خانه / آموزش گیتار به زبان ساده / آموزش تصویری گیتار / راهنمای افراد مبتدی جهت یادگیری گیتار در 60 روز+راهنمای خرید بهترین گیتار
تصویری از یک گیتار الکتریک

راهنمای افراد مبتدی جهت یادگیری گیتار در 60 روز+راهنمای خرید بهترین گیتار

آموزش گیتار

چه جوان باشید چه پیر، هیچ احساس بهتری از پادگیری نوازندگی نیست. این در حالیست که متأسفانه بسیاری از نوآموزان نوازندگی پس از گذشت چند ماه از این کار دست می کشند. تعلیم نوازندگی با گیتار با مربی می تواند گران باشد و اگر بلافاصله پیشرفت را مشاهده نکنید، می تواند ناامید کننده باشد. ChordBuddy یکی از آسان ترین و سریع ترین راه های یادگیری نوازندگی با گیتار در 60 روز را به شما معرفی می کند و این مقاله برگردانی از وب سایت آکوردبادی می باشد. از این راهنمای مفید برای یادگیری همه چیزهایی که شما باید بدانید به عنوان یک گیتاریست مبتدی لذت خواهید برد.

تصورات غلط و رایج در مورد یادگیری گیتار

بسیاری از تصورات غلط در مورد یادگیری نحوه نواختن گیتار وجود دارد. بعضی از داستان های گیتار و تصورات غلط در این رابطه عبارتند از:

  • من خیلی پیر هستم برای یادگیری یک ابزار موسیقی!
  • من وقت ندارم یاد بگیرم که گیتار را بنوازم
  • محدودیت های فیزیکی مانع توانایی من در نواختن گیتار خواهد بود
  • من نمی توانم گیتار دست چپ را بنوازم

حقیقت درباره یادگیری گیتار

سن شما نمی تواند شما را محدود کند – قدرت عضلانی و کمک های بصری برای نوازندگان در هر سنی تعیین کننده تر است. در واقع، یک سری بسته آموزشی وجود دارد که گیتار را به تنهایی و بدون نیاز به کلاس های طولانی و گران قیمت به شما یاد می دهند. بدون نیاز به درس های گیتار طولانی با یک مربی که می تواند موجب ناراحتی طولانی مدت شود.

یاد بگیرید که در زمان مناسب نوازندگی کنید –که شما می توانید برای اولین بار در صبح، در طول ناهار، یا حتی در وسط شب نوازندگی کنید، هر وقت برای شما مطلوب تر باشد! هر زمانی که کوچک ترین فرصتی برای تمرین پیش می آید، تمرین نواختن گیتاررا پیش ببرید.

 


گیتار-min

توی این پک های فوق العاده، نواختن هر نوع گیتاری رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان گیتار نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

هر توانایی برای نوع خاصی نوآموز طراحی شده است- پس خودتان را با دیگران مقایسه نکنید! سعی کنید از پایه شروع کنید و بصورت کاملا اصولی. در واقع پیشنهاد ما این است که اگر هم می خواهید در کلاس های حضوری شرکت کنید، قبل از آن کمی با گیتار آشنا شوید و خود را به سطحی قابل ارائه تر برسانید.

راست دست یا چپ دست بودن مسئله نیست – نواختن گیتار برای چپ دست ها خیلی سخت نیست و شباهت های فراوانی با نواختن دست راست دارد. پس از این بابت نگران نباشید.

مطلب مرتبط: خرید ۷ تا از بهترین سی دی ها و دی وی دی های آموزش گیتار (کودک-بزرگسال)

 خرید گیتار برای مبتدیان

قبل از شروع سفر یادگیری گیتار، به وسیله این ابزار نیاز دارید! گرچه بسیاری از تصمیمات شما بر اساس اولویت شخصی است، اما برخی از عوامل کلیدی در خرید گیتار به عنوان گیتاریست مبتدی باید مدنظر قرار گیرند:

• قیمت

• سبک

• سن / اندازه

• شرایط گیتار

• جایی که شما خرید می کنید

گیتار را از کجا خرید کنیم؟

به عنوان یک مبتدی، بهتر است از خرید از یک فروشگاه، بازارچه یا خرید از حراجی ها خودداری کنید، مگر اینکه با کسی که در خرید گیتار تجربه دارد، خریداری کنید. باید بدانید که چه چیزی باید از لحاظ آسیب یا کیفیت گیتار مورد بررسی قرار گیرد. با این گفتن، فروشگاه های اینترنتی تخصصی بهترین گزینه شماست. شما همچنین می توانید از یک شرکت معتبر به صورت آنلاین خریداری کنید.

قیمت گیتار

در حالی که برخی معتقدند که یک گیتار عالی می تواند بین 450 هزار تومان تا 3 میلیون تومان هزینه داشته باشد، لیکن گیتارهای با کیفیت زیادی هستند که در حدود 100 تا 300 هزارتومان قیمت دارند و برای شروع هم کفایت می کنند. علاوه بر این، بسیاری از گزینه های “مرتبط” وجود دارد که شامل نه تنها گیتار، بلکه لوازم جانبی ضروری مانند تونر و کیف می باشد.

گیتار الکتریک ، آکوستیک و کلاسیک

اگر چه این تصمیم می تواند بر اساس اولویت شخص باشد، ولی ما فکر می کنیم بهترین گیتار برای مبتدی گیتار آکوستیک است. گیتارهای کلاسیک گردن کشیده تری دارند که برای دانش آموزان جوان یا افراد کوچک جثه مفید است. در همین حال، گیتار الکتریکی یک آمپلی فایر که با هزینه اضافی پخش می شود طراحی شده است. گیتارهای آکوستیک ساده هستند و نیازی به لوازم جانبی اضافی ندارند و آنها را برای گیتاریست های مبتدی تهیه می کنند.

شرایط گیتار

در هنگام خرید یک گیتار چیزهای زیادی وجود دارد. در خرید یک گیتار با نام تجاری جدید مشکلی وجود ندارد اما آنها ارزش بررسی دارند، در اینجا چند مرحله برای تعیین وضعیت گیتار بررسی می شوند:

guitar-condition-tips1

1،) به آرامی دست خود را به بالا و پایین گردن گیتار بگذارید، همانطور که در تصویر زیر است، باید صاف باشد، بدون لبه های تیز یا تراشه ها

guitar-condition-tips2

2،) گیتار را روی پانل قرار دهید و آن را بررسی کنید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، نباید شکافی بین پاشنه و گردن گیتار وجود داشته باشد.

guitar-condition-tips3

3،) در مقابل گیتار، پل را بررسی کنید. همانطور که در تصویر زیر یک بخش نازک بین پل و بدن گیتار اجرا کنید تا مطمئن شوید که شکاف وجود ندارد.

guitar-condition-tips4

4،) ارتفاع رشته گیتار را با فشار دادن لگن های اول، دوم و سوم بررسی کنید. باید لرزه 12 بروید و فشار دهید. فاصله از بالای لبه به پایین رشته باید بیش از سه بار باشد، اگر پنج بار باشد، گیتار ممکن است یک گردن پیچیده شده یا بیش از یک پل داشته باشد.

آکوردهای گیتار چگونه نواخته شوند؟

برای پخش آهنگ مورد علاقه خود، باید برای آکورد گیتار، از تصاویر و دستورالعمل های زیر استفاده کنید تا یاد بگیرید که چگونه هر آکورد را بنوازید. در تصاویر، حلقه ها نشان دهنده ی جایی است که انگشتان دست شما قرار می گیرد (=I انگشت اشاره، M = انگشت میانی، R = انگشت حلقه، = P انگشت کوچک). X نشان دهنده رشته هایی است که شما مرتعش نمی کنید، در حالی که O نشان دهنده رشته هایی است که بدون هیچ عاملی پخش می شوند.

آکورد D چگونه نواخته می شود؟

آکورد D

1، انگشت اشاره خود را روی رشته سوم در لبه دوم، انگشت خود را در رشته اول در لنگه دوم، و انگشت خود را بر روی رشته دوم در لرزش سوم،

2، ربع چهارم را ترک کنید،

3، نواختن چهار رشته پایین،

4، توجه به صدا، این دایره D است!

آکورد C چگونه نواخته می شود؟

آکورد C

1، انگشت اشاره خود را بر رشته دوم در اولین لرزش، انگشت خود را در رشته چهارم در لنگ دوم، و انگشت خود را بر روی رشته پنجم در لنگ سوم،

2، ترک رشته اول و دوم باز،

3، نواختن پنج رشته پایین و Cord Chord را بشنوید!

آکورد G چگونه نواخته می شود؟

آکورد G

1، انگشت خود را روی رشته پنجم در لبه دوم قرار دهید، انگشت حلقه خود را روی رشته ششم در لنگه سوم، و انگشت انگشت خود را روی رشته اول در لنگ سوم،

2، رشته دو، سه و چهار

3، نواختن همه رشته ها، این G Chord است!

 آکورد E کوچک چگونه نواخته می شود؟

 آکورد E

1، انگشت وسط خود را روی رشته پنجم در لبه دوم و انگشت حلقه خود را در رشته چهارم در دوم لرزه،

2، رشته یک، دو، سه و شش باز، رها،

3، نواختن همه رشته ها، این E کوچک است!

نکته مهم! پاسخ به 10 تا از متداول ترین سوالات، پیش از شروع به یادگیری گیتار

مبانی گیتار برای هر مبتدی

حالا که یاد گرفته اید که چگونه با استفاده از ChordBuddy بنوازید می دانید که چگونه آهنگ های مورد علاقه خود را بنوازید.

هنگامی که شما با آکورد های گیتار لذت می برید، می توانید شروع به حرکت بیشتر به آهنگ های چالش برانگیز کنید! نگران نباشید پیشرفت کنید تا بتوانید بدون کمک دستگاه، بنوازید.

گیتار

حتما بخوانید!

33 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • من چپ دستم برام گیتار زدن خیلی سخته ب نظرتون چیکار میتونم بکنم

    پاسخ
    • درود. تفاوتی در سختی یادگیری برای شما و راست دست ها وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گیتار چپ دست بخرید و موقع نواختن دقت کنید که دستتان در وسط یا متمایل به پشت فرت باشد. اگر بیش از حد این موضوع برایتان دشوار شد حتما با یک استاد در قالب یک جلسه خصوصی مشاوره بگیرید. ضمنا بزودی مقاله ای برای راهنمایی چپ دست ها هم در وب سایت منتشر می کنیم. موفق باشید

      پاسخ
    • سلام دوست عزیز، من هم مثه شما چپ دست هستم و فکر میکردم نمیشه، فقط کافیه سیمهای گیتارتو باز کنی و برعکس ببندی اونموقع گیتارتو با دست چپ بگیر و از چپ دست بودن لذت ببر، البته جابه جاکردن سیم فقط تو گیتارهای کلاسیک میشه، گیتار برقی و…. باید از تو شرکت برای فرد چپ دست ساخته بشه

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من تا حالا با گیتار کار نکردم و نمیدونم چ گیتاری بخرم؟
    ممنون میشم اسم گیتاری رو که واسه یکی مثل من خوب باشه رو معرفی کنید ممنون میشم.??

    پاسخ
  • جانا اشتیاق
    دی 15, 1397 9:02 ب.ظ

    سلام دوست عزیز
    این روش chord buddyفقط همین بود ؟ یا ادامه هم داره؟

    پاسخ
  • سلام من اصلا با گیتار کار نکردم و هیچی نمیدونم ازش
    ولی خیلی علاقه دارم
    موفق به یادگیری میشم ؟؟ الانم 15سالمع

    پاسخ
  • سلام
    من تازه شروع به آموزش کیتار کردم بهترین راه برای آموزش کیتار بدون کلاس رفتن چیست ؟

    پاسخ
  • سلام. من 18 سالمه و یک گیتار با مارک گاونر خریدم و قصد دارم گیتار رو یاد بگیرم. به نظر شما بهترین راه و سریع ترین راه برای این کار چیه

    پاسخ
  • امیرارسلان
    خرداد 24, 1398 5:46 ب.ظ

    سلام وقت بخیر…
    من جلسه اول گیتار رو رفتم کلاس چون نتونستم از طریق اینترنت دست راستم رو با آکورد دست چپ هماهنگ کنم البته الان هم هنو نتونستم لطفا راهنمایی کنید استاد نمیدونم تمرکزم رو نوازندگی هستش اما موقع آکورد گیری نواختن دست راست یادم میره…
    در ضمن بنده از ناخن بلند متنفرم برا همین اگه از پیک استفاده کنم به مشکل بر نمیخورم آیا؟؟؟

    پاسخ
  • من نمیتونم چجوری انگشتم تنظم کنم

    پاسخ
  • سلام استا اموزشتون عالیست ممنون میشم کانال تلگرامیتونو بدین اموزشاتونو ازاونجا شروع کنم برایادگیریم 🙏🙏

    پاسخ
  • امیر حسین
    خرداد 30, 1398 6:11 ب.ظ

    با عرض سلام . من تازه کلاس گیتار رو شروع کردم . چه قدر طول میکشه تا بتونم یه گیتاریست بشم ؟ یعنی بتونم هر آهنگی که شنیدم رو بزنم؟

    پاسخ
  • من گیتار خریدم چپ دست هم الان تمرین کردم با دست راست بتونم بزنم من وقت کلاس رفتن ندارم راهنمایی کنید چجوری گیتار زدن بدون کلاس رفتن یاد بگیرم

    پاسخ
  • یعنی هنوز هم گیتار با رنج قیمت 100 تا 300 تومن هست!؟

    پاسخ
    • سلام
      الان دیگه خیر!

      پاسخ
      • سلام من تازه گيتار خريدم ولي بادست چپم نميتونم كار كنم لطفا راهنمايي كنيد

        پاسخ
        • عزیز سیماشو باز کن برعکس ببند

          پاسخ
        • جواد نگاه کن کلاس نمی ری لاغر از اینترنت ببین باید بنویسی فیلم آموزشی گیتار با دست چپ اگه چپ دستی و اگه راست دستی بنویس فیلم آموزش گیتار

          پاسخ
      • گتار 150هم هست

        پاسخ
        • سلام خسته نباشید من مبتدی هستم میشه بگید گیتار کلاسیک بهتر یا اکوستیک بگیرم بهتر

          پاسخ
          • سلام رضا جان معمولا برایه افراد مبتدی گیتار کلاسیک رایج و معموله . هرچند گیتار کلاسیک خودش زیر مجموعه گیتار اکوستیکه ولی یادگیری برایه افراد مبتدی با این گیتار خیلی بهتره . گیتار هوهنر مدل HC06 و گیتار پارسی مدل M5و گیتار یاماها مدل هایه C40 و C70 برایه شروع به یادگیری گیتار هایه بسیار خوبی هستند

        • سلام دوست عزیز من هم دست چپ هستم و مدتیه که دارم میرم کلاس گیتار اینا بهت بگم که دست راست بزن چون دست راست هم برای دست راستیا و هم دست چپیا راحت تره با همون دست راست بزنی بهتره چون در آینده که بخوای در دانشگاه بزنی یا استاد بشی برات مشکلی به وجود نمیاد

          پاسخ
  • سلام من تازه میخوام یاد بگیرم اما دوست دارم با دست چپ یاد بگیرم،چپ دست نیستم اما دوست دارم با دست چپ یاد بگیرم…به نظرتون میشه؟؟؟

    پاسخ
  • سلام من دست راست هم یه کم مشکل داره ایا میتونم گیتار یاد بگیرم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید..
    ببخشید من گیتار رو تازه میخوام شروع کنم به یادگیری و اشنایی خاصی ندارم ولی خیلی علاقه دارم…
    اگه میشه هرکس که میدونه بهم بگه که بین این 3 مدل گیتار کدوم برای شروع مناسبه؟ ( نمیخوام هر 6 ماه گیتارمو عوض کنم یه جنس خوب میخوام که حداقل 1الی2 سال کار کنه)

    1- یاماها مدل C40
    2-یاماها مدل C70
    3-الحمبرا مدل Z Nature

    اگه میشه بگید کدوم بهتره بخرم؟؟؟

    پاسخ
  • سلام من پانزده سال دارم و دست راست هستم علاقه زیادی به نواختن گیتار دارم درضمن هیچ پیش زمینه ای هم ندارم میشه در رابطه با خرید و یادگیری راهنماییم کنید؟؟
    ممنون میشم

    پاسخ
  • سلام من 12سالمه ولی گیتار زدن بلد نیستم ولی گستار زدن رو دوست دارم لطفا بگید من چطور می تونم گیتار زدن رو یاد بگیرم من دست راستم و درضمن من هیچ پیش زمینه ای توی گیتار نواختن ندارملطفا بگید کدوم گیتار از این3 تا خوبه چون نمی خوام هر ماه یک گیتار بخرم می خوام 1الی2 سال کار کنه
    یاماها مدل C40
    یاماها مدلC70
    الحمبرا مدل Z Nature
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • دوستان می تونه از کانال یا کتاب یا فیلم گیتار کار کنم و یاد بگیرم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست