خانه / آموزش آنلاین درامز / آموزش طرز صحیح نشستن یک نوازنده درامز
طرز صحیح نشستن یک نوازنده درامز

آموزش طرز صحیح نشستن یک نوازنده درامز

درامز

یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل نوازندگی در دامز همین نحوه نشستن و نواختن این ساز میباشد. سازی ها مراحل را با عکس برای شما شرح میدهد.

حالت درست بدن هنگام نواختن ساز بسیار مهم است. فرق حالت درست با حالت نادرست منجر به تفاوت بین تولید صدای خوب و صدای بد می شود.

چهار نکته اساسی که یک درامز به آنها نیاز دارد عبارتند از:

حالت درست بدن، ست درامز مناسب، کوک صحیح و نحوه بدست گرفتن چوب ها؛همه این موارد مهم هستند. با رعایت این چهار نکته مهم قطعا” اجرای بهتری خواهید داشت. همچنین احساس می کنید انرژی بیشتری دارید و احساس آزادی عمل بیشتری در هنگام ساز زدن می کنید. رعایت این نکات دروازه های جدیدی را به روی شما باز می کند و به شما اجازه می دهد حرکت روان تر و آسان تری در هنگام اجرا داشته باشید؛ علاوه بر آن بعد از یک اجرای زنده میلیون ها برابر احساس بهتری خواهید داشت تا اینکه در مقابل احساس درد، خستگی یا خمودی کنید. بنابراین به این سوال می رسیم که حالت صحیحبدن برای یک درامر چیست؟

 

صاف بنشینید

position1

شاید خیلی واضح به نظر برسد ولی بسیار مهم است که بدانید باید صاف بنشینید. قوز کردن هنگام نشستن روی صندلی بدترین چیزی است که یک نوازنده درام می تواند انجام دهد. وقتی ساز میزنید به وضعیت کمر خود توجه کنید، ببینید آیا صاف است؟ شاید به این نتیجه برسید که قوز می کنید یا روی ساز خم می شوید. ساز زدن در این وضعیت آن هم برای مدت طولانی می تواند منجر به آسیب و تنش های ناخواسته به ناحیه تحتانی کمر شود. اگر یک بار برای امتحان، صاف بنشینید، تفاوت آن را با حالت بد نشستن درک خواهید کرد. شاید برای دفعات نخست، سخت باشد که صاف بنشینید. طبیعتا” تمایل به قوز کردن دارید؛ به هر حال تلاش کنید که بر آن غلبه کنید. اگر کمی سختی را تحمل کنید که وضعیت نشستن بهتری داشته باشید در نهایت این حالت به حالت طبیعی شما بدل خواهد شد. با دقت در وضعیت نشستن درامرهای حرفه ای می بینید که همه آنها صاف مینشینند و قوز نمیکنند.

 

ارتفاع صندلی

حالت صحیح بدن تنها به وضعیت نشستن محدود نمی شود و بسیار گسترده تر از همین یک مورد است. برای مثال می توان به ارتفاع صندلی درام اشاره کرد. ارتفاع صندلی بسیار مهم است چراکه مستقیما” به موضوع استقامت و تسلط روی پدال ها مربوط است. هر نوازنده یک قد و اندازه دارد، بنابراین نمی شود یک عدد مشخص برای ارتفاع صندلی معیین کرد. به هر حال با راهنمایی هایی که گفته خواهد شد شما قادر خواهید بود به تعیین ارتفاع مناسب برای خود برسید. در حالت کلی، تولید صدایی قدرتمند از بیس درام ها مد نظر است بطوریکه مطمئن باشیم پدال های زیر پایمان جابجا نمی شوند. ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که وقتی پاهایتان روی پدال هاست، زاویه زانوهایتان بین 90 تا 110 درجه باشد. راه دیگر تعیین درجه زاویه زانوها اینست که روی ران های پا باید کمی شیب به سمت پایین داشته باشد(نه خیلی زیاد). زیادی شیب روی ران ها باعث کاهش قدرت پاها می گردد. اگر زاویه ای غیر از این برای پاها ایجاد شود باعث صرف انرژی بیشتری می شود.

آرشیو کامل: آموزش آنلاین درامز

بازو ها در حالت ریلکس باشند

 

حال که حالت صحیح بالا تنه و پایین تنه را بررسی کردیم نوبت به دست ها و بازوها می رسد. اصولا” می خواهیم که حالت، حالت آرامش (relax) باشد. اگر برای بالا نگه داشتن دست ها تقلا می کنید، اجازه دهید پایین تر قرار بگیرند. باید مطمئن شوید که دست ها و بازوهایتان در حالت کاملا” راحتی قرار گرفته اند. همین مطالب برای آرنج ها نیز صادق است. در ضمن اطمینان حاصل کنید که نحوه صحیح بدست گرفتن چوب ها را نیز درست انجام می دهید. هرگز نحوه صحیح بدست گرفتن چوب ها را فدای راحتی نکنید.

با این بسته آموزشی فوق العاده، نواختن درامز را در کمتر از ۲ ماه یاد بگیرید!- بدون نیاز به کلاس

دفعه بعد که پشت درامز مینشینید این موارد را رعایت کنید؛ قطعا” از بهبود نوازندگی خود شگفت زده خواهید شد. نه تنها احساس بهتری از ساز زدن به شما دست می دهد، بلکه ساز زدن، شما را ارضاء می کند. هر چند نکات گفته شده،مفاهیم متداولی هستند ولی درامرهایی هستند که این قوانین ساده را نادیده می گیرند. این یکی از چیزهایی است که یک درامر حرفه ای را از یک درامر گاراژ (garage drummer) متمایز می کند!

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست