

PP “پیانیسیمو” ساکت ترین
P “پیانو” ساکت،
MP “متزو پیانو” نیمه ساکت،
MF ” متزو فورته” نیمه بلند
F “فورته” بلند
FF “فورتیسیمو” بسیار بلند

در ابتدا شما ممکن است تنها قادر به خواندن از MP تا MF باشید اما با تمرین بیشتر می توانید داینامیک صدایتان را افزایش دهید.

سرعت: از “دو” تا “سل” را و به عکس، در اکتاوهای مختلف و با ادای صحیح نتها با سرعت بخوانید. این تمرین به صدای شما انعطاف بیشتری می دهد.

در حال آواز خواندن 1

۸-آواهای صوتی را به درستی تلفظ کنید:

کلمات چیزی نیستند جز همین آواهای صوتی که به طور پیوسته اَدا می شوند و معانی را به وجود می آورند. پیوستگی بین آواهای یک کمه و همینطور بین کلمات یک عبارت، زیبایی خاصی به آن می دهد. بنابر این با تمرین بر روی حروف صدادار، تکنیک پیوستگی آوایی را تمرین کنید. کلماتی مانند “مادر”، “بی تو” و “نهایت” را انتخاب کنید و با ادامه ی تلفظ آواها و حروف صدا دار این تکنیک را تمرین کنید. “مااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااادر”، “بیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی تووووووووووو” این کار باعث گرم شدن صدای شما نیز می شود

۹-گامهای موسیقی را تمرین کنید:

اگر مشکل خارج خواندن دارید، حتما روزی 20 تا 30 دقیقه به تمرین بر روی گام های مختلف بپردازید. تمرین گامها به قدرت صدای شما نیز می افزاید و باعث کنترل بیشتر بر روی صدای شما می شود. ابتدا رنج صدایتان را مشخص کنید (TENOR, BARITONE, ALTO, SUPRANO و غیره) و نت هایی را که رنج صدای شما را پوشش می دهند بر روی کیبورد یا پیانو پیدا کنید و تمرین کنید.

۱۰-توقعات منطقی داشته باشید:

اگر روزی 20 دقیقه بر روی گامهای موسیقی تمرین کنید، می توانید بعد از 4 هفته تغییرات را احساس کنید. بیشتر مشکلات ناشی از خارج خواندن نت ها نیز بعد از 3 تا 4 ماه بر طرف می شوند. اگر کمتر از این میزان تمرین کنید، توقع زمانی بیش از این را داشته باشید. شاید سالها!

نکات مهم در هنگام آواز خوانی:

  • همانطور که صدای خود را گرم می کنید، بعد از اتمام آواز خوانی می بایست صدایتان را در اصطلاح سرد کنید.
  • یکی از تمریناتی که به پروژکتور معروف است این است که در هنگام ادای کلمات تا جایی که می توانید دهانتان را باز کنید، مثل اینکه می خواهید کلمات هر چه بزرگتر به مانند پروژکتور بر دیوار روبروی شما نقش ببندند.
  • یکی دیگر از تمریناتی که به شما کمک می کند رزنانس صدای خود را پیدا کنید، اینگونه است که بر روی پشتی یک صندلی خم شوید و شروع به خواندن کنید. ارتعاشی که در ماسک صورت ( ناحیه بینی، زیر چشمها و پشت دندانها) احساس می کنید مانند میکروفونی برای بدن شما کار میکند و باعث قدرت بخشیدن به صدای شما میشود.
  • بهترین رژیم غذایی برای صدای شما “آب” است. اگر مریض هستید، آب آناناس می تواند به صاف شدن گلوی شما کمک کند اما جای مصرف روزانه آب را نمی گیرد. قبل از خواندن، شیر یا آب پرتقال نخورید. شیرینی جات نیز صدای شما را خراب می کنند.
  • سلامت جسمی خود را حفظ کنید و فراموش نکنید که ورزش کردن به تنفس بهتر و در نتیجه بهتر خواندن شما کمک می کند.
  • اگر احساس می کنید صدایتان تو دماغی است، سعی کنی همزمان از طریق دهان و بینی تنفس کنید.
  • هنگام خواندن جیق نکشید. برای جلوگیری از این حالت صدا را از گلو به سمت ماسک صورت که قبلا به میکروفون بدن شما تشبیه شده بود هدایت کنید.
  • یکی از تمرینات مهم دیگر این است که حجمی از هوا را تجسم کنید و با یک آوای صوتی که ایجاد می کنید، از دیافراگم شما به سوی گلو و سپس ماسک صورت حرکت دهید و بر عکس. این تکنیک به قدرت صدای شما می افزاید و کمک میکند که به آسانی آواز بخوانید.
  • همیشه سعی کنید که خودتان باشید و به یاد داشته باشید که اگر ایمان داشته باشید که صدای خوبی دارید، حتما اینگونه خواهد بود. برای افزایش اعتماد بنفس ابتدا برای گروه های کوچک از دوستان و آشنایان بخوانید.
  • اگرچه خوردن روزانه آب برای صدای شما خوب است، اما 1-2 ساعت قبل از خواندن مصرف هرگونه خوردنی و آشامیدنی را قطع کنید.
  • از كسي تقليد نكنيد مگر اينكه بخواهيد چيزي ياد بگيريد تقليد از ديگران باعث ميشه شما وقتي صدا خودتون رو گوش ميكنيد بعلت شبيه نبودن صداتون به اون شخص احساس نااميدي كنيد هر صدايي براي خوانندگي مناسبه شما فقط بايد سبك خودتون رو پيدا كنيد و اگه اراده آهنين داشته باشين يك سبك رو بوجود بيارين
  • سعي كنيد گروهي آواز بخونيد اين كار باعث ميشه حالت خجالتي بودنتون از بين بره و بتونيد كلمات رو راحت بزبان بيارين در واقع اگه بتونيد خجالتي بودن خودتون رو از بين ببرين نصف راه رو طي كردين كه همونطور كه دوستان گفتند خوندن تو بيابون هم فكر بدي نيست
  • سعي كنيد هوارو از دهنتون به بيرون راه بديد در واقع تو دماغي نخونيد
  • نعناع و آب نبات بهترين گزينه براي كسايي هست كه ميخوان يك صداي صاف داشته باشند من تو بيشتر سايتاي خارجي اينو ديدم
    غرغره كردن با آب نمك كه مقداري هم جوش شيرين توشه ميتونه خلط رو از بين ببره و يك نكته مهم استفاده نكردن ( كم مصرف كردن ) از مواد لبني كه باعث خلط ميشن دوري از گرد و غبار و سيگار و مواد مخدر كه به صدا لطمه ميزنه دوري از نوشيدني هاي سرد و بخصوص تگري
  • و يك نكته جالب پوشيدن لباس يكدست كه تاثير خوبي در اعتماده به نفس داره و كلا داشتن اعتماد بنفس به هر روشي(((روياپردازي تلقين ………))) ضروريه

همچنین بخوانید همه مطالب در مورد : آموزش نکات مهم برای آواز خواندن

به قلم یکی دیگر از اساتید : هنرجوی آواز برای خواندن صحیح چه باید بکند؟

از محل برخاستن صدا تا قبل از زبان کوچک ، مخصوصاً در حلق هیچ کاری نباید با صدا کرد .زیرا خواندن از ته حلق بسیار صدا را بد می کند.گلو باید کاملاً باز باشد.صدایی که ازسینه بیرون می آید وسعت خوبی دارد اما کیفیت ندارد .
صدای خوب که از حنجره بر می آید باید به سقف دهان بخورد .در سقف دهان پرده پوستی به نام نرم کام وجود دارد که با برخورد صدا به نرم کام این قسمت به لرزش در می آید، که این بهترین نوع صدا در موسیقی آوازی ماست .
هیچ وقت نباید به فک فشار آورد .لب پایینی باید حالت طبیعی خود را حفظ کند .
صدا باید کاملا به صورت مخروطی از دهان بیرون بیاید .البته این در مقایسه با موسیقی آوازی سایر ملل کاملا بر عکس است .زیرا آنها از فضای جلوی دهان بسیار استفاده می کنند.اما در موسیقی ایرانی بیشتر کار روی صدا در فضای قبل از دهان استفاده می شود.
مثلا درکار پاوروتی برای ادای حرف آ به اندازه شش سانت دهانش باز می شود اما در موسیقی آوازی ما نباید بیشتر از ضخامت انگشت سبابه دهان را باز کرد و به این صورت ما آ را تقریبا نزدیک به اُ تلفظ می کنیم و لبها زیاد از هم باز نمی شود

همه مقالات مربوط به : آموزش آوازخوانی

تمرینات مورد نیاز:

درحالی که رو به دیوار ایستاده اید سر را کاملا” صاف کنید یعنی نباید سر به سمت بالا یا پائین و یا به راست و یا به چپ باشد سپس از طریق بینی به آرامی و به صورت عمیق به اندازه عدد 1 تا 3 به داخل نفس بکشید. همزمان عضلات شکم را رها کنید تا با هر نفس عمیق شما شکم به جلو بیاید در این حرکت قفسه سینه نباید هیچگونه حرکتی داشته باشد بعد عضلات شکم را منقبض کرده با فشار به امعاء و احشا و فشار به دیافراگم و در نهایت فشار به ششها بازدم را سریع انجام دهید. باید صدای هیس ایجاد شود.

singer

درهنگام این تمرین موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

  •  یادتان باشد که گلو و حنجره باید کاملاً راحت و آزاد باشد.
  •  خروج هوا به صورت کنترل شده باشد.
  • حرکت شکم در این تمرین بسیار مهم است اگر حرکت شکمی نداشته باشید تمرین شما نادرست است.
  • هوا را با شدت به طوری که صدای هوف بدهد از بینی خارج کنید.

30 بار این عمل را در هر بار تمرین تکرار کنید.اگر خواستید این تمرین را ادامه دهید سعی کنید که حتما استراحتی به خود بدهید.( بعد از 30 بار)
با این تمرین عملکرد دیافراگم برای شما مشخص می شود.

نکته مهم! با این بسته استثنایی آموزش آواز، آواز خواندن را بصورت اصولی، حرفه ای و سریع بیاموزید! (بدون نیاز به کلاس)

در مرحله بعد عمل دم و بازدم را طبق روش فوق انجام میدهید ولی این بار به جای اینکه فقط هوا را به بیرون بدهید آنرا در حلق به تارهای صوتی زده و تولید صدا میکنید و صدا را به بیرون میدهید بدون اینکه در گلو و عضلات گردن تغییری را ایجاد کنید صدای ایجاد شده خام و وحشی است برای ایجاد صدای اهلی و دارای رنگ خوب، بهتر است که آنرا به صورت مخروطی از دهان خارج کنید یعنی صدای پرقدرت دیافراگمی را بدون تغییر در گلو به سمت سقف دهان هدایت کرده پس از برخورد با نرم کام آنرا به سمت لبها هدایت کرده و با لبهای گرد و جمع صدا را خارج میکنیم این نوع صدا از بهترین نوع صداها در آواز ایرانی میباشد که البته تمام موضوعات فوق به صورت تئوری است اگر خواستید این تمرینات را انجام دهید حتما” باید در حضور یک استاد این تمرینات انجام پذیرد تا درستی و یا نادرستی تمرینات فوق مشخص گردد.

سازی ها: در آخر هم باید متذکر شویم که زیادی به حنجرتون فشار نیارید منظورم اینه که صبح تا شب کنترات نخونید ، روزی 1 الی 2 ساعت برای خوندن بیشتر از حنجرتون کار نکشید.

 

حتما بخوانید!

115 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عالي عالي ممنون از شما و استادي كه اين مطلب رو نوشته يا تايپ كرده
    واقعا عالي ❤️

    پاسخ
  • سلام
    من همیشه تو تست سرود رد میشدم و فک نمیکنم صدام خوب باشه اما خیلی دلم میخواد بلد باشم آواز بخونم به نظر شما برم کلاس آواز درست میشه یا بهتره فکرشو نکنم و بگردم یه استعداد ذاتی در وجود خودم پیدا کنم؟

    پاسخ
    • درود بر شما/کلاس به شما کمک خوبی خواهد نمود ولی چنانچه نمیتوانید هزینه کلاس ها را پرداخت کنید و یا وقت کافی ندارید پکیج آموزش آواز و تصنیف را که مانند یک استاد خصوصی شما را آموزش میدهد از فروشگاه سایت تهیه نمایید.موفق باشید

      پاسخ
    • نا امید نباشید بنده هم سی سال حسرت بدل بودم الان باچند تکنیک ساده میخوانم ولذت میبرم

      پاسخ
      • سلام علی آقا میشه شماره تماس شما رو داشته باشم من چند ماهه کلاس آواز میرم برای پیشرفت میخواستم کمکم کنید.

        پاسخ
    • اگر که علاقه دارید حتما دنبالش کنید چون اصولا استعداد خودشو با علاقه نشون میده

      پاسخ
    • همه حنجره رو دارن فقط باید تلاش کرد تا تقویتش کرد،نا امید نشو

      پاسخ
    • سلام عزیزم
      اگر تو چیزی موفق نشدی سعی تو بکن مثلا مایکل جردن و تو بچگیش از گروه بسکتبال مدرسشون اخراج کردن ولی الان یه بسکت بالیست حرفه ای بوده پس سعی و تلاش زیادی کن تا بتونی یک خواننده شی پس تسلیم نشو

      پاسخ
  • سلام من وقتی تمرین میکنم(خوندن از chest voice تا head voice) صدام قطع میشه، یعنی یکدفگی از chest voice میره به head voice. خیلی تمرین میکنم ولی بازم نمیتونم صدا رو یکپارچه کنم

    پاسخ
  • سلام من نوزده سالمه و علاقه شدیدی به آواز خوندن دارم ولی استعدادی ندارم میخواستم بدونم اگر برم کلاس آواز میتونم بعد از تمرین و گذروندن کلاس حرفه ای بخونم؟؟

    پاسخ
    • سلام میشه لطفا یک استاد با تجربه و نسبتا خوب برای شروع بگید. + ادرس و شهر نزدیک+ هزینه ای معمولا می برد

      پاسخ
  • سلام من 15 سال دارم اگه از این سن شروع به تمرین کنم چیزی در میاد و خیلی خجالت دارم به پدر و ماردم این علاقه رو بگم

    پاسخ
  • سلام من ۱۳ سالمه و صدای خوبی دارم اما وقتی که میخوام یه قسمتی رو که خیلی بکشم صدام میلرزه و حالت جیغ مانند در میاد لطفا کمکم کنین که صدامو از الان درست کنم مرسی ممنون

    پاسخ
  • من آوازمیخونم اماتحریرای پخته ای ندارم بایدچیکارکنم چه تمریناتی انجام بدم

    پاسخ
  • سلام من صدام خوبه استعداد خوندن دارم همین الانم یه وقایی میخونم ولی فقط واسه خانواده خودم چون میگن زن نباید بخونه و حرامه استعدادم داره کور میشه حتی هیچ کلاس اواز خوانیی هم واسه خانومااا نیس

    پاسخ
    • سلام یه سری کلاسای سولفژهست که خانومااستادش هستن میتونین تمرین کنیدولی تمرین کنیدکه چی بشه شمانمیتونیدتوایران بخونیدمگراینکه بریدخارج ازکشور برای ماآقایون هم سخته چه برسه شضما

      پاسخ
      • سلام بالاخره بایدیه ته استعدادی باشه که باکلاس رفتن شکوفابشه حتمابایه استادکاربلدمضشورت کنیدببینن درچه سطحی هستین واستعداددارین یانه

        پاسخ
      • ناامید کردن دیگرون تو ذاتتونه؟؟

        پاسخ
        • همونایی که علاقمند هستند ولی دنبالش نمیرن وترس دارند همیشه ناله می‌کنند… عزیزم باید براش هزینه کنی وقت عمر پول خواب همچی باید براش هزینه کنی شروع کن و فقط شروع کن نتیجش خودش داد میزنه

          پاسخ
    • اگر شما واقعا دینتون اسلامه و اعتقاد دارید پس بهتره روی موضوعات دیگه که استعداد داری تمرکز کنین (البته تو ایران خواننده های خانمی هم هست که کنسرتشون فقط برای خانم هاست )
      اگر اعتقاد ندارید اهمیتی نداره که از نظر مسلمون ها این حرامه . و البته خیلی از آیدل های جوان خارجی خانوده هاشون مخالف بودن ولی اون ها برای چیزی که دوست داشتن تلاش کردن .
      اگر کسی بگه سخته و نمیشه وفلان بهونه میاره و علاقه واقعی نداره *__*

      پاسخ
  • من عاشق مرسيقي و آواز خوندنم گاهي ميگن صداي قشنگي دارم اما خب نميدونم خيلي دلم ميخواد آواز خوندن و ياد بگيرم تو خونه هم گيتـار داريم هم سنتور اما من فقط يكم گيتـار بلدم و نميتونم برم كلاس بنظرتون چيكار كنم صدام رو قوي كنم؟

    پاسخ
  • سلام مرسی از مطالب خوبتون

    پاسخ
  • سلام من میخوام بخونم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم من نمی تونم اهنگ بخونم و موضوعی درست کنم نمیتونم جمله ها رو بسازم خیلی دوست دارم پاپ بخونم نمیتونم کمکم کنید

    پاسخ
    • عزیزم منم اولش اینطوری بودم اما یکم با تمرین با آهنگ های مختلف بعده ۱سالو نیم الان تمام آهنگ هایه پاپ و رپ رو میتونم فقط با یک یا دوبار گوش دادن اینه خودشون بخونم توهم اول با موزیکایه بقیه کار کن خود به خود مثه من و بقیه با موسیقی آشنا میشی و خوندنو یاد میگیری در ضمن هیچ وقت فکر نکن موزیکو کامل بلدی همیشه خودتو از همه بهتر بدون و اعتماد به نفس هم داشته باش ایشالا موفق شی برا منم دعا کن راستی سعی کن آهنگ رو درک کنی تا خوب بخونی نه اینکه حفظ کنی تو این بین هم عاشق خوندن باش هم سعی کن عاشق بشی

      پاسخ
  • سلام من ۱۸ سالمه و عاشق خوانندگی هستم ولی اصلا ایرانی دوست ندارم و فقط خارجی میخونم میخواستم ببینم برم کلاس اونجا میشه به ما به سبک خارجی خوندن رو یاد بدن؟؟

    پاسخ
  • منيره پيرحياتي
    تیر 27, 1397 9:06 ب.ظ

    سلام ميخواستم يك كلاس خوب و مطمئن معرفي كنيد براي اواز خواني

    پاسخ
  • خالد حیدری
    مرداد 18, 1397 8:44 ق.ظ

    با سلام و خسته نباشید ببخشید من چهچه زدن رو بلدم اما وقتی اوج صدامو بلند تر میکنم ب مشگل بر میخورم و صدام گیر میکنه ایا چطور این مشگل رو حل کنم .با تشکر

    پاسخ
    • مفهومی است به نام مساحت صوتی یعنی حاصلضرب فرکانس صدا در حجم که برای هر شخص تقریبا ثابت است. پس اگر فرکانس صدا را بالا می برید یعنی زیر ترین صدای خودتان که موقع چهچهه اتفاق می افتد، سعی کتید حجم یا همان بلندی صدا را پایین بیاورید تا از محدوده مساحت صوتی خود خارج نشوید. موفق باشید

      پاسخ
  • ف........................
    مرداد 20, 1397 8:40 ق.ظ

    خیلی خوب و مفید بووود..مرسی

    پاسخ
  • سلام من میخوام تو سبک رپ و پاپ صدام رو خوب کنم و اصول و قواعد هردو رو بخوبی یاد بگیرم کسی رو سراغ ندارید بهم معرفی کنی یا پکیجی رو اگر سراغ دارید حتما بهم معرفی کنید اگر ممکنه برام ایمیل کنید و در ضمن ممنونم بابت مطالب مفید و خوبتون

    پاسخ
  • سلام من عاشق خوندنم ولی تا حالا فرصت نداشتم الان که 45 سالمه و وقت کافی دارم .بنظرتون اگه شروع کنم میتونم موفق بشم؟ ضمنا بگم که صدام خوبه و نوازنده کیبوردم و یه سالیه که خیلی به خوندن علاقمند شدم

    پاسخ
  • عرض ادب، من19سالمه و ازبچه گی عاشق آهنگ خودن بودم وهستم وهمچنین متن های زیادی دراین خصوص نوشتم و اطرافیانم رو به وج اوردم فقط تنهامشکل اساسی که دارم توجمع نمیتونم بخونم یعنی خجالت زدم وبیشترضبط میکنم و صدام تودماغی نصف نیمه هس راه حلی برای انجام این کارندارید که صدام بازبشه ومشکلی نداشته باشم دراین خصوص خیلی متشکرمیشم

    پاسخ
  • سلام و هسته نباشید به شما دوست عزیز میخولستم بگم که من در حال حاضر چهارده سالمه و از نظر دوستان صدای قشنگی دارم ولی یکم تو دماغی هستش اطرافیان از صدام تعریف میکنند اما خانواده اصلن حمایتم نمیکنند فقط مورد تمسخر مادر و پدرم قرار میگیرم
    فردی رو هم میشناسم که میتونه بهم کمک‌ کنه اما خانواده خیلی مخالفت میکنن
    چجوری راضیشون کنم لطفا کمکم کنید

    پاسخ
    • ب نظر من نیازی نیس خانوادتو راضی کنید شما اعتماد ب نفستونو ببرین بالا و تمریناتی ک همین سایت نوشته رو انجام بدید مطمئنا خانواده بعد اینک سماجت شمارو ببینن خودشون راضی میشن

      پاسخ
  • با سلام
    من یک کلاس چهارمی هستم
    ولی هر سال که تست می دهم قبول نمی شم
    فردا هم باید تست بدم فقت همین امشب وقت دارم
    میشه کمکم کنید

    پاسخ
  • با سلام من خیلی به آپاز علاقه دارم حتی تو کافه ها بار ها و بار ها احرا داشتم و دوستان لطف میکردن بهم انگیزه میدادن ولی خب من باید یه گیتاریس پیشم باشه ک بتونم تمرین کنم و متأسفانه نمیتونم کلاس برم و یاد بگیرم ب نظر شما چظور میتونم بدون ساز آهنگای سبک خودمو تمرین کنم؟

    پاسخ
  • سلام ، واقعا ممنون بابت مطالب خوبتون

    پاسخ
  • سلام بنظر خودم صدای بدی برای خوانندگی ندادم اما متاسفانه خجالتیم و اعتماد بنفسم کمه چاره ای برای این وجود داره؟؟؟ یا کلا بیخیالشم؟

    پاسخ
  • سلام ممنون از مطالب خوبی که در اختیار علاقمندان به خوانندگی قرار دادید . لطف کنید چندتا استاد خوب بهمون معرفی کنید . بازم تشکر .

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر. ممنون از مطالب خوبتون. یه سوال داشتم. آیا راه حلی برا برطرف کردن صدای تو دماغی هست؟ اگر هست راهنماییم کنید لطفا

    پاسخ
  • سلام خدمت دوستان، قصدم اميد دادن به دوستانى هست كه فكر ميكنن نميتونن بخونن و واسه اين كار ساخته نشدن. من انقدر صدام از دادگاه خودم و ديگران بد بود كه واسه حرف زدن هم مورد تمسخر قرار گرفتم قبلا ولى الان 3ماه كلاس اواز سنتى ميرم و از 2 ماه پيش وقتى ميخونم همه تشويق ميكنن و لذت ميبرم و تازه به نقطه شروع نرسيدم و خيلى بهتر ميشم قطعا پس نا اميد نباشيد عين ورزش ميمونه فقط پشت كار ميخواد شايد شماره يك نشيد ولى ميتونيد تو تيم بازى كنيد يا على

    پاسخ
    • سلام میشه بفرمایید چه کلاسی رفتین ؟

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه دخترم من عاشق خوانندگی هستم و آهنگای انگلیسیو خیلی دوست دارم و همیشه‌آرزوم این بوده که جایزه ببرم ولی متاسفانه تو ایران شرایطش برای خانما نیست . من شک دارم نمیدونم که میتونم بهش برسم یا نه و دوستام بهم میگن صدات خیلی خوبه . کلاس صدا نرفتم تاحالا ولی شک دارم صدام خوب باشه نمیدونم.همیشه آرزوم این بوده که کنسرت بزارم و مثل بیلی آیلیش باشم و یا خیلی از خواننده های دیگه . میخواستم بپرسم که کلاس خوانندگی انگلیسی هست تو تهران ؟ اگه برم کلاس میتونم به اون چیزایی که بخوام برسم؟ با تشکر

        پاسخ
    • مرسی عالی

      پاسخ
  • ممنون از مطالب خوبتون.شیراز استاد اواز خوب میشناسید ما بریم اونجا؟برا استاد سه تار و گیتار هم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام . من 13 سالمه و به طور اتفاقی علاقه مند شدم . من با خواننده ها میخونم به نطرتون تاثیر داره؟

    پاسخ
  • سلام این بسته اموزشیتون برای هر سبک اوازی مناسبه یا صرفا مربوط به یک سبک خاص میشه؟؟؟؟

    پاسخ
  • سلام.من18سالمه و رپر اصلی و وکل کمکی یه تیمم. همه میگن صدای خیلی خوبی دارم ولی نمی تونم تحریرا یا های نت ها رو خوب اجرا کنم نفس کم نمیارم ولی صدام اونقدرا قدرتمند نیست و اگه کمی صدا تو محیط باشه صدام خیلی خوب شنیده نمیشه… چیکارکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  • سلام به دوستان خوب میشه لطفا بگین چجوری صدا و ریتم میدن من هرکار میکنم نمیشه
    همه میگن صدات خوبه ولی ریتم نمیدی چجوری اخه من خیلی علاقه داره به خوانندگی
    لطفا اگه کسی هست کمکم کنه ممنون میشم و تشکر

    پاسخ
  • سلام همسرم انقدر علاقه داره من آواز بخونم که یه جورایی داره برام آزاردهنده میشه. هرچند خودم خیلی علاقه مندم اما به دلیل هزینه های بالای کلاسها نتونستم هیج تمرینی داشته باشم. از مطالب مفیدتون ممنونم.. امید که روزی بتونم برای همسر آوازبخونم..

    پاسخ
  • سلام من ارزومه خواننده شم هدفم همینه تو اینده میشه بگین چیکار کنم تا به ارزوم برسم؟😢

    پاسخ
  • شقایق دیبا
    اسفند 4, 1397 2:00 ب.ظ

    سلام روزتون بخیر
    من بر حسب اتفاق با پیجتون آشنا شدم ، ببخشید من مدت 2 ماهه که کلاس آواز موسسه نینوا رو میرم چون همه اعتقاد دارن که صدای فوق العاده ای دارم و مثل گوینده ها و دوبلورهاست ، البته در واقع همینطوره و هرجایی حتی کوتاه هم صحبت کنم میگن گوینده رادیو یا تلویزیون هستید ؟ و خودم هم خیلی علاقه به خوندن دارم ، اما گذشته از همه اینها ، فکر نمیکنم این دلیل خوبی برای داشتن صدای مناسب آواز خوندن باشه اما استادم میگن که متعجبن از اینکه چرا زودتر شروع نکردم و خیلی تعریف و تمجید میکنن … حال سوال من اینه که ما بیشتر وقت سولفژ کار میکنیم و از روی کتاب نت پوزولی و تازه 2 جلسه است که تمرین آواز رو شروع کردم که آوازهای سنتی خانم دلکش و بنان و… ولی من اصلا راضی نیستم چون نمیتونن راهنماییم کنن که وقتی نت ها پایین هستن چطور میتونم باز بخونم و میگن فقط تمرین کن ولی مطمنم تکنیک های خاصی برای اینکار وجود داره چون دیدم خواننده ها وقتی جایی صداشون نمیتونه براحتی در بیاد تحریر آهنگ رو تغییر میدن ولی بمن فقط توصیه تمرین میشه!
    و یه سوال دیگه اینکه ، من برای آواز پاپ رفتم کلاس و با من سنتی تمرین میشه ، آیا این اشکالی نداره ؟
    در پایان خاطر نشان میکنم که قصدم تعریف از خود نبوده و نیست بلکه میخاستم مشکلم رو با توجه به وضعیتم بیان کنم .
    پیشاپیش ازتون سپاسگزارم

    پاسخ
    • شما خانوم گوگوش نیستین؟

      پاسخ
    • همچین از خودتون تعریف میکنید که هرکس ندونه انگار تیلور سویفت و بیلی ایلیش هستید
      بعد هم حرفتون نیاز به تعریف نداشت !!
      خب عزیز دلم منم دوبلور و گوینده هستم ولی یک بارم نگفتم و حالا حالا هم نمی‌گم که دوبلورم چون فقط 3 ماهه که دارم کار میکنم.به نظرم صداتون اصلا هم قشنگ نیست چون اگر قشنگ بود انقدر تعریف نمی‌کردید سعی کنید بقیه همیشه ازتون تعریف کنند:)

      پاسخ
  • سلام .من استعداد و صدای خوبی دارم ولی تو شهر ما کلاس آواز نداریم .صدام باید تربیت بشه .چیکار کنم ؟؟؟

    پاسخ
    • با سلام . ببینید شما باید به صورت انلاین پیش برید یا دوست و اشنایی پیدا کنید که صدای نسبتا خوبی داشته باشه.البته مهم هست که تجربه ه‍م داشته باشه . اگر هم کسی نبود از روش اول استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام من ۱۲ سال دارم و خیلی زیاد علاقه به خوانندگی دارم. بعضیا بهم میگن صدات قشنگه و بعضیا هم میگن خوب نیست. من روزی حداقل ۳۰ دقیقه تمرین می کنم و به نظر خودم صدام قشنگه. گاهی وقت ها هم صدام رو ضبط می کنم و گوش می کنم و گاهی وقتا خوبه و گاهی وقتا بد.
    به نظر شما اگر ادامه بدم به جایی می رسم؟

    پاسخ
  • سلام من سیزده سالمه و عاشق موسیقی و آواز خوندن هستم اما احساس میکنم اصلا صدای خوبی ندارم و رو نت نمیخونم و تاحالا برای بقیه نخوندم و اصلا اعتماد به نفس ندارم ،دو سال هم ویولن مینوازم .
    به نظرتون اگه کلاس صدا برم میتونم در اینده خوب آواز بخونم یا باید کلا فکر خواننده شدن رو از ذهنم بیرون کنم ؟

    پاسخ
  • سلام به همه دوستان عزیز. من صدام خوبه. ولی نت ها رو بلد نیستم. آیا باید کلاس پیانو یا گیتار برم یا کلاس خوانندگی. آهنگ بی کلام داشته باشم راحت میخونم. لطفا راهنماییم کنید. به امید موفقیت همه شما دوستان. ممنون

    پاسخ
    • سلام کلاس گیتار بری نت ها رو یاد میگیری ولی برای خواننده شدن باید یک ساز بلد باشی

      پاسخ
  • سلام.همه با شنیدن صدام و وویسام میگن چه صدای خوبی داری.خودم هم همین حس خوب رو دارم به صدام.اما دوست دارم از صدام برای گویندگی و دکلمه کردن استفاده کنم.از کجا شروع کنم؟

    پاسخ
  • سلام صدای خوبی دارم فقط رو ضربی که صداش کمه مشکل دارم نمیتونم باریتم بالانس باش یکم فالش میخونم چ راحلی هست ممنون جواب بدین هرکی راهکاری داره

    پاسخ
  • سلام من صدام بد نیست یعنی از اون نوع هاست کە توی یە ریتم مشخص خوبه ولی رپ هم دوست دارم میشە کمی در مورد تقویت رپ کمکم کنید و لازم بە ذکره کە من انگلیسی منظورم هست و تا حالا ایرانی کار نکردم و توی شهر ما هیچ کلاس اموزش صدایی نیست و در ضمن من هفدە سالمە و باید کنکور بخونم بنظرتون فعلا این یکسال رو بیخیالش بشم یا نە و در هر حال من بە خارج میرم و رپ رو بیشتر دوست دارم لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  • سلام دوستان
    من هجده سال سن دارم و از بچگی دوست داشتم بخونم و چون صدام یه خورده نازکه همیشه مورد تمسخر اطرافی ها بودم اما من صدای خودمو دوست دارم و عاشق آهنگای خارجی هستم یعنی اصلا به خوندن آهنگای فارسی فکرم نکردم و خواننده های مورد علاقمم آریانا گرند و سم سمیت و آهنگاشونم ب نظر خودم خوب میخونم خیلی هم دوست دارم برا خودمم ک شده بخونم و پیشرفت داشته باشم نمیخوام معروف یا سرشناس باشم برا دل خودم میخوام بخونم اما به خاطر تمسخرا همیشه پشیمون میشم اما اگر کسی هست که تو سبک مورد علاقم کمکم کنه خیلی خیلی خیلی خوشحال میشم

    پاسخ
  • مطالب غلط و درست درهم بود
    هرکسی باتمرین درست و اصولی حتی میتونه حجم صداش رو افزایش بده و زیبا تحریر و چهچهه بزنه که صداسازی اصلش همینه

    پاسخ
  • سلام من روی ساز گیتار دارم کار میکنم ولی صدای خوبی ندارم کلا نا امید شدم

    پاسخ
  • سلام. من یک سوال داشتم حتما برای خواننده شدن باید کلاس رفت؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر .من مثل عزیزان دیگه به شدت علاقه‌مند نیستم ولی موسیقی رو دوست دارم و پسر عموم هم خواننده مشهوری در زمینه پاپ هست.به پیشنهاد ایشون می‌خوام شروع کنم میگن صدام خیلی خوبه و ناخودآگاه خیلی از قواعد خواندن رو رعایت میکنم با توجیه به اینکه دخترم کجا و چه کلاسهایی باید ثبت نام کنم

    پاسخ
  • بنده مربی صدا سازی و آواز ایرانی هستم بنظرم صدا نباید به نرم کام برخورد کنه چون صدا خودش دارای قدرته و در اثر برخورد با نرم کام انسان را بخاطر لرزش در حلق به سرفه میاره صدا باید به جایی برخورد کنه که احساس خارش در گلو ایجاد نشه که اونجا همون سخت کام یا سقف دهانه مثلا اگه ی طبل پوست نرمی داشته باشه و بهش بکوبیم صدای خوبی نخواهد داشت ولی اگه پوست محکم و سختی داشته باشه با زدن کوبه میبینیم که صدای بسیار بهتری ایجاد میکنه سخت کام در واقع باعث میشه اصل صدا به داخل جمجمه انسان ظهور پیدا کنه و صدای بهتر و پخته تری بوجود بیاید ..
    منتظر نظر سایت و کارشناسان مربوطه هستم

    پاسخ
  • سلام. میشه لطفا چند تا از بهترین و حرفه ای ترین اساتید آواز و خوانندگی و صداسازی در تهران رو بهم معرفی کنید.؟؟؟
    ممنون میشم

    پاسخ
  • سلام
    من ی دختر ۱۸ سالم
    خب جلو دوستام خیلی میخونم و اونام خیلی هیجانزدن و همش میگن صدام خیلی خوبه
    فقط بعضی جاها کم میارم
    نمیتونم درست تحریرارو اجرا کنم
    ب خلافش تو پاپ خیلی خوب میخونم
    چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
  • من الان یه دختر ۱۸ ساله هستم ،از وقتی ۷ سالم بود میخوندم اما یکم خجالتی بودم با این حال دوستانم مجبورم میکردن براشون آواز بخونم و خیلی لذت میبردن اما پدر و مادرم هیچ وقت نذاشتن دنبال موسیقی یا حتی یاد گرفتن ساز برم چون فک میکنن این کارا بیهودست اونم برای یه دختر از بچگی تا حالا ازم میخواستن که یه دکتر بشم و همش منو از هنر دور میکردن اما الان میخوام برم دنبال علایقم امیدوارم که خونوادم بهم این اجازه رو بدن

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز ! واقعا ناراحت شدم و از اعماق وجودم ارزومندم به اهدافت برسی. همه قرار نیست با دکتر شدن موفق بشن . برو دنبال علایقت وگرنه وقتی شد 30 سالت تازه متوجه میشی چه اشتباهی کردم 🙂

      پاسخ
  • سلام من 16 سالمه و نوازنده کیبورد و پیانو و گیتار هستم اما توی خوندن کوک نمیخونم و وقتی صدای خودمو گوش میدم با اون چیزی که فکر میکنم خیلی فرق داره مشکل چیست؟

    پاسخ
  • خدایی عالیییییییییییییییبود

    پاسخ
  • سلام من در یک تست خوانندگی در کره جنوبی قبول شدم خیلی هم خوشحالم ولی آیا من می تونم کاری کنم که واقعا صدام شفاف بشه

    پاسخ
  • سلام من هنوز اول راهم و استعداد خوانندگی و توی خودم پیدا کردم فقط نمیدونم چیکار کنم که صدام 100 درصد کوک بشه.

    پاسخ
  • من خوب میخونم ولی باید کمی پخته شم استادم دارم ولی استادم میگه هروز بیا من نمیتونم برم یک روز در میون میرم

    پاسخ
  • مهدی راشدی
    مرداد 16, 1399 4:18 ق.ظ

    سلام خیلی ممنون ازشما عالی است

    پاسخ
  • درود بر شما . ممنون از مطلب خوبتون. فقط من یه سوالی درباره همین موضوع داشتم…سوالم این هستش که چرا بعضی خواننده ها صدا شون موقع خوندن فرق داره ولی موقعی که حرف میزنن هم صداش با صدای خوندن فرق داره؟؟؟

    پاسخ
    • با سلام ! حقیقتا سوالی بود که خودم هم تا چندین سال پیش درگیری بودم ولی الان که متوجه شدم بد نیست که جواب شما رو هم بدم. وقتی یک نفر اهنگی رو میخونه با هزار مدل ادیت و فیلتر خونده میشه تا صدا قشنگ تر بشه و با کنسرت تفاوت داره ولی اگر خواننده واقعی باشه تفاوت خیلی کمی داره ولی قابل مشاهدس. به عنوان مثال وقتی خواننده صدای خود را بم یا ضعیف می‌کنه شما فکر میکنید با میکروفون این کارو کرده ؟ نه براش ادیت زدن و …..
      و اون فردی رو که دیدید لحن حرف زدنش متفاوت بود با خواندنش یا خیلی ماهره . یا همه ی موزیک ویدیو و… صداش کاملا متفاوته بستگی به اون فرد داره . امید وارم به جواب رسیده باشید –

      پاسخ
      • برای همین هست که داخل کنسرت صداها کمی متفاوت هست . و یک اصطلاح هست که میگه اگر خواننده خواننده باشد از فیلتر کمی استفاده می‌کنه چون کنسرت ابروش می‌ره
        جریان اینه امید وارم متوجه شده باشید !

        پاسخ
  • من ۲۱سالمه دخترم خیلی علاقه ب آوازخوندن دارم ولی خب هیچ مهارتی ندارم،امید هس ک با تمرین و کلاس صدای خوبی داشته باشم برای خوندن؟!

    پاسخ
  • سلام من صدای خوبی دارم ولی نمیدونم باید از کجا شروع کنج و توی سایت شما از فروشگاه کدوم بسته رو خریداری کنم

    پاسخ
  • محمد مهدی
    مهر 9, 1399 7:38 ب.ظ

    سلام من ۱۷ سالمه خانوادگی صدای قشنگی داریم من صدامو خیلی میکشم و لهجه دار حرف میزنم ولی بیشتریا میگن صدات خوبه ولی لهجت بده
    ولی خودم ویس خودمو گوش میدم از صدام بدم میاد و اینکه من واقعا ذهنم خیلی بازه یک خودکار به من بدین براتون شعر مینویسم بدون درنگ و واستادم و با محتوا

    واقعا علاقه شدید دارم
    عموم خیلی صداش قشنگه مادر بزرگم هم خانندس
    ولی صدا خودمو گوش میدم اصن خوب نیست

    پاسخ
    • سلام و عرض ادب .وقت بخیر،این اشکال نیست متونید با تمرین فن بیان درستش بکنید اگر دوست داشتین تو واتساپ بیشتر توضیح خواهم داد این شماره واتساپ منه ۰۹۱۹۲۰۰۲۹۵۳

      پاسخ
    • همه آدما از وزس خودشون بدشون میاد
      چون صدایی که وقتی حرف میزنیم از خودمون میشنویم چون حنجره و گوش ما با هم مرتبط هستن فرق میکنه

      به این دلیل از ویس خودمون بدمون میاد که مغز باور نمیکنه این صدای غریبه صدای خودشه
      برای اینکه بفهمی صدات خوبه از دیگران نظر بگیر😉

      پاسخ
  • سلام مه صفی الله هستم از افغانستان!
    حدود بیست و یک ساله هستم و کلاس موسیقی در منطقه ما نیست!
    وقتی در خانه تمرین میکنم نمیفهمم چگونه درست تمرین کنم و در قسمت حنجره و گلویم سوزش احساس میکنم که مانع تمرینم میشه!
    البته امکانات بریم مهیا نیست!
    چه بخورم تا گلویم صاف شود و سوزش از آن دور شود! و دیگه چگونه بدون آله موسیقی در خانه تمرین کنم توسط مبایل یا لپ تاپ…اگر کمک کنین خوش میشم!تشکر

    پاسخ
    • اب باید زیاد بخوری ….روی موبایل یا تبلت نت های متناسب با رنج صداتو پیدا کن و عین همون نت ها رو تمرین کن خیلی تاثیر داره

      پاسخ
  • ببخشید اگه پدر مادرت نذارن بری پیش استاد یا کسی که بلده میتونیم در خونه تمرین کنیم

    پاسخ
    • میشه تمرین کرد ولی واقعا در منزل هم نیاز به یک مربی دارید. حداقل به صورت آنلاین

      پاسخ
  • من یه دو سالی اواز سنتی پیش شهریار بلوچستانی اصفهان کار کردم تهرانم رفتم پیش حمید رضا نور بخش قبول شدم ولی به دلایلی ول کردم حالا دوباره میخوام ادامه بدم وقتی میخونم همه تقریبا دوست دارن ولی مثل قبلش نیست از مطالبتون استفاده میکنم ممنون.

    پاسخ
  • سلام من 13 سالمه و دخترم
    من بيش از حد به خوانندگي علاقه دارم و تمام اهنگهايم كه گوش ميدم و ميخونم انگليسي هستن و به نظر خودم خيلي خوب ميخونم ولي تمام اطرافيانم منو مسخره ميكنن و به علايقم اهميتي نميدن (البته تا چند ماه ديگه به تركيه قرلره مهاجرت كنيم)
    چ ككار كنم؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیزم! واقعا جای تأسف داره که بقیه به نظرات شما اهمیت نمی‌دهند ولی شما هدفت رو دنبال کن و به بقیه فکر نکن اگر قرار بود سلبریتی ها به مخالف هاشون فکر کنند الان سلبریتی نبودند و جهان نمیشناختشون:)

      پاسخ
  • میشه توضیخ چطور باید روی بیت خواند؟ من تکصت های خوبی مینویسم صدامم خوبه و نفس قوی هم دارم ولی مشکلم اینه که روی بیت نمی تونم بخونم .

    پاسخ
  • من صدایم بد نیست
    میخواهم با سبک و آهنگ‌های آقای سراج شروع کنم. ممکن است؟

    پاسخ
  • امیرحسین
    دی 25, 1400 5:12 ب.ظ

    سلام چگونه بتوانیم در خانه خوانندگی رایاد بگیریم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر،من علاقه به خواندن سنتی دارم ،ازکجا باید شروع کنم؟

    پاسخ
  • اسفندیار
    تیر 12, 1401 7:56 ق.ظ

    سلام، خوشا آنان که از کودکی برای خودت هنری اندوخته کردند در زمان پیری تنها نباشند، ای کاش زودتر این مطالب بسیارخوب به گوشم می رسید، خدا به شما عمر بده با این مطالب جالبی که فرستادید، با عرض پوزش بنده55سالمه، امکان تمرین صدا برام هست، ممنونم اگر جواب بدید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست