خانه / آموزش آواز (گام به گام) / طرز افزایش ظرفیت ریه/شش برای آواز و خوانندگی بهتر
آوازخوانی

طرز افزایش ظرفیت ریه/شش برای آواز و خوانندگی بهتر

آواز

در حقیقت، هیچ روشی وجود ندارد که بتوانید ظرفیت یا اندازه ریه خود را افزایش دهید. اما روش‌هایی وجود دارد که به افزایش قدرت ریه شما کمک می‌کند. قوی‌بودن ریه برای خواننده‌ها، ورزشکاران و غیره بسیار مفیداست.

5 اشتباه فاحش که اکثر موسیقی دانان مرتکب می شوند!

گام1 : تمرینات قلبی و عروقی

در ابتدا باید تمریناتی انجام دهید که باعث تقویت قلب و عروق شما شود. در این تمرینات نباید زیاده‌روی کنید، زیرا ممکن است قلب و عروق شما آسیب ببیند. این تمرینات باعث می‌شود تا اکسیژن بدن شما تامین‌شود. اضافه شدن اکسیژن به ریه‌ها، باعث می‌شود تا توانایی تنفسی شما افزایش یابد. پیاده‌روی، شنا، دویدن و رقص از جمله ورزش‌هایی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

گام 2: تمرینات تنفسی

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید توانایی ریه خود را افزایش دهید. روی زمین دراز بکشید. یک نفس عمیق بکشید و برای 10 ثانیه آن را حبس کنید. و سپس بازدم کنید. هرروز این کار را برای 20 تا 30 دقیقه انجام دهید.

10 درمان خانگی علمی برای بازیابی صدا و تقویت آن برای خوانندگی

 


avaz

توی این پک فوق العاده، استاد فرهاد فراهانی، آواز، تحریر و صداسازی رو جوری بهت یاد میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان خواننده حرفه ای شو و همه رو انگشت به دهان کن!


 

گام 3: تمرین در ارتفاع بالا

از انجا که با افزایش ارتفاع، سطح اکسیژن کاهش می‌یابد، یکی از روش‌های مناسب برای تقویت ریه، انجام تمرین در ارتفاع بالا است. از آنجا که در ارتفاع بالا سطح اکسیژن پایین است، میزان تولید هموگلوبین و سلول‌های قرمز خون در بدن افزایش می‌یابد.

گام 4: نواختن وسایل بادی

نواختن ابزاری مثل فلوت، شیپور، ساکسیفون و قره‌نی به تقویت ریه کمک می‌کند. دلیل آن این است که نواختن این ابزارآلات به توانایی بالای ریه نیازدارد(باید نفس خوبی داشته باشید) و نواختن این ابزار با مرور زمان به تقویت ریه شما کمک می‌کند. هرچه توانایی شما در نواختن این ابزار افزایش یابد، توانایی ریه شما نیز افزایش می‌یابد.

7 نکته مهم برای اینکه خواننده بهتری شویم؟ (بهبود آواز و صدا)

گام 5: داشتن رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب

در رژیم غذایی خود کاروتین، ویتامین‌های E,C ، سلنیوم و آنتی اکسیدان قراردهید. حبوبات، میوه‌های تازهف سبزیجات، روغن سبزیجات، تفاله گندم و بادام نیز برای شما مفید خواهدبود. این رژیم غذایی هم به تقویت توانایی موسیقی شما کمک می‌کند و هم به تقویت سلامتی شما کمک می‌کند.

ویدیوی زیر را از دست ندهید

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست