خانه / آموزش آواز (گام به گام) / مطالب آموزشی آواز خوانی / این غذاها را قبل از شروع تمرین آواز نخورید!
این غذاها را قبل از شروع تمرین آواز نخورید!

این غذاها را قبل از شروع تمرین آواز نخورید!

آواز

برای اجتناب از خلط گلو، غذاهایی را نباید قبل از خواندن بخورید! این قضیه برای هر خواننده‌ای که به دنبال بهترین صدا است، اهمیت دارد. هیچ چیز بدتر از خلط گلو قبل از آواز خواندن وجود ندارد. هر چقدر که بیشتر آواز می‌خوانید، این خلط بیشتر می‌شود. در نهایت باید گلویتان را صاف کنید که هیچ کس هم تمایلی به شنیدن این صدا ندارد و در آخر هم به صدایتان آسیب می‌زنید چون گلویتان برای آواز خواندن، مقاومت می‌کند. خلط این مقاومت را ایجاد می‌کند.

طرز افزایش ظرفیت ریه/شش برای آواز و خوانندگی بهتر

هرچقدر بیشتر گلویتان را صاف کنید، تارهای صوتی را بیشتر تحریک کرده و خلط بیشتری برای حفاظت از خودشان تولید می‌کنند و این چرخه ادامه می‌یابد.

فهرستی از غذاها که نباید قبل از خواندن، بخورید

  • لبنیات: (شیر، شکلات شیری، کره، پنیر، پروتئین آب پنیر، کاری‌های حاوی کره، بیسکوئیت‌ها) باید برچسب غذاها را بررسی کنید تا مواد حاوی مقدار زیاد لبنیات مثل سوپ گوجه را خریداری نکنید! اگر شما هم مثل من، به لبنیات حساسیت دارید، حتی مصرف کم آن هم باعث ایجاد خلط زیادی می‌شود.
  • غذای پرادویه: کاری‌های تند، غذای مکزیکی، پیتزای چیلی و فلفل چیلی نخورید.
  • نان: متوجه شده‌ام که نان صنعتی باعث سستی و آروغ زدنم می‌شود. هنگامیکه معده‌ام مثل یک بالون ورم کرده، نفس کشیدن برایم سخت می‌شود. این امر مانع از آواز خواندن خوب هم می‌شود.
  • عسل: عسل تمام گلویم را می‌گیرد. این پوشش عسلی باعث می‌شود تا گلویم را صاف کنم که این کار باعث ایجاد خلط بیشتری می‌شود.

آنچه را که می‌خورید، یادداشت کنید

ما با هم فرق داریم، اگر حذف هیچکدام از غذاهای فهرست فوق، مشکل خلط را حل نکردند پس باید، دفترچه یادداشت غذایی تهیه کنید. هنگامیکه اجرای خوبی داشتید، آن روز چه خورده‌اید و روزیکه اجرای بدی داشته‌اید، چه خورده‌اید؟ غذاها را مقایسه کنید تا مشکل غذایی خودتان را پیدا کنید. سپس آن غذا را از رژیم ماهیانه کنار بگذارید. اگر مشکلتان رفع شد پس مشکل غذایتان را پیدا کرده‌اید.

نکته دیگر اینکه اگر نخوردن آن غذا فرقی برایتان نداشت پس قبل از خواندن، مقدار زیادی از آن را نخورید. معده پر مانع از انقباض درست ماهیچه‌های تنفسی می‌شود که در مقابل صدایتان را خفه می‌کند. اغلب شاگردان آواز معتقدند که در روز اجرا، بعد از صبحانه چیزی نمی‌خورند. اگر می‌خواهید غذا بخورید پس 2 ساعت قبل از برنامه، وعده مختصری بخورید. خودم به شخصه زیاد به غذا فکر نمی‌کنم.

 


avaz

توی این پک فوق العاده، استاد فرهاد فراهانی، آواز، تحریر و صداسازی رو جوری بهت یاد میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان خواننده حرفه ای شو و همه رو انگشت به دهان کن!


 

چند نکته مهم و ساده راجب طرز ایستادن موقع خوانندگی و آواز

اگر این مقاله برایتان مفید بود در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. در اینجا با غذاهایی آشنا شدیم که نباید قبل از آواز خواندن بخورید. اگر غذاهای دیگری برای قرارگیری در این فهرست، مدنظرتان است، مطرح کنید.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست