خانه / آموزش آواز (گام به گام) / مطالب آموزشی آواز خوانی / اهمیت نوشیدن آب برای تقویت و تعادل آواز و صدای خواننده
خواندن

اهمیت نوشیدن آب برای تقویت و تعادل آواز و صدای خواننده

آواز

تارهای صوتی ما غشاهای ظریفی هستند که با روکش محافظ مخاطی پوشانده شده‌اند تا از آنهادر برابر اصطکاک طبیعی در حین صحبت یا آواز پیشگیری کند.

اهمیت نوشیدن آب

این روکش مخاطی به راحتی از تعادل خارج می‌شود برای مثال هنگامیکه سرما می‌خوریم، مخاط بیشتری تولید می‌کنیم یا در هنگام صحبت کردن یا آواز خواندن زیاد، این روکش مخاطی خشک می‌شود. اصطکاک بیش از حد تارهای صوتی می‌تواند باعث تورم تارها شود. تارهای متورم به اندازه تارهای سالم، لرزش ندارند و باعث آسیب جدی‌تر مثل بروز غده می‌شود.

تا حد امکان باید تارهای صوتی را آبرسانی(هیدارته) کنیم. هنگامیکه آب می‌نوشیم به طور مستقیم تارهای صوتی را شستشو نمی‌دهیم. بدنمان به گونه‌ای طراحی شده که پره‌ای از پوست، حنجره ما را پوشانده تا غذا و آب وارد ریه‌ها نشود. تارهای صوتی در زیر این پره و در بالای نای درون سیب آدم (حنجره) قرار گرفته‌اند.

طرز افزایش ظرفیت ریه/شش برای آواز و خوانندگی بهتر

برای آبرسانی مناسب تارهای صوتی باید مقدار زیادی آب بنوشیم. این آب به وسیله‌ی معده جذب شده و در سراسر بدن توزیع می‌شود. در حدود30 دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد تا آب به حنجره برسد و صدا از آن بهره مند شود پس درست قبل از آواز خواندن آب، ننوشید. حداقل 30 دقیقه قبل از آواز خواندن، آب کافی بنوشید.

 


avaz

توی این پک فوق العاده، استاد فرهاد فراهانی، آواز، تحریر و صداسازی رو جوری بهت یاد میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان خواننده حرفه ای شو و همه رو انگشت به دهان کن!


 

از کجا بدانید که آب کافی نوشیده‌اید؟ بهترین راه برای پی بردن به اینکه آب کافی نوشیده‌اید یا نه توجه به رنگ ادرار است. بدنمان از آب برای بیرون راندن سموم و مواد زائد استفاده می‌کند. هر چقدر ادرار روشن‌تر و تمیزتر باشد یعنی آبرسانی بدنتان خوب بوده است. ادرار تیره‌تر و کمتر هم به معنای آبرسانی کمتر است.

زیاده روی نکنید و چند گالن آب را همزمان نخورید چون بیمار می‌شوید بلکه نوشیدن جرعه‌های کوچک و متوالی در طول روز، سطوح آبرسانی را بالا نگه می‌دارد.

10 درمان خانگی علمی برای بازیابی صدا و تقویت آن برای خوانندگی

نکته‌ای مهم: دراین زمینه مطمئن شوید که مثانه خود را خالی کرده‌اید. هیچ چیز بدتر از نیاز به دستشویی رفتن روی صحنه نیست. توالی 30 دقیقه‌ای از آوازها، بی پایان به نظر می‌رسد و تا زمانیکه از روی صحنه پایین بیایید به حرکات خنده دار و جنجالی زیادی نیاز دارید.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست